Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mindre virksomheder komme i medierne?

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere

På ErhvervsBladet.dk arbejder vi lige nu på en artikel om, hvad der skal til, for at mindre virksomheder kan komme i medierne?

For at sætte nogle ord på, hvilke erfaringer iværksættere og mindre virksomheder har med at komme igennem hos journalister og opnå omtale i spalterne hos forskellige medier, ville jeg lige høre, om I har nogle bud på, hvad der skal til.

Hvad har I gjort med succes?

Skriv enten til mig på asa@erhvervsbladet.dk eller her i debatten. Så vil jeg bruge et udpluk af citaterne.

I øvrigt. Så skriv endelig hvis der er emner, I mener er relevante at tage op for vores læsere - som er smv'erne.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Annette Sand
Journalist
ErhvervsBladet.dk

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 22:24

Hej Annette

Et spændende og relevant emne.

Jeg har været så heldig, at blive nævnt to gange inden for kort tid. Den ene gang i den lokale ugeavis i Randers Din Avis og en gang på dr.dk

Det der virkede denne gang, var den personlige historie mere end det var historien om virksomheden. Den personlige vinkel tror jeg nogen gange er mere sælgende end den virksomhedsrettede.

Så konklusionen på ovenstående er at det nogle gange er vigtigere at sælge sig selv end selve virksomheden/produktet.

(Er det ikke også det, der sker med ex. Martin Thorborg i mange tilfælde?)

Glæder mig til at læse artiklen og høre andres erfaringer.

Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:29

Hej Annette.

Selvfølgelig kan mindre virksomheder komme i medierne, de tager sig nok desværre ikke så meget tid/overskud til pr-arbejdet som større firmaer gør, da det tit er pr-arbejdet der bliver nedprioriteret i en travl hverdag hvor alle andre funktioner typisk varetages af een enkelt eller ganske få personer.

Jeg er af den overbevisning at hvis produktet er interessant nok skal det nok finde vej til medierne, dog ikke uden en del fodarbejde. Et godt gennemarbejdet produkt er vel en rigtig god start og så nogle gode billeder og en god skarp text om produktet, baggrunden for dets tilblivelse og fremtiden for det. Det har jeg ihvertfald selv god erfaring med.

/Lone

p.s. smv'erne??

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 23:42

Hej Annette

Firmaet Søgemedier A/S i Århus var i TV avisen i marts 2009.

Det er et forholdsvis lille firma, men desværre ved jeg ikke, hvordan de kom på banen til indslaget. Men da jeg tiltræder en stilling hos dem pr 1 juni, så kan jeg sagtens undersøge det, hvis det har interesse?

Du kan se indslaget fra TV avisen her: Søgemedier A/S i TV avisen (se link nederst på websiden)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lone Løvschal:

p.s. smv'erne??

SMV = Små og Mellemstore Virksomheder Wink

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 00:37

Ja mindre virksomheder kan godt komme i medierne. Det kræver bare en anderledes indgangsvinkel. Vi har været både på DR, TV2, TV Syd, Jyllands Posten, Jyske Vestkysten, DR regional radio etc.

Det kræver bare at man serverer den gode historie for den

Klaus

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:11

Hej Annette,

Engang for mange år siden var jeg ansat i en portal, som vist ikke eksisterer mere. Det korte af det lange er, at vi fik særdeles massiv(!) mediedækning af en event, som NetBaby2000 (du kan finde mere på Archive.org her: http://web.archive.org/web/20001109091800/www.1klik.dk/netbaby2000/). Det er måske en af de mere kontroversielle ting jeg har været med til, men medierne åd det råt - alle sammen, selv CNN (se mere her: http://web.archive.org/web/20000903013116/www.1klik.dk/netbaby2000/referencer/).

En anden ting vi med succes har markedsført, og som både blev nævnt i TV2-nyhederne, i P3+P4 og en del andre trykte og online medier, er da vi i min nuværende virksomhed lancerede behandling med levende fisk mod hudsygdommen psoriasis. Der kan du finde lidt mere information her: http://tropefisk.dk/shop/cms-31.html. Vi tilbyder ikke behandlingen længere, men det ændrer ikke på at markedsføringen virkede.

Jeg er overbevist om, at det blandt andet handler om at gøre noget kontroversielt og uventet - så er timingen mindre vigtig. Det er klart, at der skal være basis for en rigtig god historie og nogle gode billeder (hvilket også var tilfældet med begge ovenstående historier), ellers er det ikke interessant. Men overraskelsesmomentet er også vigtigt.

Jeg håber du kan bruge det til noget.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 01:22

Hej Annette,

Lejenspand.dk har for nyligt været i 24nordjyske samt nordjyske stifttidene og vejgaard lokal avis. Det er en lille virksomhed, men det der gjorde at jeg kunne komme i medierne med Lejenspand.dk var at indgangsvinklen var den unge iværksætter, der ville kæmpe mod de andre store og veletablerede virksomheder.

Så indgangsvinklen med den unge iværksætter var meget spændende for medierne.

Mvh 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45

Hej Annette!

Min kone har for mange måneder kontaktet jer angående hendes virksomheder www.milla-petit.dk og www.italianbags.dk  !

I bad hende skrive hendes historie, som hun mailede til jer. Det var vist nok endda dig min kone talte med.

Vi har aldrig hørt mere fra jer...hverken et ja eller et nej!  Det synes vi ikke er o.k.

Det synes vi bare er for ringe, også i betragtning af at vi gennem mange år har holdt Erhvervsbladet.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:46

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Peter

Vi er altid glade for at få henvendelser fra iværksættere, der har ideer til, hvad vi skal skrive om i vores avis. Dem får vi også rigtig mange af - både per telefon og mail. Og det er ikke alle, der giver anledning til interview og artikler i/på ErhvervsBladet.dk.

Vi beklager naturligvis, at vi ikke har givet en tilbagemelding om, at det ikke gav anledning til en artikel om de nævnte netbutikker. Det smutter desværre engang imellem.

Venlig hilsen

Annette Sand

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)