Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 59 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Mørup Søndergård:

AidOnline har i dag tilføjet @@http://*.dk/ i deres filter, hvilket betyder at de whitelister alle dk-domæner.

Umiddelbart tænker man:

1) Sejr!

2) Snedigt af dem!

3) Det gør ikke tingene bedre...

Credit goes to ReneNP for at gøre opdagelsen.

Kan du forklare betydningen på lidt mere jævnt dansk ? Smile

Har AidOnline givet op over for de danske sites, og fremover udelukkende koncentrerer sig om at blokere udenlandske sites (og danske *.com sites?)

Eller ligger der et snedigt (du sagde det selv) trick bag, som underminerer det filter, som I har fremstillet?.

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nielco IT:

Kan du forklare betydningen på lidt mere jævnt dansk ? Smile

Har AidOnline givet op over for de danske sites, og fremover udelukkende koncentrerer sig om at blokere udenlandske sites (og danske *.com sites?)

Eller ligger der et snedigt (du sagde det selv) trick bag, som underminerer det filter, som I har fremstillet?.

På forhånd tak.

Effekten er at AidOnline er AidOffline på alle dk-domæner. Også selvom reklamerne på siden hentes fra et .com eller lignende. Jeg tror bestemt de har testet lokalt inden de sendte opdateringen ud, så med "snedige" mener jeg (gætter på) at de har gjort det bevidst for at undgå mere ballade med danske virksomheder, så de i ro og mag bare kan snylte videre på udenlandske sider. Filtret virker stadig rigtigt fint, der er bare ikke brug for det pt. på dk-domæner.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Så tror jeg. at jeg forstår det nogenlunde.  Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som støtte i kampen mod den form for tyveri har jeg i forbindelse med noget, jeg skal sponsorer til et arrangement med et de velgørende orgnationer der var med i starten ved Aidonline sagt til min kontakt person at:

Jeg havde været på nettet og tjekke om de havde trukket sig fra samarbejdet, og at hvis de ikke havde trukket sig havde jeg IKKE sponsoreret det som jeg gør til dem. Samtidig opfordrede jeg hende til at sende besked om det op i systemet, hvilket hun sagde hun ville gøre.

Så håber jeg det hjælper til med at de overvejer hvad de kaster sig ud i en anden gang.

MVH

Thomas Bonde

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!

Jo flere der gør deres foragt for denne for for "koncepter" tydelig, jo mindre risiko er der for at hjælpeorganisationerne går med i den slags - nu og fremover. De lever trods alt af vores alle sammens gunst. 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

At i gider at blive ved med at diskutere det her! i just dont get it.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo så heldigvis ikke nogen der tvinger dig til at læse med så... Et debat forum er jo netop skabt til at debattere emner.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Mørup Søndergård:

AidOnline har i dag tilføjet @@http://*.dk/ i deres filter, hvilket betyder at de whitelister alle dk-domæner.

Umiddelbart tænker man:

1) Sejr!

2) Snedigt af dem!

3) Det gør ikke tingene bedre...

Credit goes to ReneNP for at gøre opdagelsen.

Ser ud til at whitelistningen af .dk domæner er fjernet igen.

 

Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Dan endelig din helt egen mening om produktet AidOnline, men det kendelse er et IT-fagligt og juridisk makværk af en dom. Begrundelsen stritter i alle retninger, modsiger sig selv og kan bruges til snart sagt hvad som helst. Dommeren virker ikke til at have haft kendskab til IT på brugerniveau, eller kendskab til sine egne begræsninger (ellers havde han næppe udstillet dem så eklatant).

Klik her - http://bit.ly/LQed2 - få uddrag fra kendelsen, og et link til et download.

...og det handler ikke længere om AidOnline, og vores uenigheder der. Det handler om at vores retssystem ikke kan håndtere en sag der kræver bare lidt IT-kendskab uden at gøre sig selv til grin.

Læs kendelsen, dan din egen mening og blog din egen mening, og...

SPRED KENDSKABET TIL DEN KENDELSE!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

William, hvor mange IT-domme, eller andre domme, har du læst?

Jeg har gennem tiden læst en del - også i sager, hvor jeg kendte en del til de praktiske detaljer. Jeg har endnu til gode, at se en dom, hvor der ikke er masser af fejl man som fagmand pege på. Det gælder ikke bare IT-domme.

Det er ikke en dommers opgave at kende alt til alt - heller ikke IT. Det anklager og forsvares ansvar at fremlægge deres syn på sagen og hver deres beviser på deres påstande.

Når det så er sagt ville jeg også ønske, at der var et højere fagligt nivau - generelt, i retsvæsnet. Jeg tror nu, at det ofte skyldes at de rette syn- og skønsmænd ikke indkaldes. Måske fordi det koster en hel del.

Men dommen synes jeg er både forståelig, forventet og retfærdig. En ting er hvad du selv vælger at gøre på din computer - men at drive forretning på en måde der så direkte lukrerer og skader bestemte andre virksomheder er sgu ikke fair. Det behøver en dommer ikke en masse IT-viden for at kunne bedømme. For dybest set er det ikke et IT-spøgsmål - det er et spørgsmål om markedsføringsloven og den måde der faktisk handles på.

 

 

Side 59 ud af 60 (598 indlæg)