Hvis aarstiderne kan sælge frugt og grønt i kasser, så kan man vel også sælge Haribo og superflyers!
Men det at du ikke kan garantere at man ikke kan spare noget på at købe en kasse hos dig, istedet for at gå i kiosken, det giver mig en tanke om at du så heller ikke måske får det store overskud ud af det. Så overvej om du kan få en engros aftale.
Ellers så vil jeg bare ønske fortsat held og lykke.
Hvis aarstiderne kan sælge frugt og grønt i kasser, så kan man vel også sælge Haribo og superflyers!
Men det at du ikke kan garantere at man ikke kan spare noget på at købe en kasse hos dig, istedet for at gå i kiosken, det giver mig en tanke om at du så heller ikke måske får det store overskud ud af det. Så overvej om du kan få en engros aftale.
Ellers så vil jeg bare ønske fortsat held og lykke.
Hej,
Jeg kan sagtens garantere at du kan få det billigere end i kiosken, intet problem der! Men nogen gange køber de store kæder (dgs) noget hjem og sælger til næsten indkøbspris for at lokke kunder til. Netop dét kan vi ikke hamle op med.
Men kiosk garantien kan vi sagtens garantere og samtideig have et overskud på omkring 25%
det argument kan jeg godt forstå når vi snakker mælk, bleer eller andre ting som der er en naturlig grænse på hvor meget man køber lige meget prisen (næsten).
Men sådan noget som 10 kroners poser - det er bare noget som fx. en kioskejer kan sælge ret så mange af før de udløber og bare den tid jeg stod dernede så jeg da flere tage ret så mange kasser af disse 3 kroners poser med.
kvickly havde 10 kroners poser til 3 kr stykket da de holdt fødselsdag her for et par uger siden endda ..
det forstår jeg slet ikke kan løbe rundt ..
Kære Jan.
Alle kunder tror at butikkerne i de handler i, tjener penge på alle deres varer. Men det er langt fra rigtigt!
Hvis du står nede i Netto og skal vælge mellem en Mejse mælk og en Arla Ekspres Mælk, så vælger du helt klart Mejse mælken, da den er billigtst! Men det kan sagtens være at butikken tjener mere på at sælge Arla Ekspres Mælk. Det kaldes med et fint ord, avance!
Og avancen kan svinge mellem +35% og -10%. Feks. kan der godt være 20,784% i avance på en Coop X-tra chipspose, iforhold til at en Kims måske kun giver 2%...
Jeg kan sagtens garantere at du kan få det billigere end i kiosken, intet problem der! Men nogen gange køber de store kæder (dgs) noget hjem og sælger til næsten indkøbspris for at lokke kunder til. Netop dét kan vi ikke hamle op med.
Men kiosk garantien kan vi sagtens garantere og samtideig have et overskud på omkring 25%
Det skal man heller ikke forvente at i skal konkurre med de helt store drenge, bare at i får slået jeres navn fast. En god lille og solid kundekreds er en god start, og så fortæller de jo det til andre osv. og så kommer kunderne af sig selv.
Dog kan det betyde at når butikkerne har gode tilbud, at i så måske oplever at nogle vælger jeres kasse fra, for at sparre penge på at købe det på tilbud.
det argument kan jeg godt forstå når vi snakker mælk, bleer eller andre ting som der er en naturlig grænse på hvor meget man køber lige meget prisen (næsten).
Men sådan noget som 10 kroners poser - det er bare noget som fx. en kioskejer kan sælge ret så mange af før de udløber og bare den tid jeg stod dernede så jeg da flere tage ret så mange kasser af disse 3 kroners poser med.
Hvor tit ser du mælk på tilbud? Jeg tvivler på at du har set mælk på tilbud de sidste 10-15 år for sidst der var tilbud på mælk udløste det en priskrig som alle tabte voldsomt på. Så tvivler på du ser det igen... Bleer sælger stortset kun på tilbud og derfor er der intet nyt eller spændende ved det.
Men nogle gange er butikker nødtil at komme med tilbud der skiller sig ud fra mængden for at få opmærksomhed eller en masse kunder. Og jeg vil vædde med der er en logik bag galskaben. Du kender ik til de aftaler som der f.eks er mellem Coop og Haribo på omtalte tilbud. Det kan nemt være overskudsproduktion, annullerede ordre, restlager eller andet Haribo har ville have ryddet af vejen.
Men fakta er da at det virkede og så var der jo en mening med galskaben ik ;D