Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er RYSTEDE!

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 6 person

Som en konsekvens af finanskrisen har vi fået en del nye kunder, der søger en mindre tegnestue i stedet for et større – og dyrere – reklamebureau. I dén forbindelse har vi hørt nogle rystende historier om hvordan visse reklamebureauer tjener en ekstra skilling på deres kunder.

Vi kan hermed videregive nogle tips til hvordan du scorer lidt ekstra penge til ferien:

"Pr. påbegyndt time"; Et projekt der tager én time og fem minutter á Kr. 750,- pr. påbegyndt time = Kr. 1.500,-

"Intern supervision"; bagved grafikeren står der en person der 'superviserer' at det går rigtigt til, igen á Kr. 600,- pr. påbegyndt time = Kr. 1.200,- (plus de 1.500,- = 2.700,-!!!)

"Administrationsgebyr"; Hertil lægges Kr. 450,- i administrationsgebyr (nu begynder det at ligne Kr. 3.150,-)

"Faktureringsgebyr"... Nu koster én time og fem minutters arbejde ca. Kr. 3.500,- (eller er jeg fuldstændigt blottet for fantasi? Kr. 4.500,-? Kr. 5.500?)

"Once a customer, always a customer"; Fasthold kunden ved hjælp af originalfilerne... Kunden har modtaget PDF, JPG, SWF og lignende dokumenter til udgivelse, men originalerne der er arbejdet i – AI, PSD og FLA filerne – tilhører stadig bureauet. De kan ikke udleveres. Hvis de SKAL udleveres bliver det mod ekstra betaling (fx Kr. 15.000,-) eller i det mindste skal der opkræves et administrationsgebyr (Kr. 1.600,-) for at finde dem frem og sende dem.

"Korrektur på fri fantasi"; Skulle grafikeren synes at have en god idé til en bedre annonce end dén kunden har bestilt, og fremsender sit forslag, som så bliver afvist, trækkes det fra de inkluderede korrekturgange. – eller det skrives på fakturaen, prissat pr. påbegyndt time + intern supervision + administrationsgebyr + faktureringsgebyr...

"Vi skal kunne føle projektet"; Ja, til en anstændig timeløn kan jeg da også godt sidde og meditere et par timer over det, før jeg begynder at skitse en annonce... Bare kunden er indforstået med at betale for at jeg lissom oplever at jeg har det fedt med annoncen og at der er ballance i verdensaltet.

Det kunne have kostet Kr. 812,- for én time og fem minutters arbejde, til en timesats på Kr. 750,-, men hvad f***** skulle alle disse mennesker de har ansat så leve af?

At brænde originalfilerne ned på en cd og sende dem med Postmand Per kunne have kostet Kr. 10,- for en cd og ca. Kr. 13,- i porto (Kr. 23,-), men dét kan der ikke være tale om når man er et aktieselskab... smiley

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 03:56

Jeg tror, vi kommer til at se en større udskilning blandt de mellemstore og de større bureauer, som ikke har fattet at markedsvilkårene har ændret sig.

Internettet tager over og her kan det meste måles - ofte også reklamebureauers varme luft.

Det ville ikke undre mig det mindste, hvis mere end halvdelen af de eksisterende reklamebureauer (store som små) kunne jævnes med jorden fra den ene dag til den anden - og det kun ville have en positiv effekt på markedet og medianen for kvalitet i samme.

Lidt off-topic: Er jeres kunder med på ideen om, at I deler jeres sketches/deres halvfærdige materiale med resten af nettet? Lettere uheldig eksponering?

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 04:10

Lasse H. Kristiansen:

Jeg tror, vi kommer til at se en større udskilning blandt de mellemstore og de større bureauer, som ikke har fattet at markedsvilkårene har ændret sig.

Internettet tager over og her kan det meste måles - ofte også reklamebureauers varme luft.

Det ville ikke undre mig det mindste, hvis mere end halvdelen af de eksisterende reklamebureauer (store som små) kunne jævnes med jorden fra den ene dag til den anden - og det kun ville have en positiv effekt på markedet og medianen for kvalitet i samme.

Lidt off-topic: Er jeres kunder med på ideen om, at I deler jeres sketches/deres halvfærdige materiale med resten af nettet? Lettere uheldig eksponering?

Ja, det overraskede også mig - og at kunderne frit kan tilgå andre kunders mapper - men der står øverst, at de kan kontakte virksomheden, hvis de ønsker et password sat på mappen.. så som sådan har de jo selv muligheden for at få adgangen begrænset... men jeg havde nok også valgt at gøre det med password fra starten.  Eller i det mindste kun give kunderne adgang til deres mappe og submapper som udgangspunkt. 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 05:05
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 4 person

Jeg følger altså lige op igen - for jeg læste denne tirade for flere timer siden, og smilede selvfølgelig over, hvad nogle reklamebureauer tager for at sælge deres tid til kunderne - men et par af dem, synes jeg faktisk ikke der er grund til at være hverken rystet eller chokeret over - og selvom vi alle kan samles om, at synes at reklamedrenge fra tid til anden, er nogle narrehatte, så synes jeg faktisk at dette indlæg var lige lovligt nedladende og hånligt.

Som eksempelvis "per påbegyndt time"
Men må godt gøre vennetjenester for sine kunder og lige hjælpe dem med noget, der tager 10 minutter, engang i mellem, hvis man vil - men kunder bør også vide, at når de beder en kreativ om at lave noget der 10 minutter, så bruger vedkommende højst sandsynligt en del længere tid på det end som så. Blot - som kreativ - at blive revet ud af dét, men nu engang sad og arbejdede med, er utroligt destruktivt - og dertil kommer at fakturere for den brugte tid med videre - og når du gør det på et bureau - så gør du det gennem en projektleder og stjæler mange flere menneskers tid, for din 10 minutters rettelse.
Jeg synes ikke, der er noget galt i "per påbegyndt time".  

Der er i min optik heller ikke noget galt med, at når en kunde køber tid, køber de ikke nødvendigvis rettigheder. Det er 2 helt forskellige ting, og det er ret standard, at det også er to forskellige priser.  

Det skal nok passe, at der skal komme et opgør med de traditionelle, store reklamebureauer , deres priser og arbejdsgange i fremtiden - men jeg synes ærlig talt at det er under lavmålet, at kritikken lyder at de "scorer lidt ekstra penge, til ferien" og gøre nar af et aktieselskab.. når man selv ikke engang har et gyldigt CVR-nummer?

Det cvr-nr. i oplyser på jeres site, tilhører en enkeltmandsvirksomhed, der er opløst for flere år siden.  Man kan se, på adressen på CVR at I på jeres site kun skriver en del af adressen, så man ikke umiddelbart kan se at I arbejder fra jeres private bolig - så også dér sparer I vel nogle penge i forhold til de store stygge reklamebureauer, og alle deres kontorfacilititer.  De har nok også nogle administrationsomkostninger i form af bogholdere og revisorer, som I ikke har, da I højst sandsynligt ikke indleverer regnskab (går jeg ud fra, eftersom I ikke har en virksomhed).

Men hey! Lad os gøre nar af dem, der har én og har kunnet forstå at drive den med succes og så komme ind fra højre, med vores bi-kort og laptop i soveværelset og slå dem alle sammen af pinden.

Jeg er totalt klar. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 05:22

admaker:
Vi kan hermed videregive nogle tips til hvordan du scorer lidt ekstra penge til ferien:

tak for tips. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:58

Ja, jeg kan kun erklærer mig 1000% enig med dig. Problemet er ofte at deres omkostnings niveau er skruet så højt at det er nødvendigt for dem at være "kreative" på, men trust me de dør med tiden. Se f.eks vores 1902 Express, top notch perfekt design til priser som starter ved DDK 125 afregnet ikke per påbegyndt timen men på minuttet. 

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Skouhus:

Ja, jeg kan kun erklærer mig 1000% enig med dig. Problemet er ofte at deres omkostnings niveau er skruet så højt at det er nødvendigt for dem at være "kreative" på, men trust me de dør med tiden. Se f.eks vores 1902 Express, top notch perfekt design til priser som starter ved DDK 125 afregnet ikke per påbegyndt timen men på minuttet.

På jeres side står der nu at man køber 20, 80 eller 160 timer ad gangen.

Derudover er jeg imponeret over jeres 125 kr./t. Jeg gad godt vide hvilken programmør der arbejder for under kr. 18.000 om månedne (for I skal vel også have en anddel).

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:14

Helt enig, det er helt til grin at nogen på den måde misbruger deres kunder. Det er bestemt ikke en langvarende løsning.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:20

Det kan godt lade sig gøre at finde en programmør til under 125 kr. vi har lige ansat en ukrainsk programmør gennem et dansk bureau. Han sidder i Ukraine og alt foregår over skipe. Han er super dygtig og han får under 100 i timen.

Jeg synes dog også 125 kr. i timen er meget billigt, men hvis i levere et godt stykke arbejde til den pris så skal i nok blive en succe.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:05

Jacob Rohde:

Derudover er jeg imponeret over jeres 125 kr./t. Jeg gad godt vide hvilken programmør der arbejder for under kr. 18.000 om månedne (for I skal vel også have en anddel).

Det kan være du har overset at de holder til i udlandet? - Nærmere betegnet Manila i Filippinerne

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)