Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor jeg synes, at anbefalingsmarketing er genial og interessant

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Kære Michael,

Jeg har faktisk sjældent læst magen til mundfuld L***

Med vilje undlod jeg at kommentere dit indlæg i et par dage, men siden du nu har fundet en slags selvforherligelse i at ingen har kommentaret på dit indlæg, så skal du da få ldt modspil.

Sig mig engang - tror du at vi alle er producenter og forbrugere? Har du tænkt på alle de mennesker, der ligger imellem de to parter? Har du overvejet, at vi ikke alle er bare den ene eller den anden type? Hvem skal pakke de varer, som du sælger? Hvem skal fragte dem? Hvem skal sørge for fortoldning?

Nå, nej - alle de mennesker er der jo ikke mere, fordi de er jo bare forbrugere eller producenter nu. Der er heller ikke nogen, der skal lave marketingmateriale, for det er jo også overflødigt. Word-by-mouth styrer!

Tag dig lige sammen for pokker!

Michael, du er indbegrebet af stupid MLM. Indse det og kom videre i dit liv!

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 06:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming1970:

Der er heller ikke nogen, der skal lave marketingmateriale, for det er jo også overflødigt. Word-by-mouth styrer!

Marketing-folkene må være igang med at fortolde produkter, for de har åbenbart ikke tid til at lave din spejl-tv website færdig, så man rent faktisk kan klikke videre og lære mere om produktet - altså så man ikke forlader websiten i den tro det TV er en and ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 06:34

Lasse Burholt:

Flemming1970:

Der er heller ikke nogen, der skal lave marketingmateriale, for det er jo også overflødigt. Word-by-mouth styrer!

Marketing-folkene må være igang med at fortolde produkter, for de har åbenbart ikke tid til at lave din spejl-tv website færdig, så man rent faktisk kan klikke videre og lære mere om produktet - altså så man ikke forlader websiten i den tro det TV er en and ;-)

Lasse

Skal vi ikke holde os til sagen? :)

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 06:39

Hej

Jeg er vild med den gode tone i denne tråd, som jeg ved et uheld fik viklet mig ind i...
Dejlig morgen - solen skinner - håber I får en god dag Stick out tongue

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 06:43

Bertil Sall:

Hej

Jeg er vild med den gode tone i denne tråd, som jeg ved et uheld fik viklet mig ind i...
Dejlig morgen - solen skinner - håber I får en god dag Stick out tongue

Det var samt tidligt du er oppe - eller er der i virkeligheden en natteravn gemt i dig :)?

Solen skinner sgu ikke herinde i København, men her lugter grimt af Urin og bræk her ved Nørreport st. som der plejer om morgenen i weekenderne - hehe :) Jeg håber dog på noget sol snart - forbasket lortevejr i går.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 06:50

Godmorgen Jørgen

Jeps - har lige fået arbejdet nogle timer ind i nat...

Håber, solen kommer til Kbh.
Hav en god dag!

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:15

Flemming1970:

Sig mig engang - tror du at vi alle er producenter og forbrugere? Har du tænkt på alle de mennesker, der ligger imellem de to parter? Har du overvejet, at vi ikke alle er bare den ene eller den anden type? Hvem skal pakke de varer, som du sælger? Hvem skal fragte dem? Hvem skal sørge for fortoldning?

Nå, nej - alle de mennesker er der jo ikke mere, fordi de er jo bare forbrugere eller producenter nu. Der er heller ikke nogen, der skal lave marketingmateriale, for det er jo også overflødigt. Word-by-mouth styrer!

Flemming

Der er et eller andet, som du ikke har forstået. Det tyder på, at du bare fyrer løs uden at sætte dig ind i tingene.Det er der flere , der har oplevet det i nogle af dine kommentarer.  Jeg sælger ikke noget, hvilket tydelig fremgår af mit indlæg. MLM er og bliver en genial mulighed for folk, der har flair for det. Jeg har det fint med mennesker som dig, som er modstander af MLM. Overhoved ingen problemer. Men det jeg savner fra jeres side er saglighed og konstruktivitet i jeres indlæg.Lad os da få en dialog, hvor hver især fremlægger deres synspunkter med respekt for hinanden. At bruge ukvemsord og lign. hører ingen steder hjemme.

Og nej Flemming. Ikke alle bliver producenter og forbruger. Lige så lidt som alle  bliver læger, proffessorer, lagerarbejder eller hvad ved jeg. Men lige som ved alt andet overlever de grene i samfundet, der byder på perspektiver og muligheder til den individuelle.

Michael 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hej

- Hold da op hvor er jeg træt af MLM folk. Siden jeg er kommet på Amino jeg er blevet overdynget med "jeg har en god forretnings mulighed til dig.." breve om alt fra slanke kaffediverse tåbelige maskiner der binder folk på nogle kontrakter  hvor selv sms lån må tage hatten af, til bær der kan redde verden og nedbringe CO2 udslippet ved at binde de frie radikaler til jordpartikler !?

Jeg ved ikke hvorfor disse folk kontakter profesionelle der kan gennemskue deres produkt på 2 sek men det er nok fordi de faktisk selv tror på deres produkter og fred være med det. At de vil udnytte deres venner og familie gennem navne som anbefalingsmarketing og peoples et eller andet er jo deres eget valg. 

Det er som om at alle MLM folk er blevet hjernevasket og det er fuldstændig umuligt at tale med dem uden at de slynger om sig med fraser som dem man kan læse i denne tråd og som jo tydeligvis er blevet oversat fra den stor grønspætte MLM verdensmanual "HOW TO CONVINCE IDIOTS ABOUT IDIOTIC PRODUCTS". De siger alle det samme! og de sælger alle de sammen livshelbredende helseprodukter som ingen rigtig at sige noget ondt eller noget godt om, men kun MLM folk har even til at tilsætte disse produkter magiske evner og stjernedrys med sukker på toppen. 

Men hvorfor er det jeg bliver så gal i skralen når jeg læser MLM tråde som denne - er der nogen af jer andre der kan svarer på dette ?  - for ja jeg bliver gal, skuffet og ikke mindst ked af at der er medmennesker der bliver lokket til disse MLM pyramider.

Kunne jeg ikke bare være ligeglad - hvis folk vil snydes så lad dem lære af det. Hvis folk vil tro på det så lad dem tro på det. 

Jeg har også købt nogle ting gennem livet hvor jeg tænker hvorfor var det lige jeg købte eks. den multi skruetrækker hvor sælgeren i byggemarkedet påstod at den selv kunne bygge et hus alt i mens jeg bare skulle slappe af. Sådan er vi mennesker åbenbart. Men hvorfor er der nogen der skal udnytte det systematisk gennem sine venner og familie. Fair nok hvis de havde en reelt produkt men det er ikke noget MLM anvender for så kan alle jo bare købe det i den nærmeste forretning.

Men jeg bliver virkelig gal og jeg er ellers et meget roligt menneske :-)

Det var så den tid jeg ville spilde på MLM og bare håbe på at vi mennesker vil bruge vores sunde fornuft når disse MLM folk henvender sig.

- og nej Michael du behøver ikke at slå op i verdensmanualen og svare på mit tidssplide indlæg for jeg har afmeldt at modtage mails fra denne tråd og læser den ikke mere. - og hvis en moderator syntes jeg er over stregen så må dette indlæg gerne slettes - verden overlever nok af den grund.

Nu vil jeg lave noget seriøst arbejde og lade de andre Aminoer tager over...

Held og lykke

Søren

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:

Det var så den tid jeg ville spilde på MLM og bare håbe på at vi mennesker vil bruge vores sunde fornuft når disse MLM folk henvender sig.

Først og fremmest, så har jeg i en anden tråd udfordret et par kritikere, netop fordi det er helt ude i hampen at skære alle over en kam - af samme grund kaster jeg et tankespind:

Søren, du sælger kaffe. Kaffe er mange ting, men i bund og grund er kaffe.... kaffe! - I Danmark findes diverse muligheder for at sælge kaffe, deriblandt osse franchise-muligheder, forpagter-muligheder - der udelukkende bliver valgt udfra muligheden for en god forretning - ergo penge i kassen.

Vel af samme grund du sælger kaffe: Altså for forretningsmuligheder = penge i kassen.

Er du bedre end ham der er franchisetager? - Eller lad mig spørge på en anden måde: Er ham der tjener % på alle de butikker der findes i hans franchisekæde en kongespasser, der udelukkende trækker vejret for at tage røven på folk?

På flere markeder findes nogle ganske få network marketing selskaber der markedsfører kaffe - helt specifikt har vi et sådan af slagsen i Danmark - nu vil jeg - da jeg ikke repræsentere selskabet - ikke være skyld i en smædekampagne mod dem - ikke sætte navn på (selvom jeg nu nok bør, for ellers kører vi bare 500 tråde på at jeg er en lurendrejer der føre hemmelig korrespondance: Zinzino hedder selskabet).

Dette selskab sælger kaffe. God kaffe. Ligesom du sælger GOD kaffe... ligesom Barristo, Mamma Mia og alle mulige andre sælger GOD kaffe.

De vælger så blot en model - som faktisk på mange områder minder om franchise. Men det er MLM: Med andre ord, individuelle personer kan opbygge deres egen lille (eller store) forretningsmulighed baseret på kaffe. Man kan vælge at opbygge en kundegruppe som køber kaffe igen - og igen - og igen... ligesom folk eller måske forretninger køber kaffe igen - og igen hos dig, Søren.

Disse individuelle personer kan så vælge at præsentere den forretningsmulighed for der osse synes kaffe er lige sagen - og disse kan så skabe en lille (eller stor) ekstra-indtægt baseret på kaffe til folket.... pågældende får så en %-del af denne samlede omsætning fra selskabet - på al det kaffe som bliver solgt gennem denne anden person. Enkelt og virkefuldt - for begge har interesse i at en kunde, Fru Jensen, har en god oplevelse - og ønsker at købe kaffe igen. Ergo kan den ene søge hjælp, support og ideer hos den anden. 

Vi er enige om, Søren - at hvis du sælger DÅRLIG kaffe, så kommer dine kunder IKKE igen....

Hvis franchisetageren sælger DÅRLIG kaffe, så kommer kunden ikke igen....

Hvis Zinzino sælger dårlig kaffe, så genkøber kunderne ikke igen - og så falder hele grundlaget for en god forretning bort.

Formoder du har en god, sund forretning, Søren? De kæder jeg kender der sælger kaffe, genkøber jeg selv hos - så helt slemt er det ikke - og jeg kender flere som har med Zinzino at gøre - ergo har de fortsat en forretning - ovenikøbet i vækst....

Hvor er det LIGE forskellen ligger? Alle involvere i de tre eksempler udfra et perspektiv om en god forretningsmulighed... blot vælger man tre forskellige retninger.... men slutbrugeren er den samme - og har ALLE samme kriterie: De skal have lyst til at købe den samme kaffe igen! 

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kære Lasse

Jeg føler med dig...

/Søren

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)