Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 58 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Nørager
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

WilliamJansen:
Jeg spurgte om der var nogen der havde en side jeg ikke kunne besøge med AidOnline. Jeg er helt på det rene med at jeg midlertidigt skal fravælge AO's reklamer, hvis jeg skal se en Flash-film (går ud fra at det er det som var på siden). Men det ændrer jo ikke ved min pointe om at mit tilvalg af AO indtil videre ikke afskærer mig fra at besøge nogen sider? Jeg kan endnu tilvælge AO (eller enhver anden AdBlocker) uden at det koster mig på oplevelserne og berigelserne rundt omkring i Blogland. Men I må da gerne kode videre, og så skal jeg nok teste om koden holder mig ude eller hva'...

Så længe AidOnline ikke tjener penge på mit arbejde så er jeg glad. At nogle få personer så vil installere 2-3 plugsins for at se min side uden reklamer er ikke det store problem og heller ikke noget nyt. Hurra for at du har fået AidOnline til at virke som en adBlocker.

Du kan jo altid hente html ned med wget, og så fjerne det kode du ikke gider køre i din browser. Så længe det er besværligt for den alm bruger og det dermed kun er meget få der gør det, så ser jeg det ikke som noget reelt problem.

Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg giver dig helt ret. Der er ikke noget reelt problem så længe at det kræver kvart-nørdede færdigheder at få det til at fungere. Men allerede nu arbejder Wladimir Palant (folkehelten bag AdBlocker) på at omgås AdBlocker-blockeren, og hvis du henter de seneste lister så behøver du ikke andet til at se f.eks. Berlingske. AdBlocker er stadigvæk en reel mulighed, og AdBlocker er stadigvæk hovedtruslen mod annonce-indtægterne.
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

WilliamJansen:
Jeg giver dig helt ret. Der er ikke noget reelt problem så længe at det kræver kvart-nørdede færdigheder at få det til at fungere. Men allerede nu arbejder Wladimir Palant (folkehelten bag AdBlocker) på at omgås AdBlocker-blockeren, og hvis du henter de seneste lister så behøver du ikke andet til at se f.eks. Berlingske. AdBlocker er stadigvæk en reel mulighed, og AdBlocker er stadigvæk hovedtruslen mod annonce-indtægterne.

Jeg vil ikke sige at AdBlocker er hovedtruslen, det er nærmere AidOnline. At AidOnline så benytter AdBlocker til sit addon er er anden ting.

AidOnline har jo allerede få udsendt 1 mio mails til danskere (via nødhjælpsorganisationerne), hvor de reklamere for deres program. Så skaden er jo sådan set allerede sket, og derfor er det logisk at de forskellige medier prøver på at få begræsnet følgerne af det, og få folk til at afinstallere AidOnline igen.

Fra Nørager
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

WilliamJansen:
AdBlocker er stadigvæk en reel mulighed, og AdBlocker er stadigvæk hovedtruslen mod annonce-indtægterne.

AidOnline der også virker i Internet Explorer og markedsførers med at folk kan støtte nødhjælp er en kæmpe trussel. At nogle få personer vælger at bruge AdBlock er endnu ikke det store problem. Min statistik siger mellem 0 og 0,2% alt efter side, men er ikke nogen sider der henvender sig til IT-kyndige. En side som fx newz.dk har sikkert mere end 0,2% på deres side.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

WilliamJansen:
AdBlocker er stadigvæk hovedtruslen mod annonce-indtægterne

Se her er det jo altså at du tager fuldkommen fejl, og viser at du ikke har forstået vores reaktion.
Hvis adblocker var noget der virkeligt generede website-ejere ville de jo nok have reageret noget før.

Det der har bragt harmen frem er aidonline's slet skjulte dagsorden om at score nogle let tjente kroner på andres arbejde, og så at de samtidigt skjuler sig bagved godgørende organisationer, der som vi alle ved har en kraftig folkelig appel, og som derved hvis de fik lov til at arbejde uhindret ville ødelægge økonomien bag alle disse sider i løbet af ret kort tid.

Adblockers har man levet med og stiltiende accepteret da kun et fåtal benyttede dem. Grunden til at det nu kan ende med at blive en kamp imod adblocker+ er ganske simpelt at aidonline på sædvanlig snyltervis har bygget deres system på fundamentet af det program, hvorved det så også er blevet et target. Det tror jeg så til gengæld at det vil vedblive med at være fra nu af, og det kan i takke aidonline for.

Det er aidonline, og det at de benytter nødhjælp som alibi for at tjene penge på andres arbejde der er forkasteligt, og netop også den brede folkelige appel der ligger i nødhjælp der er den store trussel, og det der har sat denne kamp i gang.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

> AidOnline har jo allerede få udsendt 1 mio mails til danskere

nej, disse mange emails blev aldrig sendt ud. I hvert fald udtalte flere af organisationerne at de ville vente lidt - og nu hvor de alle har trukket bliver de nok aldrig udsendt. Hvor mange der faktisk nåede ud er uvist, men jeg tror det er ganske få.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> AidOnline har jo allerede få udsendt 1 mio mails til danskere

nej, disse mange emails blev aldrig sendt ud. I hvert fald udtalte flere af organisationerne at de ville vente lidt - og nu hvor de alle har trukket bliver de nok aldrig udsendt. Hvor mange der faktisk nåede ud er uvist, men jeg tror det er ganske få.

Ok, havde bare læst AidOnlines presse meddelelse fra den 3. Juni, og efter noget respons fra nogle stykker der havde modtaget en sådan mail, gik jeg ud fra at alle havde fået dem udsendt.

 

Tilmeldt 7. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Slog lige min adblocker fra og kan jo konstatere at Amino også benytter de flash reklamer som folder sig ud over det meste af siden, dog uden lyd på som så mange andre steder.

I ligger som I selv har redt, med overklistring og især ved at benytte mere eller mindre ulødige 3. parts reklameudbydere bosiddende i udlandet så de ikke skal følge dansk lov. Jeg vil ikke kigges over skuldrene bare fordi I ikke formår at lave reklameindhold på eget domæne.

Gjorde i det var sagen helt anderledes.

Slet bare min bruger her hvis det ikke passer i Aminos kram at jeg blokerer for de irritationer.

Opfordring til en løsning:

Læg enten reklamebilleder på eget domæne og undgå skrupelløse 3. partsudbydere

 - eller sørg for at hamre jeres chikane ind det rette sted og bloker for Aidonline i stedet for at køre et script af der rammer alle over en kam.

Sørgeligt Thorborg, troede egentlig du stadig var på et andet hold, men selvfølgelig - Spamfighter sender jo selv spam ud i jeres gratis version under dække af at være en noget for noget ydelse for gratisbrugeren af jeres program. Men det er altså mig og andre der modtager mails fra den person som rammes. Sørgeligt.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Venner

Jacob Mørup Søndergård fra didaktonline.dk har nu et anti aidonline script i beta, find mere om det her: http://www.amino.dk/forums/p/61973/379202.aspx

Jeg har været med til at teste, og det ser ud til at fungere rigtigt fint. Gå til tråden og læs hvad Jacob skriver om det...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AidOnline har i dag tilføjet @@http://*.dk/ i deres filter, hvilket betyder at de whitelister alle dk-domæner.

Umiddelbart tænker man:

1) Sejr!

2) Snedigt af dem!

3) Det gør ikke tingene bedre...

Credit goes to ReneNP for at gøre opdagelsen.

Side 58 ud af 60 (598 indlæg)