Uanset hvordan du drejer det bliver fordelingen skæv. Med det mener jeg at en person som Revisor Peter, ikke får 100 % ud af Amino medmindre han betaler! Selv om han yder virkelig meget og dermed skaber værdi for Amino! For det er jo det han gør når han skriver omkring alle de emner man skal betale kassen for andre steder. Det vælger man så at se bort fra! Om det er fair eller ej skal jeg ikke udtale mig om |
Remydk:Uanset hvordan du drejer det bliver fordelingen skæv. Med det mener jeg at en person som Revisor Peter, ikke får 100 % ud af Amino medmindre han betaler! Selv om han yder virkelig meget og dermed skaber værdi for Amino! For det er jo det han gør når han skriver omkring alle de emner man skal betale kassen for andre steder. Det vælger man så at se bort fra!
Om det er fair eller ej skal jeg ikke udtale mig om
så meget har jeg da lært.
Ja - og uden at jeg skal skyde Revisor Peter noget i skoene, så tror jeg ikke at han (og mange andre herinde) udelukkende gør det for forretningens skyld, men også fordi de synes det er sjovt, og en tilfredsstillelse at hjælpe andre - og det er da også til tider lærerigt at hjælpe andre.
Det er basalt set det der er grundtanken i diverse communities rundt omkring. Det der med altid at skulle have noget for noget er sq til at blive dårlig af....
Men hvis jeg nu bliver hjulpet af den samme person igen og igen, og jeg opbygger et tillidsforhold til vedkommende, og jeg kan se at han/hun lever af det, så ville det være nærliggende at købe hans/hendes ydelser - ud over selvfølgelig selv at hjælpe ham/hende inden for mine kompetenceområder).
Netop dette sker igen og igen i den Erfagruppe jeg har nævnt tidligere (selv om det er ved at være en lang tråd :o) - folk hjælper hinanden fordi de har lyst, og så er det muligt at der er en sidegevinst (ud over alm. street-credit) i form af forretning - men det er absolut ikke sikkert, og efter min overbevisning heller ikke et must.
mvh
Jan