Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min shop langsom?

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nielco IT:

Rasmus Lindgren:

Helle - houseofkids.dk:

Her kommer lige min serverinfo:

• 1U Intel® Entry Server Platform SR1530HAHLX
  • 1 x Intel Xeon 1,8 Ghz Dual Core CPU / 512MB DDR2-Ram
  • 2 x 80 GB hotplug SATA harddiske RAID1 (spejling)
  • 10 GB data til rådighed
  • Windows 2003 server
  • IIS 6.0 webserver og FTP server
  • Al drift, sikkerhed og backup håndteres af DanDomai

Uden at kende til DanDomains kode (den er jo ikke åben), synes jeg nu nok at det er vildt at du ikke kan få bedre performance ud fra hardwaren. Langt de fleste kunder skal jo "kun" browse og her burde langt det meste være cache't (altså gemt på serveren første gang siden blev set), så serveren stort set ikke skal lave noget. 

Kun når kunderne evt. valgte at gå til købet burde der være lidt belastning på serveren, men jeg går ikke udfra at dine mange kunder igår alle købte noget!?

(og så synes jeg iøvrigt det er meget at betale så meget for en så'n server)

Jeg giver Rasmus fuldstændigt ret.
Den hardware bør kunne give en anden performance.

Jeg er dog ikke imponeret over mængden af ram til håndtering af de databaseopslag, din shop må kræve.
Den server må stå og trække på den maksimale mængde ram konstant.
Så det var måske en idé at få noget mere hukommelse i den.
Ram koster jo ikke noget af betydning, og 2 - 3GB burde være et minimum i en Windows 2003 server, der også skal trække databaser.

Jeg vil derfor anbefale, at du beder Dandomain om forsøgsmæssigt at konfigurere serveren med f.eks 2GB ram for at se, om det er der flaskehalsen er.

Til gengæld må de sgu da kigge på serverens performance, når man som kunde hos dem gentagende gange fortæller dem - og illustrerer - at der er et problem. Hvis ram'en stod og maxede ud, ville det da være det naturligste i verden, at DanDomain indrømmede det og solgte hende noget ekstra. 

I stedet siger de gang på gang, at problemet ikke ligger hos dem - og inden Helle skal betale en arm eller to for ekstra ram, ville det måske være en idé, at finde ud af om det overhovedet ville hjælpe. Jeg tvivler i hvert fald. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:26

Jeg er gået videre med denne tråd til dem - så må vi se hvad de kan gøre.

Min kollega som jeg nævnte før, har en scannet shop. Hun har samme antal besøgende som mig - og vi sælger for nogenlunde det samme. Hendes shop kørte helt fint i går under udsalgsstarten - og hun har ikke egen server, men deler som man normalt gør. Det er da virkelig mærkeligt....

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 10:32

Jacob Atzen:
Den side du referer der fylder 1.3MB, og det er kun selve HTML filen. Hvis man sidder på en lille ADSL forbindelse på 256 kbit vil det tage 41 sekunder at hente den. Og når man klikker videre til næste side vil man opleve noget af det samme.

Hej,

Vores menu køre i AJAX, så der er ingen ventetid når du skifter side eller segmentere da den henter alle produkter på samme tid.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:45

Som Niels skriver 512mb ram er ikke meget.

På en Linux server kunne du måske slippe af sted med det (eller rettere sagt... det kunne du), men på en Windows server er det for lidt. På den positive side ser det ikke ud til at sql serveren ligger på samme maskine?! Denne i sig selv er ret hukommelses slugende og bør ikke ligge på samme server som web delen.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:00

Rasmus Lindgren:

Som Niels skriver 512mb ram er ikke meget.

På en Linux server kunne du måske slippe af sted med det (eller rettere sagt... det kunne du), men på en Windows server er det for lidt. På den positive side ser det ikke ud til at sql serveren ligger på samme maskine?! Denne i sig selv er ret hukommelses slugende og bør ikke ligge på samme server som web delen.

Tak René Wink

Jeg tjekkede lige en af de Windows 2003 servere, som jeg har stående i mit firmas hosting miljø.
Den bruger rask væk 867MB ram.
Da den er konfigureret med betydeligt mere, kan det være årsagen til, at den bare bruger løs.
Men den er til gengæld heller ikke tvunget i knæ, som din server hos Dandomain er Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:10

Sql serveren ligger ikke på samme sted. De siger at min server har 4 GB ram. Lige nu observerer de CPU'en da de tror det måske kan være den som er i uorden. Jeg er godt nok spændt på hvad de finder ud af - hvis...de da finder ud af noget. Alternativet tør jeg slet ikke tænke på...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:44

Nielco IT:

Tak René Wink

Sorry Big Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:13

Rasmus Lindgren:

Nielco IT:

Tak René Wink

Sorry Big Smile

Smile bare iorden! Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:30

Helle - houseofkids.dk:

Sql serveren ligger ikke på samme sted. De siger at min server har 4 GB ram. Lige nu observerer de CPU'en da de tror det måske kan være den som er i uorden. Jeg er godt nok spændt på hvad de finder ud af - hvis...de da finder ud af noget. Alternativet tør jeg slet ikke tænke på...

Jeg synes stadig, at din side er langsom. Ikke så slem som forleden, men det tager stadig 2-4 sekunder på mit 15mb Internet, at hente en oversigtsside med produkter - så vidt jeg lige kan se: Jo flere produkter, jo længere loadingting - og det er ikke billederne der tager tid. 
Derfor vender jeg også min gigtplagede tommelfinger nedad, når de gætter på CPU'en. Så burde alle requests køre langsomt - men billederne bliver loadet lynhurtigt.  Hvis det ikke sql opslaget, der er tidskrævende, så lugter det altså af noget super buggy kode. Om det så er din eller deres, er jo det store problem at bevise og ultimativt rette. 

Kan du / I / de ikke køre et testmiljø på en eller anden måde?
Det letteste, men måske mindst opklarende, ville være at sætte en standard-gratis-prøve shop op på din server og se, hvordan den performer på din server, kontra på den server de normalt ligger på, den slags prøveshops. 

Derudover:
Jeg synes virkelig det er bizart, de har gættet på CPU'en.  For det første synes jeg, det ville være sindssygt pinligt for dem, hvis de har rykket dig over på din egen server, blot for - senere - efter flere henvendelser - at opdage, at den ikke har nok processorkraft. Det er ikke professionelt nok, af en hostingvirksomhed.
Dertil kommer, at jeg har bryster og lever af at tegne og selv jeg kan sige dig, at det med 99 procents sikkerhed ikke er cpu'en der er problemet. Enten har de ikke den fjerneste idé om, hvad de laver, ellers spiser de dig af med bortforklaringer, mens de sidder og hiver sig selv i pjorten eller også dækker de over noget andet - selvom jeg har svært ved at se, hvad der skulle være mere pinligt for dem, end for lidt processorkraft. Især efter de gentagende gange, har bedyret at det ikke er hos dem, problemet ligger. 

Jeg ved, at de sammenligner sig selv positivt med Scannet, (der også fortjener en ørefigen), men I det mindste har Scannet svartider, der er til at leve med - selvom de hoster 200-300 shops på samme server -  og så kan alt andet sgu faktisk være ligemeget, hvis DanDomain ikke kan få en enkelt shop til at køre tilfredsstillende, på sin helt egen... så bør deres ører være blommefarvede af skam på nuværende tidspunkt. 

Du nævner StyleDelux - hun har en Scannetshop, der ligger på en server sammen med et par hundrede andre webshops - og hun havde ikke problemer, da udsalget startede og din shop lagde sig ned - og som indehaver af en webshop, vil jeg gætte på at alle fluffy features kan være nok så ligegyldige, hvis shoppen ikke kan holde sig oppe, når man skal til at hive pengene hjem.

Bedrager mine ører mig? Fik Scannet lige en håndfuld point over DanDomain dér?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:38

Nu er shoppen blevet meget lidt hurtigere - men slet ikke nok. I går aftes loadede den med ca. 4000 mms med 250 besøgende.

Nu er jeg ved at kigge på hvad andre sider bruger af tid. Måden jeg fandt min egen tid på var ved at se nederst i kildekoden. Men når jeg kigger på eks. en scannet shop - så står det ikke der.

Hvor finder i andre de her tider henne?

Mange hilsener Helle

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)