På ErhvervsBladet.dk arbejder vi lige nu på en artikel om, hvad der skal til, for at mindre virksomheder kan komme i
medierne?
For at sætte nogle ord på, hvilke erfaringer
iværksættere og mindre virksomheder har med at komme igennem hos
journalister og opnå omtale i spalterne hos forskellige medier, ville jeg lige høre, om I har nogle bud på, hvad der skal til.
Hvad har I gjort med succes?
Skriv enten til mig på
asa@erhvervsbladet.dk eller her i debatten. Så vil jeg bruge et
udpluk af citaterne.
I øvrigt. Så skriv endelig hvis der er emner, I mener er relevante at tage op for vores læsere - som er smv'erne.
Jeg har været så heldig, at blive nævnt to gange inden for kort tid. Den ene gang i den lokale ugeavis i Randers Din Avis og en gang på dr.dk
Det der virkede denne gang, var den personlige historie mere end det var historien om virksomheden. Den personlige vinkel tror jeg nogen gange er mere sælgende end den virksomhedsrettede.
Så konklusionen på ovenstående er at det nogle gange er vigtigere at sælge sig selv end selve virksomheden/produktet.
(Er det ikke også det, der sker med ex. Martin Thorborg i mange tilfælde?)
Glæder mig til at læse artiklen og høre andres erfaringer.
Selvfølgelig kan mindre virksomheder komme i medierne, de tager sig nok desværre ikke så meget tid/overskud til pr-arbejdet som større firmaer gør, da det tit er pr-arbejdet der bliver nedprioriteret i en travl hverdag hvor alle andre funktioner typisk varetages af een enkelt eller ganske få personer.
Jeg er af den overbevisning at hvis produktet er interessant nok skal det nok finde vej til medierne, dog ikke uden en del fodarbejde. Et godt gennemarbejdet produkt er vel en rigtig god start og så nogle gode billeder og en god skarp text om produktet, baggrunden for dets tilblivelse og fremtiden for det. Det har jeg ihvertfald selv god erfaring med.
Firmaet Søgemedier A/S i Århus var i TV avisen i marts 2009.
Det er et forholdsvis lille firma, men desværre ved jeg ikke, hvordan de kom på banen til indslaget. Men da jeg tiltræder en stilling hos dem pr 1 juni, så kan jeg sagtens undersøge det, hvis det har interesse?
Ja mindre virksomheder kan godt komme i medierne. Det kræver bare en anderledes indgangsvinkel. Vi har været både på DR, TV2, TV Syd, Jyllands Posten, Jyske Vestkysten, DR regional radio etc.
Det kræver bare at man serverer den gode historie for den
En anden ting vi med succes har markedsført, og som både blev nævnt i TV2-nyhederne, i P3+P4 og en del andre trykte og online medier, er da vi i min nuværende virksomhed lancerede behandling med levende fisk mod hudsygdommen psoriasis. Der kan du finde lidt mere information her: http://tropefisk.dk/shop/cms-31.html. Vi tilbyder ikke behandlingen længere, men det ændrer ikke på at markedsføringen virkede.
Jeg er overbevist om, at det blandt andet handler om at gøre noget kontroversielt og uventet - så er timingen mindre vigtig. Det er klart, at der skal være basis for en rigtig god historie og nogle gode billeder (hvilket også var tilfældet med begge ovenstående historier), ellers er det ikke interessant. Men overraskelsesmomentet er også vigtigt.
Lejenspand.dk har for nyligt været i 24nordjyske samt nordjyske stifttidene og vejgaard lokal avis. Det er en lille virksomhed, men det der gjorde at jeg kunne komme i medierne med Lejenspand.dk var at indgangsvinklen var den unge iværksætter, der ville kæmpe mod de andre store og veletablerede virksomheder.
Så indgangsvinklen med den unge iværksætter var meget spændende for medierne.
Normal
0
21
false
false
false
DA
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Hej
Peter
Vi
er altid glade for at få henvendelser fra iværksættere, der har ideer til, hvad
vi skal skrive om i vores avis. Dem får vi også rigtig mange af - både per
telefon og mail. Og det er ikke alle, der giver anledning til interview og
artikler i/på ErhvervsBladet.dk.
Vi
beklager naturligvis, at vi ikke har givet en tilbagemelding om, at det ikke
gav anledning til en artikel om de nævnte netbutikker. Det smutter desværre
engang imellem.