Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 10 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig i, at det er snylteri. Da jeg ikke selv har sites med banner-reklamer, men derimod er køber af online reklamer, kan jeg da godt frygte, at jeg køber visninger som leverandøren reelt viser, men som kunden aldrig ser.

Når der er blevet lavet et ordentligt stykke software der kan blokere for Aidonline, så burde alle købere af bannerkampagner forlange, at medierne installerer sådan software, så ens visninger ikke bliver stjålet. (på samme måde som de bør have en politik for click fraud osv.)
DET kunne man også opfordre til på omtalte website.
Det er jo også i mediernes interesse, at kunderne får gode resultater med deres kampagner.

Det er sgu glædeligt at der sidder nogle folk med de rette evner, der gider gøre en indsats. Jeg melder mig også under fanerne, hvis der bliver opgaver som kan løses af menigmand.

Hvor får Aidonline deres annoncører fra? Er det nogle der køber kampagner direkte fra dem? Man kunne jo også gå efter at oplyse køberne.
Især hvis mange websites installerer Aidonline-blokkere. For så er det pludselig Aidonlines kunder der betaler for eksponeringer de ikke får :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:45

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/06/02/162602.htm:
Glad for hver en krone
- Vi har prøvet mange forskellige ting på internettet, og de fleste har ikke givet det resultat, som vi havde ønsket. Men hver eneste krone, der kommer ind gennem det her, er en krone vi ikke havde regnet med, og som kan bidrage yderligere til vores hjælpearbejde, siger Anders Ladekarl fra Dansk Røde Kors.

Det er fandme kortsigtet tænkning.
Lad os endeligt pisse op og ned af ryggen på en masse folk og virksomheder, herunder særligt pressen. Det har de nok glemt næste gang vi samler ind eller ønsker god omtale.

Nu forstår jeg hvorfor Røde Kors bør betale deres ledelse ordentlige lønninger: så de kunne have fået nogle kompetente mennesker ind.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så hellere Adblock +

Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:53

Det interessante i Aidonline er afvejningen af hensyn i det offentlige rum. På den ene side at du vel som ejer af en PC / browser selv må bestemme hvad der skal vises på den. På den anden side at web-medier har en berettiget forventning om at deres læsere som en del af betalingen for et 'gratis' medie må finde sig i at se annoncerne. Hvilket hensyn vejer tungest?

Det pudsige er at adblockere har været på markedet længe ... her kan forbrugeren helt fravælge reklamer og det er der ingen der piver over. Men når man nu giver forbrugeren mulighed for ikke bare at fravælge reklamer ... men samtidig at tilvælge andre reklamer på den samme plads ... så er det pludselig ikke i orden? Det siger sig selv at div. medier frit kan vælge at installere software på deres site, således at browsere med aid-online plugin ikke kan se sitet ... og det er i min optik helt i orden.

Men det er ikke i orden at medierne pludselig skal til at bestemme, hvad jeg som bruger må se og ikke se på min PC. Det er rigtigt når kritikerne siger at aidonline initiativet i realiteten snylter på nyhedsmedie som investerer i at skabe nyheder, der titrækker brugere og som finansierer dette gennem annoncer. Men samtidig har vi jo enighed i samfundet om at vi gerne vil have fri konkurrence ... og aidonline er set fra den vinkel bare en overraskende god måde at udnytte fri konkurrence til at skaffe sig en fordel som ingen andre havde set. Dermed kan de risikere at komme til at være starten på et helt skift i paradigme ... og måske vil der i sig selv komme noget godt ud af det.

Det er sikkert og vist at sagen om aidonline ikke er lige så enkel som den udstilles her og mange andre steder ... og det er også sikkert og vist at den megen modvind man sporer i medierne jo i høj grad handler ikke bare om medier som formidlere af nyheder men snarere om medier der forsøger at forsvare deres indtægtskilde. Det er der i princippet intet i vejen med ... men det bliver problematisk når betydende medier bruger deres position som talsrør til at forsvare egen interesser ... det sætter journalistikkens roille som 'offentlighedens vagthund' ud af funktion ...

Det er et interessant initiativ synes jeg ... og håber der kommer debat ud af det der er lidt mere nuanceret end de indlæg man har set indtil videre!

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 21:56

Nicolai Lønne:
Nu forstår jeg hvorfor Røde Kors bør betale deres ledelse ordentlige lønninger: så de kunne have fået nogle kompetente mennesker ind

Det ville jo kræve at dem der allerede var ansat kunne tænke fornuftigt, og ansætte de rigtige... Og det er der noget der tyder på ikke er tilfældet! Stick out tongue

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 22:01

Hej Soren

Jo sagen er faktisk ret simpel.

Det de gør er i min verden på højde med at de lejer en DVD og derved begnder at kopiere den for at sælge den til langt under prisen.
De har jo ingen omkostninger stort set.

Så længe brugerne vil have gratis indhold må de acceptere reklamer, og vel a mærke reklamer der ryger i kassen på websitets ejere.
Adblokcers er også et stort problem og det vil vi nok også snart se nogle løsninger på.

At lade aidonline overleve vil betyde et mindre udvalg og mindre konkurrence websitesne imellem, og derved føre til langt mindre udbud i fremtiden

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:02

Sorenkenner: Så du mener grundlæggende, at det er OK, hvis jeg hyrer en flok mennesker til at overklistre alle annoncerne i Jyllands Postens trykte udgave med annoncer, jeg har solgt? Det er i hvert fald det, Aidonline gør.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sorenkenner:

Det er et interessant initiativ synes jeg ... og håber der kommer debat ud af det der er lidt mere nuanceret end de indlæg man har set indtil videre!

Er jeg den eneste der synes at det er pudsigt, for ikke at sige mistænkeligt, at dette indlæg som tydeligvis søger at dreje stemningen i en mere Aidonline positiv retning kommer fra en nyoprettet bruger...

Jeg respekterer din holdning Søren, men dit indlæg er påfaldende mistænkeligt...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 3. Jun 09
Skrevet kl. 22:06

Nej så simpelt er det ikke. De 2 principper der står overfor hinanden er på den ene side  din ret som individ til selv at bestemme hvad du  ser på din PC -- og på den anden side et medie som jyllandspostens forventning om at brugere skal se annoncerne for at kunne bruge mediet. Spørgsmålet er hvilket af disse 2 principper der er vigtigst. Jeg synes personligt at det er OK at aidonline giver brugeren mulighed for selv at bestemme hvad de vil se ... og jeg synes også det er helt i orden hvis JP som respons vælger at installere software, så brugere af Aidonline ikke kan se JP online ... forstår du så, hvordan jeg mener?

Tilmeldt 3. Jun 09
Skrevet kl. 22:08

Jeg kender teamet bag aidonline og er derfor interesseret i debatten. Grunden til at jeg er havnet på Amino er fordi jeg fulgte debatten på twitter og fulgte et link herover hvor jeg så et indlæg jeg egentlig gerne ville forholde mig til ... men for at kunne det skulle jeg registrere mig ... så der har du forklaringen på det. Ingen hokus pokus desværre ...

Side 10 ud af 60 (598 indlæg)