Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min shop langsom?

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Lone: ja, de har ftp adgang - men ikke helt ind i kildekoden.

Okay - så kan det godt være deres skyld ;-) Det troede jeg bare ikke, man kunne få lov til på sådan en hostet løsning. 

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:35

Helle - houseofkids.dk:
lige nu tror jeg supporten er gået i seng :·( så selvom søndag aften er storshopperdag - må jeg vist vente til i morgen med dem.

Jeg er IKKE nørd, men jeg tror det er forbindelsen til serveren der driller, hvis jeg bruger kommandoen ping houseofkids.dk i "run" eller på dansk "kør" i windows er der ikke hul igennem til jeres server.

Hvis jeg var dig ville jeg få fat i et 24/7 support tlf nr, vi har valg at betale ekstra for den "service" hos dem der passer på vores server, og det giver en utrolig dejlig tryghed at vide man altid har nogle nød tlf numre at benytte sig af, for bare en halv dags nede tid kan jo hurtig koste mere en hvad denne service koster.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:41

nu køre den rimeligt her, men kan ikke pinge, så der er nok sat noget kode så man ikke kan dette på jeres server 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:42

Hej alle

Tak for jeres hjælp i går.

Jeg har her til morgen talt med DanDomain, og har fået at vide at min server ikke kan performe optimalt, og hvis jeg ønsker det skal det hele udbygges yderligere igen. Der er ikke noget galt hos dem. De anbefaler mig så at jeg skal have mindre antal varer pr. vareliste (pt er der max 60 - nu ændret til 30).

Jeg har det bare sådan lidt - kan det virkelig passe at vores shop ikke kan køre på een server optimalt?

De sidste 30 dage har vi haft 60.000 unikke besøgende og 700.000 sidevisninger.

I går aftes var der 350-450 online på samme tid - og de var aktive.

Her kommer lige min serverinfo:

• 1U Intel® Entry Server Platform SR1530HAHLX
  • 1 x Intel Xeon 1,8 Ghz Dual Core CPU / 512MB DDR2-Ram
  • 2 x 80 GB hotplug SATA harddiske RAID1 (spejling)
  • 10 GB data til rådighed
  • Windows 2003 server
  • IIS 6.0 webserver og FTP server
  • Al drift, sikkerhed og backup håndteres af DanDomai

Når jeg spørger hvorfor det ikke virker ordentligt, så får jeg at vide at der er uendeligt mange faktorer som spiller ind, og at det er individuelt fra shop til shop.

Jeg er bare rigtig træt af det hele lige nu... kan se på vores statistik at vi ikke har fået det salg vi plejer på første udsalgsdag. Udover udsalget i går, sælger vi generelt for 12-15% mere af nye varer end sidste forår - så det er ikke finanskrisen som gør det - det er simpelthen fordi folk ikke gider at sidde og vente og vente og vente....

Hvad siger i til det hele nu?

Mange hilsener Helle

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:50

Har du spurgt, hvor mange du deler sql-server med - og eksempelvis hvem? I så fald, kan du teste deres webshops, næste gang din går i knæ. 

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 09:53

Vores webshop kører også helt af h til langsomt - jeg er selv så træt af det, at jeg ikke gider og kigge på siden, så kan godt forstå, hvis kunderne heller ikke gider. Jeg kan se, at vi får mange unikke besøgende, men det hænger ikke sammen med antal handler. Vi er ved at få lavet en ny webshop, men der er en uge til 14 dage endnu inden den er oppe og køre. Glæder mig helt vildt. Jeg ved, at I også er ved at få lavet en ny, men det var først til november den var køreklar ikke? Håber det løser jeres problem, men der er godt nok lang tid til november.

Krydser fingre for, at der er nogen der kan hjælpe dig nu og her. Det kan jeg desværre ikke, men ville lige komme med lidt medlidenhed. :-)

Venlig hilsen

Louise Berg

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:09

Helle - houseofkids.dk:

• Windows 2003 server

Uden at kende til DanDomains kode (den er jo ikke åben), synes jeg nu nok at det er vildt at du ikke kan få bedre performance ud fra hardwaren. Langt de fleste kunder skal jo "kun" browse og her burde langt det meste være cache't (altså gemt på serveren første gang siden blev set), så serveren stort set ikke skal lave noget. 

Kun når kunderne evt. valgte at gå til købet burde der være lidt belastning på serveren, men jeg går ikke udfra at dine mange kunder igår alle købte noget!?

(og så synes jeg iøvrigt det er meget at betale så meget for en så'n server)

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 10:13

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har det bare sådan lidt - kan det virkelig passe at vores shop ikke kan køre på een server optimalt?

De sidste 30 dage har vi haft 60.000 unikke besøgende og 700.000 sidevisninger.

I går aftes var der 350-450 online på samme tid - og de var aktive.

Hej Helle,

Kan de ikke gøre så noget at shoppen ligger klar i din serveres RAM? det har dem som har udviklet vores hjemme side gjort. (jeg aner ikke hvordan)

den PT tungeste side vi har henter ca 1600 vare nr på en gang før tog dette 30-45 sec, nu går det rimeligt set ud fra hvor meget den henter. se evt her: http://www.skiftselv.dk/g/Vaskemaskiner/168c34ff-d0d3-4bfe-a0e4-10a596c9167c

Så det burde kunne går noget hurtigere med 60 produkter :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:18

Rasmus Lindgren:

Helle - houseofkids.dk:

• Windows 2003 server

Uden at kende til DanDomains kode (den er jo ikke åben), synes jeg nu nok at det er vildt at du ikke kan få bedre performance ud fra hardwaren. Langt de fleste kunder skal jo "kun" browse og her burde langt det meste være cache't (altså gemt på serveren første gang siden blev set), så serveren stort set ikke skal lave noget. 

Kun når kunderne evt. valgte at gå til købet burde der være lidt belastning på serveren, men jeg går ikke udfra at dine mange kunder igår alle købte noget!?

(og så synes jeg iøvrigt det er meget at betale så meget for en så'n server)

Jeg giver Rasmus fuldstændigt ret.
Den hardware bør kunne give en anden performance.

Jeg er dog ikke imponeret over mængden af ram til håndtering af de databaseopslag, din shop må kræve.
Den server må stå og trække på den maksimale mængde ram konstant.
Så det var måske en idé at få noget mere hukommelse i den.
Ram koster jo ikke noget af betydning, og 2 - 3GB burde være et minimum i en Windows 2003 server, der også skal trække databaser.

Jeg vil derfor anbefale, at du beder Dandomain om forsøgsmæssigt at konfigurere serveren med f.eks 2GB ram for at se, om det er der flaskehalsen er.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 10:24

Martin René Mortensen:

den PT tungeste side vi har henter ca 1600 vare nr på en gang før tog dette 30-45 sec, nu går det rimeligt set ud fra hvor meget den henter. se evt her: http://www.skiftselv.dk/g/Vaskemaskiner/168c34ff-d0d3-4bfe-a0e4-10a596c9167c

Den side du referer der fylder 1.3MB, og det er kun selve HTML filen. Hvis man sidder på en lille ADSL forbindelse på 256 kbit vil det tage 41 sekunder at hente den. Og når man klikker videre til næste side vil man opleve noget af det samme.

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)