Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MYC4 erfaringer?

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:

Jørgen, hvad er det for en gang pis at skrive!
Martin spørger om folks erfaringer og jeg fortæller at jeg kender dem der startede virksomheden og andet er der ikke i det.
Jeg har ingen aktier i firmaet, jeg har blot hjulpet dem gratis med rådgivning, da jeg syntes at ideen er sympatisk.
Og hvad ved du om mine renter? Ikke en skid.. Jeg har ikke dumpet noget som helst, da jeg gerne vil tjene penge, som jeg så kan cirkulere videre i systemet til andre afrikanske iværksættere.

At insinuere at de er svindlere, syntes jeg er uendelig lavt. Den slags kan du komme med hvis du har gode faste beviser, men så længe at det er noget du render rundt og tror, så syntes jeg du skulle holde det for dig selv.

Dbh Martin

Hej Martin.

Manden beder om folks erfaringer med MYC4 - han får også mine som er negative (og skulle du være i tvivl har jeg også mange gode erfaringer med mange forskellige ting her i livet selvom du kun læser om de negative).

Ideen er rigtig sympatisk - men uden at kunne tiltrække seriøse investorer (og det kan man ikke med 0kr i renter eller 2-4% og høj risiko) er ideen ikke bedre end så mange andre nødhjælpsorganisationer - og jeg tror de er billigere i administration end alle de omkostninger der er forbundet med valutaveksling m.m. som ikke havner i afrika. Jeg tror simpelthen man hjælper Afrika bedre ved simpelthen at DONERE sine penge i stedet for at yde dem som microlån.

Jeg ved ikke noget om dine renter - men når du siger at du ikke gør det for pengenes skyld har jeg på fornemmelsen at du "svinger dankortet" om man så må sige, på MYC4 når du ser et projekt du gerne vil støtte - det gør mange andre også og dermed bliver priserne dumpet af sig selv af ren og skær velgørenhed. Har du så tjent penge? Og i så fald - er det hemmeligt hvor mange?

Jeg havde en forventning om at tjene en 7-8% efter tab og valutadifferencer på MYC4 - jeg "tjener" ca. 25% af mine forventninger. Til sammenligning er deres udgangspunkt at deres kunder skal have en renteprocent på ca. 12% så vidt jeg husker. Når jeg nu lader mine penge stå et års tid hvoraf mange af dem skal stå uden renter lang tid før jeg kan få dem ud er renten nede på under 0% - og der er også vekslegebyrer når euroen skal laves om til kroner så måske får jeg endda underskud.

Og vedr. det interessante (min usle lave personlighed) - den vigtigste del i mit indlæg:

Når jeg synes noget er mærkeligt går fantasien i gang, - så søger jeg en forklaring... når jeg ikke har noget at have tingene i arbejder jeg med sandsynlighed. Jeg finder det meget mere sandsynligt at brugerne ødelægger MYC4 ved at dumpe priserne af ren og skær velgørenhed end at MYC4 er svindlere - men jeg ved egentlig ikke hvad der går galt og jeg vil gerne vide det. Jeg har bare ikke andre ideer til hvad problemet kan være.

Den tredje mulighed er at jeg er komplet idiot og ikke har forstået konceptet - det tror jeg slet ikke er tilfældet - men du kan selvfølgelig tro hvad du vil - og jeg synes ikke det er lavt hvis du gør :)

Insinuere m.m. - ja ok - men i det mindste er jeg ikke dum nok til at påstå noget - det var heller ikke meningen det skulle fremstå som reflektion/undren på særlig højt niveau så jeg mener ikke der er noget at være stødt over. Det ville da være dejligt hvis jeg fik nogle af de folk op af stolen som kunne give mig de svar jeg ville have.

Skulle man lige overraske dig ved også at rose MYC4? Jeg ved godt det ikke ligger til min stil/person, men her kommer det:

MYC4 har vist sig fra sin rigtig gode side ved at DÆKKE OP TIL FLERE DEFAULTEDE LÅNYes FORDI LÅNEFORMIDLEREN ELLER HVAD MAN NU KALDER SÅDAN EN FISK, IKKE OVERHOLDT SINE FORPLIGTELSER.

Det var rigtig god stil og et godt forsøg på at vise de står fuldt ud inde for deres koncept !

Jeg er ikke interesseret i at støtte Afrika generelt. Men penge er jeg dog interesseret i. jeg betaler min Skat før eller siden og inde på Christiansborg er de blevet enige om at sende en pose penge årligt til de sultne i Afrika - også har konen har et sponsorbarn dernede - that's it for me. Så har jeg gjort mit for Afrika - hvad kan de gøre for mig? :)

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:41 | Låst

Jeg har kun gode erfaringer med MYC4 indtil videre. Ingen af mine investeringer er defaultet, informationsniveauet har været fint og jeg nyder at bidrage bare en lille smule til at finansiere driftige afrikanske iværksættere.

Men hvis man har forventet at score risikofrie, høje renter på projektet, kan jeg godt forstå at man ærgrer sig.

Først og fremmest skal man nok ærgre sig over egen manglende indsigt i:

- at forventet afkast og risiko som oftest hænger sammen.

- at iværksættere ikke altid lykkes med deres projekter, men at nogen går bankerot og har mistet alle deres værdier i forsøget.

- at valutakurser ikke er en stabil størrelse (bare spørg folk, der måtte have investeret i Sverige eller Norge for nylig).

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 00:21 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen jeg syntes dine indlæg har det med at have en negativ ladning uden at have noget at støtte op af.

Jeg vil hellere støtte en afrikaner "direkte" end at give penge til en eller anden nødhjælps organisation der bor på strand vejen og giver deres chefer store fratrædelsesgodgørelser.. Jeg syntes nødhjælp burde være ydmyg og drives af folk med hjerte for at hjælpe folk og ikke folk der bare skal have deres 2mil når de forlader deres post.

Hvor mange & af de penge du sender til rød kors tror du der egentligt går til "slutbrugeren"? Adminstration, reklame, fragt osv..

Myc4 uanset hvad veksel gebyre ligger på osv, så for slutbrugeren flere penge ud af det end så mange nødhjælpsorganisationer, Det giver udvikling.

Fra Chicago
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:57 | Låst

Hvis det skulle have interesse for nogen saa kan www.Kiva.org ogsaa varmt anbefales. Det er microkrediter over hele verden.

Dette side er dog i modsaetning til MYC4 baseret paa velgorenhed (Man for ingen renter)

Venligst

Rudi

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:09 | Låst

Hvis du vil give dine penge væk til folk der har penge i forvejen, så er det en god måde at gøre det på. Personligt vil jeg hellere støtte velgørenhed! Da jeg startede på at "Investere" nogle penge i MyC4, var det fordi jeg synes det var synd de ikke kunne låne penge til under 100% i rente! Nu ved jeg hvorfor de betalte så høj rente!

Men en ting er sikker MyC4 tager deres udbytte når låntageren for udbetalt pengene, da de jo også er klar over at der ikke er stor sandsynlighed ikke at få nogle penge tilbage. Jeg investerede en del penge men er begyndt at trække mine penge tilbage. Jeg har nu stadig over 800 EURO bundet i investeringer, som jeg stort set ikke får nogle afdrag på. Jeg venter bare på at de bliver "defaulted".  

For at vise hvordan det ser ud så er her nogle screenshots.

Tilbagebetalte lån:

Lån der er "Defaulted"

Lån der er under "Afvikling" (Rødt er forsinket betalinger)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:45 | Låst

Nogle af indlæggene her handler meget om at MYC4 skal defaulte de lån som ikke bliver betalt tilbage og at man ikke får nok procent af sin investering osv.

MYC4 er ikke lavet for at VI skal tjene penge, men for at vi skal sparke en iværksætter i afrika igang så vedkommende kan brødføde sin familie og på længere sigt måske ansætte personale. Hvis afrika skal på fode en skønne dag, så skal det ske ved egen hjælp og ikke ved almisser.

Man mætter en mand ved at give ham korn. Men hvis man lærer ham at dyrke marken så mætter man hans familie.

Jeg er også gået ind i MYC4, men afgjort ikke for at tjene penge på det. Jeg er gået ind i det fordi jeg hellere vil hjælpe en igang med sin forretning end at give en sum penge (en slags syndsforladelse) og så give igen når disse er brugt op.

De penge jeg har lagt i MYC4 (€100) opfatter jeg som værende tabt. Det er ikke nogle penge jeg gider trække ud. Bliver de betalt tilbage, så går de til investering hos andre. De penge ligger i omløb.

Hvis man absolut vil tjene penge på investering, så find noget andet at bruge dem på.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 07:55 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er MyC4 jo markedsført som en investering og ikke som en velgørenhed! I modsatfald har Middelfart Sparekasse misinformeret sine kunder. Jeg mener også at et stort pensions selskab er begyndt at investere.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:09 | Låst

Kender det ikke ret godt, men "investerede" lidt penge i det for noget tid siden, uden at tænke yderligere over det. Efter noget tid, fik jeg dog en besked om at låntageren ikke kunne tilbagebetale sit lån, og at pengene derved var tabt.

Har ikke set på det siden, men risikoen er der selvfølgelig. Dog er selve idéen rigtig god, og helt sikkert en fin måde at lave velgørenhed på.

// Jesper Skov

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 08:19 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja en rigtig god ide! Nu er det jo heller ikke MyC4's skyld at de ikke betaler. Synes bare at folk der se dette som en investering skulle have lidt flere informationer.

Når man tid efter andet modtager sådanne informationer:

Francis Odhiambo Ngonga has not been paying his loan as expected. He is a leader of an informal sector thus having the capacity to repay his loan. We have already issued both him and his guarantor with reminders and demand notices but they have ignored, refused and/or neglected to honour their contractual obligations. The matter is now in the hands of the debt collectors who will be informing us of their progress in debt recovery.

Så forsvinder min forstilling omkring at jeg gør noget godt ihvertfald. Var det så bare 1-3% af mine lån kunne jeg leve med det. Men indtil videre er det kun ca. 2% af mine lån der ikke har været forsinket! Mange har ikke fået afdrag i over 4 måneder. De penge kunne godt bruges bedre andre steder som eksemplevis kræftens bekæmpelse.

Med over +60 investeringer er jeg faktisk med i over 1% af de samlede projekter, og det er ikke et kønt billede der tegnes. Jeg ville ihvertfald godt have haft denne information før jeg begyndte med at investere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 08:32 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:

Ja en rigtig god ide! Nu er det jo heller ikke MyC4's skyld at de ikke betaler. Synes bare at folk der se dette som en investering skulle have lidt flere informationer.

Jeg synes egentlig, at MyC4 gør en fornuftig indsats for at informere om risikoen ved at investere gennem dem. De har en længere side, dedikeret til at beskrive de risici, der er forbundet med at investere i Afrika. Komplet med fine tabeller, der viser, hvordan f.eks. skatter og udsving i valutakursen kan påvirke afkastet af investeringerne.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)