Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min shop langsom?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften :·)

Vi har haft problemer med at vores shop var for langsom på fælles server hos DanDomain. Nu har de så lagt den over på sin helt egen server.

Men i dag har vi startet vores sommerudsalg, og lige nu er der 370 i shoppen, og nu synes jeg at den er langsom igen....

Kan det virkelig passe? Burde den ikke bare køre derudaf når den ligger på egen server? Også med det antal besøgende?

www.houseofkids.dk

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 21:01

Ja siden virker ret langsom.

At den ligger på sin egen server, behøver ikke betyde ret meget, kommer helt an på hvor hurtig serveren er.

Det klart hvis der er 2 sider på en server bliver den langsommere, men hvis du lægger den på sin egen server og den er meget langsommere end den hvor de 2 sider lå på hjælper det ikke meget.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 21:04

Jep, den virker også rigtig langsom her. Kunne være du skulle overveje at købe en større server.. Dyrt men det kan betale sig.

mvh Kristoffer

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:05

Jeg går da ud fra at dandomain ved nøjagtig hvilken type server jeg skal have når de kender min shop og den belastning. Serveren koster mellem 2500 og 3000 om måneden.... så jeg forlanger da virkelig at det hele så spiller.... er det for meget forlangt?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:09

Til den pris, så er det bestemt ikke for meget at forlange!

Jeg ville kontakte dem imorgen tidlig og bede dem kigge på sagen. Det kan slet ikke passe, at man betaler 30.000 om året for noget, der hænger med røven i vandskorpen pga 370 shoppere.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:10

Hej Helle

Ja den side er da mega sløv, og det skræmmer nok de fleste væk.

Første gang jeg besøgte siden tog det ca. 8 sek, hvilket er MEGET langtid, og i nogle tilfælde er folks tålmodighed på nettet oftest ikke så lang.

Jeg har lige hurtigt taget et kig på sidens svartider, og det ser ud til at jeres frontpage.html har et eller andet stort problem.

Ved ikke om i benytter et shop-modul eller andet, men i burde få kigget på koden. De andre ting på jeres side som fx. billeder o. lign. bliver sendt i ms (millisekunder), hvilket er normalt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:10

For filan da - nu går jeg snart amok.... Dandomain skriver nu fra supporten at de mener at det er fordi vores shop har noget kode liggende som gør den langsom.... kan det virkelig passe....

Synes snart det er for meget.... vi mister jo ekstremt mange kunder på den lorte shop - grrrr.... glæder mig til vi får vores nye til november....

men hvad gør jeg så nu? jeg har haft to virksomheder ind over til at lave kode - og det er hundrede procent sikkert at den ene vil sige det er den anden og vica versa....

hulk....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:11

Helle - houseofkids.dk:

Jeg går da ud fra at dandomain ved nøjagtig hvilken type server jeg skal have når de kender min shop og den belastning. Serveren koster mellem 2500 og 3000 om måneden.... så jeg forlanger da virkelig at det hele så spiller.... er det for meget forlangt?

Tror du skal tage fat i dem imorgen og få en forklaring... Det går rigtig langsomt!!!

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:17

Som jeg skrev tidligere, så mener jeg ikke at det er DanDomain som er problemet, men selve shoppen.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 21:22

Helle - houseofkids.dk:

For filan da - nu går jeg snart amok.... Dandomain skriver nu fra supporten at de mener at det er fordi vores shop har noget kode liggende som gør den langsom.... kan det virkelig passe....

Ja, det kan sagtens passe. Hvis man ikke har tænkt performance ind i koden, så kan man komme til at gøre nogle ting, der går fint med 10 brugere, men bryder helt sammen, når der kommer et par 100 brugere på.

Helle - houseofkids.dk:

men hvad gør jeg så nu? jeg har haft to virksomheder ind over til at lave kode - og det er hundrede procent sikkert at den ene vil sige det er den anden og vica versa....

I første omgang kan du jo spørge de to virksomheder om de vil kendes ved performance problemerne. Det kan jo være, at de er klar over dem eller i det mindste vil påtage sig at analysere dem. Hvis de bare spiller bolden videre kan du få en neutral 3. part til at analysere koden og køre nogle benchmarks mod den og på den måde finde ud af, hvilken del af koden, det er der giver problemer.

Jeg ved dog ikke lige, hvor man finder nogen, der kan foretage den slags analyser mod en DanDomain shop.

Og endelig så ved du nu, at du skal bede leverandøren af din nye shop om at give dig nogle garantier på, hvor meget trafik den nye shop kan håndtere.

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)