Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 11 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Av den er ikke god.
Hvis Aidonline har lokket alle organisationerne til at informere deres respektive nyhedsbrevs-modtagere (ifølge DR kontakter de 1 million danskere) så får de jo virkelig et skub fra start, der uden tvivl vil få mange tusinde intetanende personer til at downloade programmet.

Kan en af de jura-kyndige lige komme på banen?

Jeg vil med mit begrænsede kendskab til markedsføringsloven, mene at de kan anmeldes for overtrædelse af denne, da de kommer med nogle usande påstande:
"Bannerreklamer bliver betalt per visning. Hvis en reklame ikke bliver vist, bliver den ikke betalt."
Som en anden nævner er det ikke tilfældet. Dels kan det ske (påstås det her i debatten) at annoncøren rent faktisk betaler for visningen, selvom bruger ser snylter-reklamen og dels er det direkte vildledende at påstå, at "Bannerreklamer bliver betalt per visning". Jeg kender ikke statistikken, men en ret stor del bliver betalt pr. klik eller salg.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

så det er ok at stjæle hvis folk ikke har installeret en tyverialarm....for så er de selv uden om det?

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt Søren er den søren jeg tror han er så har han ikke noget med AiDonline at gøre.

 

Søren du har en pointe.
Problemet er bare at deres forretningsmodel snylter på os andre, og havde vi ikke et forum som amino til at opdage det på kunne der jo gå et stykke tid før vi vidste det.


Adblokkers er en ting, men at stjæle vore reklamer er noget helt andet.

Jeg laver jo heller ikk en gratis avis med BT og EB artikler fra dagen før uden at få på røflen over det...

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skete der med den hjemmeside, var der nogen der lavede den ?

Jeg tager ihvertfald imorgen kontakt til de store annoncenetværk og høre om man i fællesskab skal tage action på dette.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

sorenkenner:
Nej så simpelt er det ikke
Folk de har ret til at besøge en hjemmeside og acceptere det indhold der er derpå. Kan de ikke acceptere indholdet, har de også ret til at holde sig væk.

De har ikke, på det noget plan, under nogen omstændigheder, uanset hvad så ellers sker, ret til at ændre på tingene når de ikke eksplicit har fået tilladelse.
Der er ikke tale om "din privatsfære" blot fordi du har købt og betalt skærmen som hjemmesiden bliver vist på. Brugeren gør selv en aktiv handling for at se siden - og må acceptere den som den er.

Normalt er jeg en big sucker for alt iværksætteri, men denne gang håber jeg virkelig at de knækker nakken med en ond konkurs - jo før, jo bedre.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra AidOnline
"Bannerreklamer bliver betalt per visning."

Hvor hulen blev lead-kampagner af i denne nye fremtid på det digitale reklamemarked?..
.. er det undersøgt, om AidOnline ændrer ved de cookies som retfærdigvis relaterer til en affiliate marketer?

 


 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren

Den forklaring er fin nok for mig, det er jo logisk nok at du vil deltage i debatten.

Og jeg kan godt følge at den enkelte selv skal kunne vælge hvad de vil se på deres skærm, men det står dem jo frit for at surfe videre hvis de ikke vil se min side med mine annoncer, det giver da ikke nogen som helst individer den mindste s ret til at ændre i indholdet på min side...

En ting er at de kan vælge at blokere mine annoncer, men at udskifte de bannere jeg har valgt er ey overgreb på mine rettigheder som indehaver af siderne. Det er mig der bestemmer hvad der skal vises på mine sider... ubetinget... hvis folk vil have andre annoncer må de gå andre steder hen, og hvis de ikke synes om mine annoncer står det dem frit for at forlade mine sider. jeg hverken kan eller vil tvinge nogen til at blive eller at klikke...

Jeg oplever udskiftningen af annoncerne som et overgreb...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover kan jeg se et andet problem i forhold til at mine bannere skiftes ud med andre.

For hvad nu hvis der er firmaer som har så skidt en forretningsmoral eller produkt at jeg ikke på nogen måder ville have give dem adgang som annoncør på mit site. Og brugeren som jo faktisk har tilladt at banneret skiftes ud ikke lige tænker over sammenhængen og dermed tror jeg støtter et sådan site?

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sorenkenner:

Nej så simpelt er det ikke. De 2 principper der står overfor hinanden er på den ene side  din ret som individ til selv at bestemme hvad du  ser på din PC -- og på den anden side et medie som jyllandspostens forventning om at brugere skal se annoncerne for at kunne bruge mediet. Spørgsmålet er hvilket af disse 2 principper der er vigtigst. Jeg synes personligt at det er OK at aidonline giver brugeren mulighed for selv at bestemme hvad de vil se ... og jeg synes også det er helt i orden hvis JP som respons vælger at installere software, så brugere af Aidonline ikke kan se JP online ... forstår du så, hvordan jeg mener?

Nej - jeg forstår det ikke. Jeg forstår bare, at jeg vil bekæmpe det - og at jeg vil se med helt nye øjne på de firmaer, der annoncerer via det svineri. Og på de velgørende organisationer, der vil tage imod penge, som skulle have været gået til at drive steder som Amino, avisernes hjemmesider etc.

Sammenligningen med adblocker er helt hen i vejret. Én ting er at fjerne annoncerne - men ligefrem at fjerne dem og erstatte dem med andre?

Og hvad er det for noget sludder med, at brugerne selv skal kunne vælge, hvilke annoncer der skal vises på deres computer? Hvor har jeg som bruger af Aidonline mulighed for at bestemme, hvilke annoncer jeg vil se? Næ du - man kan ikke maskere gement tyveri med frelst snak i længden.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie Gasseholm:

Hvad skete der med den hjemmeside, var der nogen der lavede den ?

Jeg tager ihvertfald imorgen kontakt til de store annoncenetværk og høre om man i fællesskab skal tage action på dette.

Alle vi gamle fjolser og nogle knapt så gamle er i gang i nat - så vent og se ;-)

Side 11 ud af 60 (598 indlæg)