Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Wave - Revolutionerende diskussionssystem

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det største spørgsmål er, om man tør overlade al sin data til Google - under Amerikansk lovgivning. Det tør jeg ikke!

Det skal du da heller ikke? Wave er open source, du kan smide det på din egen server osv.

Jo de har designet og skrevet den første version af platformen/protokollen, men det vil hurtigt blive taget op i det netværk der bliver omkring wave.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:44

Hvis du føler dig tryg, så go ahead! Open source er bestemt ingen sikkerhed for en skid - andet end at en masse nørder uden forretningssans blander sig i noget de skulle have holdt sig fra! :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:01

Hvis jeg selv havde kompileret koden, og den blev afviklet på en egen server, så ville jeg umiddelbart føle mig, rimeligt sikker. Det virker som om, de har tænkt rigtigt meget på at selv mistroiske sjæle, skal kunne få glæde af deres arbejde.

Men i praksis, tror jeg nu at Google Wave, vil få den konsekvens at Google kommer til at vide endnu mere om os, end de allerede gør. Der er nemlig rigtigt mange folk, der bare går med det nemmeste alternativt.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:14

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis du føler dig tryg, så go ahead! Open source er bestemt ingen sikkerhed for en skid - andet end at en masse nørder uden forretningssans blander sig i noget de skulle have holdt sig fra! :)

Nej open source er ikke nødvendigvis sikkerhed for noget som helst ligesom closed source ikke nødvendigvis er sikkerhed for noget som helst.

Open source har dog den fordel at der nettop er en lang række nørder der læser og tester en app igennem, se bare på fx rails, uden nårderne der har brokket sig over perfomance og sikkerhedsfejl var rails aldrig blevet det produkt det er i dag, det samme håber jeg sker mail Wave.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:17

Så se på Wordpress - det er nok det mest hackede stykke publiceringssoftware overhovedet! :)

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 13:27

Hehe... Mikkel, du er sku underholdende :-) Du skyder benhårdt på emner, der virkelig betyder noget for dig :-)

Anyways, du har en god pointe - og min første tanke, efter at have set videoen var (udover at det var genialt, og garanteret vil aflive mange af de åndsvage processer der er i moderne virksomheder!) også, at vi blive endnu mere afhængige af Google..
Men okey - I hvor mange år har vi ikke været afhængige af Microsoft's styresystemer og Officepakker..? Som vel at mærke, også er en amerikansk virksomhed :-)

Jeg synes sku det virkede genialt, og har tilmeldt mig at blive tester på det - så jeg kan lure på det selv :-)!

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:31

>  I hvor mange år har vi ikke været afhængige af Microsoft's styresystemer og Officepakker..? Som vel at mærke, også er en amerikansk virksomhed :-)

Nej, forskellen her er netop at MS sælger deres produkter fra en dansk virksomhed - Microsoft Danmark. Google's services har de helt bevidst holdt ude af Danmark.... wonder why??

Udover at Google er under beskylding for skattefusk på den konto, så tror jeg godt vi alle sammen ved hvorfor Google IKKE ønsker at underlægge sig danske regler om databeskyttelse, forbrugerrettigheder og den slags

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:51

Ifølge Wikipedia så:
"Google announced that they plan to open source the majority of the source code"

Det betyder vel, at der stadig er en lille grundsten i systemet der knytter det til Googles servere. Eller har andre mere viden om dette emne, som uddyber den lidt for korte wiki artikel?
Dermed er deMibs frygt jo ganske godt begrundet, brugen af systemet sender straks vores firmahemmeligheder, vitale data og andet skrammel direkte til USA og dermed ud af vores hænder.

Uanset om man anlægger et paranoid synspunkt eller ej, så mister man en stor del af kontrollen over sine data og lader det underkaste fremmed lovgivning.

Jeg synes bestemt også at Google Wave ser interessant ud, men jeg kan nu også godt lide at have 100% viden om, hvad der sker med mine data.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:04

I video siger de at selve protokollen er åben, og de understreger at teknologien ikke er bundet til Googles servere.

Jeg tror de har indset at protokollen skal være åben og ikke bundet til Google for at projektet kan få en udbredelse der gør den relevant. I bund og grund tror jeg de prøver at erstatte POP3.

Hvis Google for lov, at styrer protokollen, så er der også god grund til at tror at de kan bibeholde den bedste klient. Hvilket er en stor trussel imod Exchange, og dermed imod Office pakken.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:18

Niklas:

Mikkel deMib Svendsen:

Nej open source er ikke nødvendigvis sikkerhed for noget som helst ligesom closed source ikke nødvendigvis er sikkerhed for noget som helst.

Open source har dog den fordel at der nettop er en lang række nørder der læser og tester en app igennem, se bare på fx rails, uden nårderne der har brokket sig over perfomance og sikkerhedsfejl var rails aldrig blevet det produkt det er i dag, det samme håber jeg sker mail Wave.

Der er lige den lille detalje at ved closed source systemer kan du entydigt placere ansvar.

Opensource har afgjort en hel række fordele (læs rigtig rigtig mange) men når det komme til forretningsfølsomme systemer i større målestok så vinder closed source nok alligevel. Når webbanken bryder sammen, tror jeg de forskellige ledere af it-afdelinger i bankerne har brug for at kunne pege fingre, (for nu at tage et lidt ekstremt eksempel), og i samme ombæring kunne kræve at få et hold eksperter på problemet med et minnuts varsel.

Det virker bare ikke så godt i et opensource miljø. Hvem er det nu lige af de 42.000 udviklere som har siddet med projektet som har det konkrete ansvar for lige præcist den her bug?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)