Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min shop langsom?

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

....og hvad er »normalt« at tiden vil være på en side som eks. denne

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:57

Det var da helt vildt. 

Første gang jeg ramte siden tog det 2.6 sekunder, anden gang 2.7 sekunder. Dette er vel og mærke kun den tid som serveren brugte på at generere siden (som du selv skriver kan man se det i html kildekoden). Det ville jeg sige var fuldstændig uacceptabelt. Om ikke andet så burde serveren cache siden så det ville gå væsentligt hurtigere anden gang (hvilket tydeligvist ikke sker).

I min verden burde en shop højst have en (server) respons tid på 0.5 sekund (så er der selvfølgelig også tiden det tager at nå ud til klienten). Tid er penge. Det behøver man ikke Thorborgs e-pusher til at fortælle. Hvis det tager for lang tid, smutter kunderne simpelthen.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:01

Der må altså være noget med kode. 

Tiden det tager at loade en side kommer an på antallet af produkter. Hvis man tager en sektionsforside uden produkter så som denne her:

http://www.houseofkids.dk/shop/hollys-baby-21s.html

Tager det 0.14 sekunder at loade. Langt mere acceptabelt. Noget tyder på at

1) det tager tid at hente produkter ud af systemet (om det så er databasen oder was er ikke til at sige)

2) Dandomain bruger tydeligvis ikke caching (og hvis de gør så slet ikke i det omfang de burde, men omvendt bygger deres shop jo også på "gammeldaws" asp, hvor der ikke lige er en caching mekanisme out of the box såsom fx output caching i asp.net - undskyld hvis det blev for nørdet).

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:01

Prøv dette værktøj:

http://developer.yahoo.com/yslow/

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 15:02

Hej Rasmus

Tak for dine input :·)

Rasmus Lindgren:
1) det tager tid at hente produkter ud af systemet (om det så er databasen oder was er ikke til at sige)

Kan man så gøre noget ved det?

Rasmus Lindgren:
2) Dandomain bruger tydeligvis ikke caching (og hvis de gør så slet ikke i det omfang de burde, men omvendt bygger deres shop jo også på "gammeldaws" asp, hvor der ikke lige er en caching mekanisme out of the box såsom fx output caching i asp.net

De siger at de bruger caching.... men jeg ved ikke hvilken slags - hvis der er flere... og kan man så gøre noget ved det?

Kan større og bedre servere overhovedet løse mine problemer? Eller vil det blot være det samme?

Ja, jeg forsøger jo ihærdigt at finde ud af om det kan løses det her. Jeg ved hvordan jeg selv agerer når jeg er på nettet - og tålmodighed til at vente har jeg ikke - så hvorfor skulle andre så have det. Faktisk en rimelig frustrerende situation det her....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:06

Helle - houseofkids.dk:

Rasmus Lindgren:

Kan man så gøre noget ved det?

Det er svært fordi Dandomain er et hosted system og du derfor ikke har direkte adgang til systemet. Ikke for at trutte mit eget horn, men det er en af styrkerne ved et open source system. Hvis du er i tvivl om du får den bedste service hos een leverandør, kan du altid få en anden til at kigge på det. Da det er Dandomain der står for både kode og hosting, har man ikke mulighed for selv at komme ind og lave en (i nørd sprog) profiling for at identificere hvad det er der tager tid på serveren.

Helle - houseofkids.dk:
De siger at de bruger caching.... men jeg ved ikke hvilken slags - hvis der er flere... og kan man så gøre noget ved det?

I mit indlæg henviste jeg til en side der to ca 0.14 sekunder at loade og een der tog næsten 3 sekunder. Hvis man havde brugt en form for caching ville disse to sider tage lige lang tid at vise (efter første gang siden er vist. Første gang laver serveren siden og gemmer den i cachen, anden gang viser den bare hvad den har i cachen, dette er ens for begge sider). Da jeg ikke har adgang til Dandomains kode er det svært at sige om de laver caching og hvor de cacher (jeg skal ikke trætte dig med kode tekniske ting, men blot konstatere at man typisk cacher i flere forskellige lag).

Beklager at jeg ikke kan hjælpe mere.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:08

Ole Thorup:

Prøv dette værktøj:

http://developer.yahoo.com/yslow/

Dette værktøj kan vel reelt kun teste hvor mange filer der bliver downloadet og hvor lang tid det tager. Det er allerede konstateret at det er serveren der tager tid om at generere siden, ikke download hastigheden af statiske filer.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:18

Helle - houseofkids.dk:

Hvor finder i andre de her tider henne?

Jeg bruger Firebug til at se, hvor lang tid det tager at hente de forskellige dele (html, javascript, css og billeder) af en side.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:41

Nu ser det ud til at DanDomain har fundet ud af hvad årsagen er.

På vores vareliste, kan man vælge en drop down som viser størrelser som er ledige. Når varelisten indlæses, skal der dermed også indlæses varianter. Det betyder at hvis en vare findes i 8 størrelser, så skal varen indlæses 8 gange ekstra.

Så jeg skal nu vælge om jeg vil have at der vises størrelser og så kun har eks. 12 varer pr. side - eller om jeg skal droppe størrelsesvisningen.

Jeg tror at kunderne bruger visningen af størrelser rigtig meget - så jeg må så nedsætte antallet af varer pr. side. Desværre...

Men sådan er der åbenbart nogle valg man skal tage.

Mange hilsener Helle

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)