Det er fandme kortsigtet tænkning. Nu forstår jeg hvorfor Røde Kors bør betale deres ledelse ordentlige lønninger: så de kunne have fået nogle kompetente mennesker ind. |
Så hellere Adblock +
Debat
Det er fandme kortsigtet tænkning. Nu forstår jeg hvorfor Røde Kors bør betale deres ledelse ordentlige lønninger: så de kunne have fået nogle kompetente mennesker ind. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
Det interessante i Aidonline er afvejningen af hensyn i det offentlige rum. På den ene side at du vel som ejer af en PC / browser selv må bestemme hvad der skal vises på den. På den anden side at web-medier har en berettiget forventning om at deres læsere som en del af betalingen for et 'gratis' medie må finde sig i at se annoncerne. Hvilket hensyn vejer tungest? Det pudsige er at adblockere har været på markedet længe ... her kan forbrugeren helt fravælge reklamer og det er der ingen der piver over. Men når man nu giver forbrugeren mulighed for ikke bare at fravælge reklamer ... men samtidig at tilvælge andre reklamer på den samme plads ... så er det pludselig ikke i orden? Det siger sig selv at div. medier frit kan vælge at installere software på deres site, således at browsere med aid-online plugin ikke kan se sitet ... og det er i min optik helt i orden. Men det er ikke i orden at medierne pludselig skal til at bestemme, hvad jeg som bruger må se og ikke se på min PC. Det er rigtigt når kritikerne siger at aidonline initiativet i realiteten snylter på nyhedsmedie som investerer i at skabe nyheder, der titrækker brugere og som finansierer dette gennem annoncer. Men samtidig har vi jo enighed i samfundet om at vi gerne vil have fri konkurrence ... og aidonline er set fra den vinkel bare en overraskende god måde at udnytte fri konkurrence til at skaffe sig en fordel som ingen andre havde set. Dermed kan de risikere at komme til at være starten på et helt skift i paradigme ... og måske vil der i sig selv komme noget godt ud af det. Det er sikkert og vist at sagen om aidonline ikke er lige så enkel som den udstilles her og mange andre steder ... og det er også sikkert og vist at den megen modvind man sporer i medierne jo i høj grad handler ikke bare om medier som formidlere af nyheder men snarere om medier der forsøger at forsvare deres indtægtskilde. Det er der i princippet intet i vejen med ... men det bliver problematisk når betydende medier bruger deres position som talsrør til at forsvare egen interesser ... det sætter journalistikkens roille som 'offentlighedens vagthund' ud af funktion ... Det er et interessant initiativ synes jeg ... og håber der kommer debat ud af det der er lidt mere nuanceret end de indlæg man har set indtil videre! |
Det ville jo kræve at dem der allerede var ansat kunne tænke fornuftigt, og ansætte de rigtige... Og det er der noget der tyder på ikke er tilfældet! |
Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk
|
Hej Soren Jo sagen er faktisk ret simpel. Det de gør er i min verden på højde med at de lejer en DVD og derved begnder at kopiere den for at sælge den til langt under prisen. Så længe brugerne vil have gratis indhold må de acceptere reklamer, og vel a mærke reklamer der ryger i kassen på websitets ejere. At lade aidonline overleve vil betyde et mindre udvalg og mindre konkurrence websitesne imellem, og derved føre til langt mindre udbud i fremtiden |
|
Sorenkenner: Så du mener grundlæggende, at det er OK, hvis jeg hyrer en flok mennesker til at overklistre alle annoncerne i Jyllands Postens trykte udgave med annoncer, jeg har solgt? Det er i hvert fald det, Aidonline gør. |
Er jeg den eneste der synes at det er pudsigt, for ikke at sige mistænkeligt, at dette indlæg som tydeligvis søger at dreje stemningen i en mere Aidonline positiv retning kommer fra en nyoprettet bruger... Jeg respekterer din holdning Søren, men dit indlæg er påfaldende mistænkeligt... |
Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk
|
Nej så simpelt er det ikke. De 2 principper der står overfor hinanden er på den ene side din ret som individ til selv at bestemme hvad du ser på din PC -- og på den anden side et medie som jyllandspostens forventning om at brugere skal se annoncerne for at kunne bruge mediet. Spørgsmålet er hvilket af disse 2 principper der er vigtigst. Jeg synes personligt at det er OK at aidonline giver brugeren mulighed for selv at bestemme hvad de vil se ... og jeg synes også det er helt i orden hvis JP som respons vælger at installere software, så brugere af Aidonline ikke kan se JP online ... forstår du så, hvordan jeg mener? |
|
Jeg kender teamet bag aidonline og er derfor interesseret i debatten. Grunden til at jeg er havnet på Amino er fordi jeg fulgte debatten på twitter og fulgte et link herover hvor jeg så et indlæg jeg egentlig gerne ville forholde mig til ... men for at kunne det skulle jeg registrere mig ... så der har du forklaringen på det. Ingen hokus pokus desværre ... |
|
Av den er ikke god. Kan en af de jura-kyndige lige komme på banen?Jeg vil med mit begrænsede kendskab til markedsføringsloven, mene at de kan anmeldes for overtrædelse af denne, da de kommer med nogle usande påstande: |