Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor jeg synes, at anbefalingsmarketing er genial og interessant

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu introducere dig for en etableret og retsligt unangribeligt og i mellemtiden grundig gennemprøvet forretningsform med fremtid i. Det drejer sig om en vej hvor man flytter produkter fra producenten til slutforbrugeren. Det særlige her er, at vi flytter produkter, men vi sælger dem ikke.
Enhver producent af produkter har den mulighed, at vælge den for ham bedst egnede marketingsform. Der findes groft sagt kun to marketingsmodeller med de dertil hørende varianter:

1. mellemhandel
2. direktsalg

I disse to former drejer det sig om at købe varer og sælge dem videre igen, hvert led med omkostninger og gevinst som betales i sidste ende af slutforbrugeren. Vi beskæftiger os udelukkende med anbefalingsmarketing. Her er der ingen der skal sælge et produkt. Set med købmandens øjne ville det også være uklogt fordi: Med ren anbefalingsmarketing kan man ikke tjene penge på at sælge varer. Det ville kræve en gevinstspanne, altså en difference mellem indkøb og vidersalg. Denne findes ikke her.

Ca. 95% af befolkningen gider ikke at sælge produkter hverken til venner, familie, naboer eller kollegaer. Netop dette er grunden til succeen af systemet anbefalingsmarketing.
Men hvordan kan man opbygge en forretning hvor man ikke sælger noget? Ingen omsætning, ingen gevinst. Der må være en hage ved sagen.

Den berømte hage

Du har selfølgelig ret. Der bliver solgt produkter, men hverken af dig eller mig.

Den 1. hage….ligger i den komplicerede måde mennesker tænker på.

Den 2. hage… er, at det paradoksalt er vanskeligt at forklare folk, hvor nemt det egentlig er.

Den 3. hage… er den manglende egenskab hos mennesker at tænke og handle erhvevrsorienteret. Denne hage kunne altså let være dig selv. Du er vant til, at man kun kan tjene penge ved at arbejde og ved at tilegne dig viden, som du kan bruge på din arbejdplads og derved får en lønforhøjelse. Det passer ikke ind i dit tænkemønster, at man også kan tjene penge på en nemmere måde.
I anbefalingsmarketing arbejder vidt forskellige mennesker med vidt forskellige baggrunde : Erhversdrivende, akademiker, hjemmegående husmødre, therapeuter, ansatte,kunstner, musiker,almindelige arbejdere,læger,advokater og meget mere.

Lad os nu kort sammenfatte følgende: Vi lever i en tid, hvor millioner af mennesker leder efter en løsning for deres økonomiske og faglige problemer. 95% af mennesker kan ikke lide at sælge produkter. Man kan kun tjene penge ved at flytte produkter. Der findes forskellige marketingsformer. Wellnes og sundhedsmarked er en milliardmarked og er fremtidens marked.
Nu gælder det om at forene alle disse kendsgerninger under en hat.

Lad os nu se på 4 forskellige producenter af wellness og sundhedsprodukter af høj kvalitet.

Den første producent
Producent nr.1 sælger sine produkter på den klassiske måde, nemlig via en grossist og over  detailhandelen til slutforbrugeren. Ved hvert led opstår der omkostninger og gevinst, som der kun er en til at betale: nemlig slutforbrugeren.

Den anden producent
Den anden producent sælger sine varer via direktsalg, d.v.s. via sælger, teleshopping eller kataloger.Også her gælder det: hvert led har sine omkostninger som der kun er en til at betale, nemlig slutforbrugeren.
Typisk ligger der ca. 60% mellem fremstillingsomkostninger og salgsprisen, oftest mere.

Den tredje producent
Den tredje producent sælger sine varer via direktsalg i form af det klassiske network-marketing. Medarbejder i disse foretagender opnår indkøbsfordele (rabatter). De sælger nu de produkter på homeparties, messer eller i deres egen detailforetning til en merpris.

Den fjerde producent
Nu bliver det genial og interessant . Denne producent har valgt en fuldstændig anden vej, nemlig den direkte vej mellem producenten og slutforbrugeren. Forud for denne beslutning gik der overvejelser om hvordan man kunne ekspandere verdensomspændende uden at bruge dyre penge på reklame, at have upålidelige mellemhandler, uden at finde mennesker som køber større partier til deres lagerbeholdning og måske senere kommer i dårlig omdømme, fordi folk ikke kunne komme af med deres beholdning fordi de har overvurderet sig selv eller ikke har arbejdet konsekvent nok. Samtidig var målsætningen, at give folk hjælp til selvhjælp idet man vil give dem en fremtidsperspektiv, en mulighed at hjælpe andre, at hjælpe sig selv til opbygningen af et behageligere liv og den mulighed at opnå økonomisk frihed og uafhængighed.
Og resultatet blev følgende: Man holdt op med at sælge til grossister, apotheker, terapheuter, læger etc., som man hidtil havde gjort.  Man udviede produktsortimentet med højeffektive produkter til daglig brug og gav forbrugeren muligheden at købe direkte hos producenten. Derved sparede man en masse handelsomkostningerne. Man forlangte stadigvæk slutforbrugerpriser(100%). Men de sparede handelsomkostninger (typisk 60 %) beholder firmaet ikke for sig selv, det gav jo ingen mening, men de blev derimod udbetalt til kunderne i form af en bonus for at gøre den bedste reklame der findes, nemlig fra mund til mund metode. Derved gav de enhver kunde den mulighed ikke kun at refinancere deres egne produkter, men også at skabe sig en voksende indkomst.Kort sagt, de sparede handelsomkostninger blev fordelt på de kunder, som anbefalede produkter og/eller foretningskonceptet. Denne forretningsprincip er  meget revolutionær. 

Lidt mere præcise
Køberen betaler slutprisen, altså 100%. Man har som kunde ingen indkøbsfordel. Det er der ingen der har. Alle betaler den samme pris. De sparede handelsomkostninger ved køb bliver fordelt på alle slutforbrugere, som står foran i anbefalingslinien. Som konsekvens heraf profiterer man af de sparede handelomkostninger af de slutforbrugere, som står i anbefalingslinien efter en. Fordelingen af anbefalingsbonus er selvfølgelig begrænset på 60% ( husk, det er typisk det beløb, som forsvinder i handelsomkostningerne). Udformningen af planen giver alle de samme muligheder, uanset hvornår man begynder sin forretning.
Den derved mulige indkomst er faktisk grænseløs, fordi det står dig frit, at anbefale produkterne og konceptet til så mange mennesker, som man selv ønsker. Jo bredere din første niveau er, desto bredere bliver også de yderlige niveauer.

Passiv indkomst

Enhver, som opnår et bedre velbefindende igennem produkterne, får dem levertet måned efter måned og især, når man får dem refinanceret eller endda tjener penge igennem deres anbefaling. Forretningen stabiliserer derved sig selv. Det er jo det geniale! 
Man har så muligheden for at opbygge sig en ekstra indkomst med tiden, den såkaldte ”passive indkomst”, som også kommer, når man senere arbejder mindre eller er helt holdt op med at arbejde.

At få alt den støtte, man har behov for, er et konceptgrundlag og systembetinget. Det er ikke tomme løfter, men tvingende nødvendigt. For din succes er også en succes for de mennesker, som står i anbefalingslinien foran dig.

Alt dette ville ikke kunne lade sig gøre, hvis produkterne og afregningsmetoden ikke var af allerhøjeste kvalitet og effektivitet.

D.b.h

Michael Dullweber

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 21:59

[]Jeg synes, det er dejligt at se, at sådan et indlæg, som ganske simpel og kort forklarer virkemåden af ren anbefalingamarketing, for lov til at stå ugeneret  her på amino siden. Big Smile

D.b.h.

Michael

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:12

Fantastisk så meget plads du kan bruge på at kalde en skovl for en spade... Wink

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 22:18

Jakob Mørup Søndergård:

Fantastisk så meget plads du kan bruge på at kalde en skovl for en spade... Wink

Det er altid fantastisk med noget konstruktiv kritik og nogle  konstruktive holdninger.  Og vis mig lige, hvor skovlen bliver til en spade, fordi du må ja har gjordt dig nogle overvejelser, forhåbentlig da.

Michael

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:21

Hovsa - jeg er vidst lidt træt !

Beklager

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 22:39

Jørgen Olsen:

Hovsa - jeg er vidst lidt træt !

Jamen, så sov godt Olsen.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:51

"Jeg synes, det er dejligt at se, at sådan et indlæg, som ganske simpel og kort forklarer virkemåden af ren anbefalingamarketing, for lov til at stå ugeneret  her på amino siden"

Eller med andre ord. Ingen har fattet interesse for dit indlæg, så du måtte lige booste det lidt :-)

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 23:28

Allan.:

"Jeg synes, det er dejligt at se, at sådan et indlæg, som ganske simpel og kort forklarer virkemåden af ren anbefalingamarketing, for lov til at stå ugeneret  her på amino siden"

Eller med andre ord. Ingen har fattet interesse for dit indlæg, så du måtte lige booste det lidt :-)

Jeg kan følge dit synspunkt, men har en lidt anden opfattelse af situationen. Nemlig den, at jeg var spændt på de modargumenter, hvorfor dette system umuligt kan fungere. Dette udeblev, og så kan man ja selv drage konklusionen.

Jeg har fået en del PM, selvom dette ikke har været den primære hensigt med indlæget, så helt uden interesse har den nok ikke været.

Michael

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Michael Dullweber:
Jeg kan følge dit synspunkt, men har en lidt anden opfattelse af situationen. Nemlig den, at jeg var spændt på de modargumenter, hvorfor dette system umuligt kan fungere. Dette udeblev, og så kan man ja selv drage konklusionen.

Ja - drag du bare den konklusision hvis du vil. Jeg tror nærmere folk har givet op. Hvis du bare gad bruge standard-tekster som folk kendte så ville det være nemmere og mindre tidskrævende at give respons.

Det kan godt være jeg tager fejl - men det du skriver står ihvertfald mig langt ud af halsen før jeg overhovedet kommer i gang med at læse.

I stedet for at skrive hvad folk skal klikke sig ind på og hvilket refererer-id de skal skrive for at du kommer højere op i systemet pakker du det hele ind og mystificerer det med tusinde ord. Derfor gider os skeptikere ikke rigtigt tage fat - ihvertfald ikke mig.

Unikke tekster er MLM-folkets stærkeste våben - det pacificerer de dovne skeptikere.

Tilmeldt 17. Oct 08
Skrevet kl. 23:56

Jørgen Olsen:

Unikke tekster er MLM-folkets stærkeste våben - det pacificerer de dovne skeptikere.

Indholdsløse svar er modstandernes stærkeste våben - de pacificerer sig selv.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)