Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Wave - Revolutionerende diskussionssystem

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Wave, måske har du allerede hørt om det .. Hvis ikke, synes jeg du skulle se video-previewen på siden. Det er simpelthen genialt!

Wave er kort sagt et nyt system der skal gøre det muligt at diskutere i realtime. Det skal i fremtiden erstatte den traditionelle form for at sende beskeder pr. mail eller chat. Programmer som Outlook og Live Messenger bliver derfor unødvendige med Wave. 

En dejlig detalje er at systemet bag det er opensource, hvilket betyder at alle kan videreudvikle systemet og at alle kan bruge systemet som de ønsker det. Det ville i så fald være muligt at hoste selv.

Læs, lyt og bliv imponeret over det bedste koncept jeg længe har set .. 

Hvad synes I om ideen? Vil det på et tidspunkt erstatte den traditionelle form for kommunikation pr. mail/messenger?

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 15:02

Jeg synes det er ret fedt, men jeg ved ikke om jeg bryder mig om web interface til alt. Nogle gange synes jeg programmer gør det bedre, f.eks. bedre integration med drag'n'drop og flere muligheder for user interface design.

Tanken er dog super fed, og det er et godt bud på fremtidens kommunikation ;-)

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:03

Du har ret Martin, det er genialt.

Opensource er så vidt jeg ved, noget Google sætter utrolig høj pris på. Se blandt på Jaiku: Google køber mikro-blogging systemet, og 'opensourcer' det senere. Det er for fedt, og typisk Google Smile

Wave er også på vej til iPhone og iPod Touch, så jeg tror og håber på, at de vil satse stort på det.

Og ja - jeg tror det vil kunne erstatte kommunikationen gennem e-mails og messenger.

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 15:57

Kristian Øllegaard:

Jeg synes det er ret fedt, men jeg ved ikke om jeg bryder mig om web interface til alt. Nogle gange synes jeg programmer gør det bedre, f.eks. bedre integration med drag'n'drop og flere muligheder for user interface design.

På et tidspunkt tror jeg at størstedelen af de programmer vi har kørende nu, bliver webbaseret. Også drag 'n drop vil være en af de muligheden med fremtidens browsere. Det er bare et spørgsmål om tid..

Morten Kaltoft:

Wave er også på vej til iPhone og iPod Touch, så jeg tror og håber på, at de vil satse stort på det.

Endnu bedre; de viser faktisk en demo af hvordan det kører på iPhone. De vil også integrere det med Android, som er en af Google's andre projekter (også opensource ;))

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:21

For sørensen det ser lækkert ud. Jeg håber at man stadig kan kommunikere med andre der ikke bruger Wave, men almindelige mail klienter.

Ellers ender det jo bare med at vi er en håndfuld nørder der bruger det og vi kun kan kommunikere med hinanden Smile (jeg har ikke set filmen helt færdig, så de kan nå at adressere det i filmen endnu)

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 11:01

Rasmus Lindgren:

For sørensen det ser lækkert ud. Jeg håber at man stadig kan kommunikere med andre der ikke bruger Wave, men almindelige mail klienter.

Ellers ender det jo bare med at vi er en håndfuld nørder der bruger det og vi kun kan kommunikere med hinanden Smile (jeg har ikke set filmen helt færdig, så de kan nå at adressere det i filmen endnu)

Det var også det jeg satte spørgsmålstegn ved i første omgang. Men jeg tror at denne måde for kommunikation på nettet vil overtage de ekisterende måder, om det så kan integreres med den traditionelle form for mail eller ej..

Tænk på hvor meget tid du kan spare ved at bruge Wave.. Det er utroligt.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:15

Rasmus Lindgren:

De nævner i slutningen af videoen at der bare skal laves et plugin til det, så det har de allerede tænkt:D

Jeg tror og håber at Wave kommer til, ligeså stille, at overtale e-mails! Jeg har altid hadet e-mails og wave lukker virkelig nogle af de huller der er!

Ang drag n drop så demonstrere de faktisk det i videoen! De trækker nogle billeder over der så bliver uploadet:D

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:23

Niklas:
De nævner i slutningen af videoen at der bare skal laves et plugin til det, så det har de allerede tænkt:D

Ja det nævner de. Spørgsmålet er bare så om der skal laves et plugin til hver eneste mail server, eller der kan laves en generisk "bridge" af en art.

Mht til drag and drop upload så siger de også at man indtil videre skal have Google Gears installeret før dette kan lade sig gøre. Men jeg tror helt sikkert at jeg kommer til at bruge det her istedet for den "gammel daws" email Smile

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:27

Rasmus Lindgren:

Niklas:

Ja det nævner de. Spørgsmålet er bare så om der skal laves et plugin til hver eneste mail server, eller der kan laves en generisk "bridge" af en art.

Mht til drag and drop upload så siger de også at man indtil videre skal have Google Gears installeret før dette kan lade sig gøre. Men jeg tror helt sikkert at jeg kommer til at bruge det her istedet for den "gammel daws" email Smile

Til hver eneste mailserver? Det burde da ikke være et stort problem at lave et plugin der understøtter imap.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det største spørgsmål er, om man tør overlade al sin data til Google - under Amerikansk lovgivning. Det tør jeg ikke!

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)