Jeg forstår SLET ikke den her tråd - specielt oplægget til den. Hvad er det for en gang forsmået pjat! Jeg fatter SLET IKKE hvordan man som iværksætter kan tillade sig at blive foraget over, at andre tjener godt på deres arbejde. Det er satme sølle. I skulle hellere fise ud og få solgt nogle af jeres egne produkter i stedet for at sidde og brokke jer over andres succes.
Det ER altså virkelig en af de ting jeg kan blive SÅ forbandet træt af ved Danmark. Når jeg fortæller folk her at jeg tjener over 2.000 kroner pr. time, så blive mange forarget - på samme måde som nogle af debattørerne her. I USA er reaktionen altid omvendt: WOW, det er sgu da fedt at du kan tjene så meget. Succes er godt. Hvorfor skal iværksætter--succes gøres til noget fordækt? Og så af andre iværksættere. Sorry, men jeg fatter det fand'me ikke 
Men lad mig lige kommentere lidt mere direkte på Admakers oplæg ...
Der er mange måder man kan sammensætte sine priser på - det afgørende er, at kunder kan se hvordan der afregnes inden de laver en aftale. Alt dette vil normalt fremgå af forretningsbetingelser og tilbud - ellers er leverandøren jo ikke sikker på at kunne opkræve det. Jeg ved godt at nogle kunder så vælger ikke at læse disse betingelser, men det er altså deres eget ansvar, som erhvervsdrivende, at læse det de skriver under på igennem.
Der er kæmpe forskel på at drive et stort bureau og så en lille enkeltmands-tegnestue. Dette gælder både med hensyn til hvad der kan tilbydes kunderne, de omkostninger der er forbundet med at levere ydelserne og den forventning der er til selskabets drift og overskud. Har du et stort bureau sidder der f.eks. typisk nogle ejere eller aktie- eller anpartshavere, som forventer en god forretning af deres kapital. Har du en lille privat tegnestue behøæver du ikke tænke så meget på den slags.
Dine regnestykker til sidst i dit oplæg hænger således slet ikke sammen med virkeligheden. I din verden er omkostningerne ved at brænde og forsende en CD 23 kr. Men jeg kan love dig 100% for at omkostningen ved det samme indenfor et stort bureau er helt anderledes - meget højere. Og dertil kommer forventninger til fortjeneste af dette.
Du kan med andre ord ikke tage et husholdingsregnskab fra for en enlig mor til frem, og så bruge det til at beregne økonomien på Novo Nordisk!
Så kan du så naturligvis mene, at man da ikke får noget hos et stort bureau, som man ike kan få ligeså godt hos en lile tegnestue eller enkeltmandsvirksomhed. Der må jeg så bare sige, at det er der mange der er uenig i - mange virksomheder vælger netop de store bureauer frem for mindre udbydere, fordi de føler de får noget ekstra, som de har brug for. Og det er de så villige til at betale for. De kender godt prisen - de er ikke (alle) dumme. De vælger det helt bevidst.
Forestillingen om, at alle pludselig skulle "vågne op" og skifte fra store bureauer til små leverandører er i bedste fald en anelse naiv. Dream on 
Naturligvis kan der flyttes rundt på andelene - hvor mange kostbare luksusprodukter der sælges - og hvor meget af det lidt billigere. Og i en krisetid, som nu, vil en del naturligvis spare også på det område. Men nogle vil også bevæge sig den anden vej - måske fordi de følger Lars Larsens 3 god råd om hvordan man får succes i en krisetid: Markedsføring, markedsføring og markedsføring :)