Jeg er fuldstændig enig i, at det er snylteri. Da jeg ikke selv har sites med banner-reklamer, men derimod er køber af online reklamer, kan jeg da godt frygte, at jeg køber visninger som leverandøren reelt viser, men som kunden aldrig ser. Når der er blevet lavet et ordentligt stykke software der kan blokere for Aidonline, så burde alle købere af bannerkampagner forlange, at medierne installerer sådan software, så ens visninger ikke bliver stjålet. (på samme måde som de bør have en politik for click fraud osv.) Det er sgu glædeligt at der sidder nogle folk med de rette evner, der gider gøre en indsats. Jeg melder mig også under fanerne, hvis der bliver opgaver som kan løses af menigmand. Hvor får Aidonline deres annoncører fra? Er det nogle der køber kampagner direkte fra dem? Man kunne jo også gå efter at oplyse køberne. |
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/06/02/162602.htm:Glad for hver en krone
- Vi har prøvet mange forskellige ting på internettet, og de fleste har ikke givet det resultat, som vi havde ønsket. Men hver eneste krone, der kommer ind gennem det her, er en krone vi ikke havde regnet med, og som kan bidrage yderligere til vores hjælpearbejde, siger Anders Ladekarl fra Dansk Røde Kors.
Det er fandme kortsigtet tænkning.
Lad os endeligt pisse op og ned af ryggen på en masse folk og virksomheder, herunder særligt pressen. Det har de nok glemt næste gang vi samler ind eller ønsker god omtale.
Nu forstår jeg hvorfor Røde Kors bør betale deres ledelse ordentlige lønninger: så de kunne have fået nogle kompetente mennesker ind.