Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god service for dig?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan kan jeg sikre mig at tjene minimum 50 kroner pr kunde?

Den eneste metode du kan sikre dig det på, er ved at sørge for din fortjeneste gennemsnitlig kommer til at ligge på 50 kroner. Du kan ikke gøre det her uden at prøve indtil du har prøvet, er det kun gætværk. 

Jeg har regnet lidt på din ROI, og med en jævn fordelingsnøgle (33%) mellem dine 3 produkter, så kræver det 3 køb fra hver kunde i gennemsnit for at hente dine 50 kroner. 

Måden du kan mindske din risiko, er ved at sørge for at strømline din kommunikation imod den bedst indtjeningsmæssige pakke, hvor du evt kan give ekstra rabat mod at folk tilmelder sig for et helt år. Det er flere penge per "basket" den enkelte kunde, men på den anden side kan du så sikre dig at hver kunde du så får tjener dig mere end 50 kroner. 

Jeg har svært ved at se du kan gøre noget som helst der sikre dig indtjeningen, med mindre du gør dit forarbejde godt, og derefter tester dig til succes

-Karsten

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:02

Problemet er bare hvis hver kunde i gennemsnit køber 3 produkter - står det hele i nul.

Men hvad er jeres holdning til at binde kunder til et køb på mindst 3?

Jeg tror ikke folk vil købe et produkt de ikke har smagt endnu, - eller jov det vil nogen måske godt (det er så min målgruppe) - men de vil nok højst købe for 100 - 200 kroner.

52 * 62  er over 3000 kroner, sådan en kunde vil jo være guld værd, men at købe og forudbetale popcorn for et helt år tror jeg er umuligt at få folk til.

Men jeg tror godt at en kunde der ønsker at modtage 2 poser popcorn hver 14. dag vil binde sig til 3 køb for at få rabat 
Jeg står og overvejer om jeg skal gøre det her, som virkelig vil være fedt.

Det jo et gætteværk som du os siger, det jo total fed business hvis folk ikke afmelder sig, men det rigtig dårlig hvis de gør.
Hvad kunne man gøre for at sikre sig de blev 3 uger eller mere? udover at binde dem 

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 20:09

Hvad med at du indregnede 1 pose gratis popcorn med ind i dine 50 kroner, med og uden gratis porto. Hvordan ville din udregning så se ud?, vil det være 60, 70,80 kr. ?

Det ville give dine kunder noget af værdi.. og du vil så have en højere konverteringsrate (hvis ellers dit produkt lever op til forventningerne)

-Karste

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 20:15

Jeg skal holde et telefon møde med dem der skaffer mig det til 50 kroner, jeg er ikke sikker på talet, kan være 40 eller 60 kroner.

Popcorn 75 - 100 gram fedtfattig koster cirka 2 kroner, så kan sagtens tilbyde 2 gratis smagsprøver hvis det var det, men det er fragten der slår mig der, det koster 17 kroner at sende sådan 2 poser.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 20:34

Jeg tror seriøst du vil have bedre af at regne med 70 kr pr kunde. Det vil jo så være kunder der også har prøvet produktet. 

At fragten tager så meget af din fortjeneste kan du jo reelt kun gøre noget ved, ved at sælge flere poser pr fragtgang. 

Jeg er sikker på du vil kunne konvertere flere kunder hvis de føler de så har fået noget gratis, og samtidigt kan lide produktet, og konceptet. 

Hvis du ikke ønsker at påtage dig forsendelsen på de 17 kroner, kan du jo tilbyde en "startpakke" med 2 poser til kun 20 kroner, men her er jeg sikker på du vil miste et par i svinget... hvis du gerne vil have dit produkt ud, ja så må du også sørge for at de næsten bliver smidt i nakken på kunderne først, og sætte alt ind på at konvertere så mange så muligt til dit "hovedprodukt" der så er lavet på en måde så du altså ikke skal kæmpe så hårdt for en ROI, da de jo også gerne skal tjene penge nok til næste kampagne, konkurrencer osv. 

-Karsten

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 20:44

Hej Karsten,

Okay for at ligge alle kort på bordet, så jeg kan få den bedste feedback

De 50 kroner bliver givet til affilate netværkerne, som så giver 35 - 40 kroner til hjemmesider for at de smider reklame for min service på.
Jeg så her tænkt at evt. give 40 kroner pr. lead og så belønne de bedste affilates med ipods osv. - men det en anden sag.

Jeg tror godt en normal kunde der betaler kontant med det samme for sin første udsending, vil blive ved løbende - og vil tjene mig omkring 50 kroner og gerne mere.

Men en kunde der bliver lokket med 2 pakker gratis tror jeg ikke er ligeså meget værd som det andet. Her tror jeg mange er frække nok til blot at modtage 2 pakker og melde sig fra, men hvem ved?

Jeg tror også man kommer lidt mere i den der konkurrence med Netto når jeg begynder at tilbyde gratis ting osv. - fordi jeg bliver aldrig nogensinde billigere end Netto, der vil folk altid kunne købe det billigere, men de vil som sagt ikke kunne købe mit fedtfattige luksus produkt i Netto.

Jeg tror hvis man har bygget et flot ekslusivt design op, både til popcorn pakkerne og til bestillingssiden, vil det blive et hit.

Men hvad siger du Karsten? Skal jeg gå den vej og tilbyde folk gratis, - eller satse på de kunder som vægter kvalitet?

Er der et marked for kvalitet popcorn i Danmark? - Vil folk betale for det? 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:53

---------- sakser lige lidt i indlæggene her i tråden -----------

Jeg tror helt klart, at mange vil synes om fedtfattige kondomer! Tænk på, at man foruden motionen ikke tager på ved brugen af et fedtfattigt kondom. Wink

Den sidder lige i øjet - hvis de så også udsendes sammen med 10 stk kontaktannoncer, så er lykken simpelthen gjort for en masse danske kvinder! Stick out tongue

Med venlig hilsen

Flemming, der er i sit muntre hjørne Cool

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:53

Simon:
Er der et marked for kvalitet popcorn i Danmark? - Vil folk betale for det?

Når jeg nu alligevel er i Lidl vil der måske ryge et par pakker i indkøbsvognen - men abonnement  og betale for at få noget transporteret hjem som jeg alligevel går forbi når jeg handler - NO WAY!!!

Du kunne lige så godt have valgt flåede tomater - dem sælges der formentlig flere af end popcorn. Du kunne så tilbyde følgeprodukter i form af pasta, lasagneplader og hvad du nu ellers kunne finde på.Wink

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 20:54

Hej Simon, du kan helt sikkert have en pointe med det gratis. Specielt fordi jeg kan læse at de 40 kroner du giver faktisk bliver udløst i det øjeblik du registrere et salg. Hvis dette så er gratis, ja så er det jo bare penge ud af vinduet. 

Ok, hvad så med at sige: du dobler første levering op. Dvs. En pakke der ormalt koster 64,5 for 3 poser, kan man nu få 6 poser med for samme pris ved den første levering (med mindre det rykker alt for meget ved din leveringsomkostninger). Det vil give kunden en merværdi, og du vil reelt give kunden for 6 kroner ekstra produkter. 

Jeg synes der er potentiale i ideen, men den rigtige killer er din postgang, så selvom du allerhelst vil satse på små portioner hyppigt, skulle din strategi måske mere være flere, færre gange... Der er ingen grund til at ligge 50% eller mere af din omsætning hos Post Danmark hvis du kan undgå det. Det er simpelthen en for stor risiko for resten af din forretningsplan.

Find ud af hvor du begynder at få noget mere ud af din postgang ud fra hvad hver enkelt forsendelse koster. Jeg er sikker på den bliver billigere pr pose for hver pose du tilføjer i pakken.

Jeg ved godt det vil betyde at du så får færre kunder, men når du nu kun betaler for kunden i det han registrere sit køb, ja så må du altså spænde hestene bedst for vognen.

-Karsten 

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 20:55

Hehe Flemming,

Jah, det er nu popcorn hvis du valgte at læse det hele Cool

Men kom da ind i debatten? Vil faktisk meget gerne høre din mening! Du er vist lige min målgruppe Huh?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)