Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg

Side 12 ud af 12 (116 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Technocowboy:

Jeg synes der er en tendens til at sætte forummet=Forretningen Amino.

Forretningen Amino er meget andet end forummet, og så vidt jeg forstår udmeldningerne fra hhv. Frisch og Thorborg, så handler det ikke om at lave betalte medlemskaber for forummet, men snarere at lave en tillægsydelse som man kan vælge at købe eller ej, ligesom man kan vælge at købe en annonce, eller benytte sig af virksomhedsbørsen.

Det er muligt at betalende medlemmer bla. får nogle muligheder i forummet som ikkebetalende ikke får (f.eks signatur-grafik), men grundkonceptet i at folk kan stille spørgsmål og få svar ganske gratis bliver der ikke ændret ved.

Så snakken om at man skal betale for at stille sin viden til rådighed er efter min opfattelse forfejlet.

Men det kunne være at Frisch og/eller Thorborg kunne kommentere.

mvh

Jan

P.S. Det kunne være at man skulle få fixet Karmapointtildelingen - og så starte på en frisk.......de har ingen reel værdi nu

Uanset hvordan du drejer det bliver fordelingen skæv. Med det mener jeg at en person som Revisor Peter, ikke får 100 % ud af Amino medmindre han betaler! Selv om han yder virkelig meget og dermed skaber værdi for Amino! For det er jo det han gør når han skriver omkring alle de emner man skal betale kassen for andre steder. Det vælger man så at se bort fra!

Om det er fair eller ej skal jeg ikke udtale mig om Smile så meget har jeg da lært.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:

Uanset hvordan du drejer det bliver fordelingen skæv. Med det mener jeg at en person som Revisor Peter, ikke får 100 % ud af Amino medmindre han betaler! Selv om han yder virkelig meget og dermed skaber værdi for Amino! For det er jo det han gør når han skriver omkring alle de emner man skal betale kassen for andre steder. Det vælger man så at se bort fra!

Om det er fair eller ej skal jeg ikke udtale mig om Smile så meget har jeg da lært.

Ja - og uden at jeg skal skyde Revisor Peter noget i skoene, så tror jeg ikke at han (og mange andre herinde) udelukkende gør det for forretningens skyld, men også fordi de synes det er sjovt, og en tilfredsstillelse at hjælpe andre - og det er da også til tider lærerigt at hjælpe andre.

Det er basalt set det der er grundtanken i diverse communities rundt omkring. Det der med altid at skulle have noget for noget er sq til at blive dårlig af....

Men hvis jeg nu bliver hjulpet af den samme person igen og igen, og jeg opbygger et tillidsforhold til vedkommende, og jeg kan se at han/hun lever af det, så ville det være nærliggende at købe hans/hendes ydelser  - ud over selvfølgelig selv at hjælpe ham/hende inden for mine kompetenceområder).

Netop dette sker igen og igen i den Erfagruppe jeg har nævnt tidligere (selv om det er ved at være en lang tråd :o)  - folk hjælper hinanden fordi de har lyst, og så er det muligt at der er en sidegevinst (ud over alm. street-credit) i form af forretning  - men det er absolut ikke sikkert, og efter min overbevisning heller ikke et must.

mvh

Jan

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Frisch:

Normalt går fokus på valg af navn som en overspringshandling. Men i dette tilfælde synes vi at det er ganske vigtigt at vores kommende medlemsskab på Amino signalerer det rigtige.

Hvad skal konceptet hedde ? - Amino VIP?, Klub Amino? eller noget helt tredje. Målet er at sammensætte et medlemsskab som kan være med til at skabe mere business til dig som bruger på AMino. Dvs. flere muligheder for dig til at synliggøre din forretning på Amino, når du er aktiv herinde, nye bedre værktøjer med fokus på at du kan udvikle dit netværk. Relevante tilbud som kan øge væksten i din forretning og sidst men ikke mindst - en amino-debat uden bannerreklamer.

Desuden må du meget gerne komme med input til hvilket indhold du meget gerne ser skal være en del af et Amino medlemsskab. Hvad skal få dig til at blive betalende medlem på Amino. Prisen fastsætter vi så den står i fht. det medlemsskabet indeholder.

Nicolai

Kald betalingsafdelingen af Amino for AminoS - det er ligesom flertal af Amino, der hvor du får lidt mere Surprise

Vælger du det navn, melder jeg mig straks til!

Faciliter: 0-reklamer fra ikke-medlemmer, medlemmer har alle synlig profil, i debatter skal det fremgå, når indlæg, besvarelser og sprøgsmål kommer fra en AminoS. Kan ikke lige komme på ekstra services, men det kommer nok.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Ting det kunne indholde:

1 eller flere billetter pr år til Thorborgs stand-upSmile
Gratis adgang til Legoland
Gratis adgang til Tivoli
Gratis adgang til PDF bøger skrevet af de få men kloge
Mulighed for at kick og ban ikke betalende medlemmer
Nogle flotte smileys
En fanfare og et velkommen banner når jeg logger på amino.

Kommer nok på flere... Smile

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 21:31

Janno Damgaard Lassen:

Bertil Sall:

Remydk:
Jeg skrev at jeg får meget SEO værdi ud af Amino. Men kvalificeret hjælp får man ikke noget af

Det er da en selvmodsigelse, der vil noget. Du får SEO-værdi, men ingen kvalificeret hjælp. Så hvad kalder du den SEO-værdi, du får - jeg ville kalde den...kvalificeret hjælp!
Eller mener du, at SEO-hjælpen er den eneste du kan bruge til noget, mens du ikke får nogen hjælp til dine andre spørgsmål. I så fald skyldes det jo nok, at du stort set aldrig stiller et spørgsmål Big Smile

Jeg er nu rimeligt overbevist om at Remy snakker om seo-værdi i form af links han kan bruge til noget...

Hej Janno og Remy

Ja - jeg havde nu også en ret sikker anelse om at det var det, Remy mente - især efter at have læst mange af hans indlæg Smile
Amino kan bruges til så meget...Wink

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hjemvendt fra London så jeg denne tråd sent søndag aften og glædede mig over overskriften: Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg. Jeg har dog ikke haft tid til at komme med mit input før nu hvor tråden ser ud til at være gået i stå. Jeg håber at "Amino Crew" og Martin alligevel ser det!

Jeg glædede mig mest over at der også stod "sæt dit præg" men jeg kan da også se fordelen ved brugerbetaling, i hvert fald hvis det bliver gjort rigtigt.

Navnet på medlemstypen der gerne vil betale lidt (Eller meget) for Amino kommer vel an på hvad denne brugerbetaling bringer med sig. Jeg kan se 3 fornuftige modeller, Jeg kan forestille mig at det normalt vil være svært at hive penge ud af brugere på et debat site, men lige Amino adskiller sig ved at have en del meget pasionerede brugere der ser amino som et kostbart værktøj.

Den første model er at oprette en paypal konto og lade brugere der formaster sig ind på amino med script-blockere indbetale donationer alt efter samvittighed.

Den næste model kunne hedde amino + Denne model kunne lade brugere betale et mindre beløb for at få adgang til funktioner der er gemt væk for ikke betalene brugere - f.eks. som nogen foreslår at kunne sætte reklame i deres footer, og andre ting der ikke bidrager direkte til netværket, men giver den enkelte nogen fordele.

Den sidste model og det er den jeg helst ser indført kunne man kalde amino pro. Amino har flere funktioner - brugere kan stille spørgsmål og få svar, disse svar kan ikke altid bruges og en del svar bliver udført som et salgsfremstød, nogen svar er til gengæld guld værd enten for den enkelte spørger eller også for nærmest alle der læser indlægget. Amino bliver dog også brugt som et netværkssite - Der er en del brugere herinde som har fået udvidet deres netværk og der er en del brugere som formår at "brande" deres forretning og deres navn. Jeg kunne forestille mig at der er en del brugere som gerne vil betale eks. 1800,- pr. år eller mere for at blive en del af et netværk som er stærkt.

Fidusen ved Amino pro skulle være at brugere bliver begrænset til de aller mest seriøse og at disse brugere kan netværke og dele guldkorn som alm. brugere ikke får adgang til, det skal simpelthen være muligt for en amino pro bruger at oprette indlæg (tråde) som kun andre amino pro brugere har adgang til at læse og svare på, Dette eksklusive netværk på amino vil nu kunne få et amino som det så ud fra starten hvor der ikke blev "støjet" så meget med salgssvar i trådende.

Så kan man spørge sig selv, vil de største kapaciteter som virkelig bidrager mere til Amino end de får tilbage betale for at være amino pro medlemmer, måske - måske ikke! Man kan videre spørge, vil amino pro medlemsskabet være pengene værd uden disse kapacitetter, nej efter min mening. Men det kan Amino imødekomme ved at lave en gratis medlemstype som er magen til amino pro, Men i stedet for betaling skal amino uddele disse medlemsskaber til de personer som Amino finder det nødvendigt. Denne medlemstype kunne f.eks. kaldes Amino expert

Eller indfør alle 3 modeller og der vil således kunne være disse medlemstype

• Amino medlem (Gratis)
  • Amino supporter (frivillig betaling Via donationer)
  • Amino plus som giver adgang til mere aggresiv markedsføring overfor andre medlemmer (Prisen skal ikke sortere ny-iværksættere fra)
  • Amino Pro som giver et eksklusivt medlemsskab af et betydningsfuldt netværk (Prisen skal sikre seriøsitet og afspejle at det er eksklusivt)
  • Amino Expert som sikre at der er eksklusive meldemmer som gør netværket betydningsfuldt (Amino invitere)

Mvh Ken, Amino Pro kandidat

Side 12 ud af 12 (116 indlæg)