Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MYC4 erfaringer?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er blevet bedre. Men de kunne gøre en bedre indsats. Men det hjælper jo ikke dem der investerede før disse oplysninger kom på siden. 

Men hvorfor viser de ikke længere den % af lån der ikke betales til tiden? Nogle rigtige statistiske oplysninger ville være rigtig godt. Men så ville rente skulle over 25% pga. risikoen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:58 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Remydk:

Ja det er blevet bedre. Men de kunne gøre en bedre indsats. Men det hjælper jo ikke dem der investerede før disse oplysninger kom på siden. 

Men hvorfor viser de ikke længere den % af lån der ikke betales til tiden? Nogle rigtige statistiske oplysninger ville være rigtig godt. Men så ville rente skulle over 25% pga. risikoen.

Hvad med alle de investorer som puttede penge i IT-firmaer hvor firmaerne gik konkurs og investorerne ikke fik deres del tilbage? Hvis du betragter det som en investering, så betragt det som investering hvor du ikke er garanteret at få dine penge igen. Hvis du vil være 99% sikker på at få dine penge igen, så sæt dem i banken.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:12 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niels:

Remydk:

Hvad med alle de investorer som puttede penge i IT-firmaer hvor firmaerne gik konkurs og investorerne ikke fik deres del tilbage? Hvis du betragter det som en investering, så betragt det som investering hvor du ikke er garanteret at få dine penge igen. Hvis du vil være 99% sikker på at få dine penge igen, så sæt dem i banken.

MYC4 praler sig af en lav default-rate på 2% - så man kan jo bare sprede sine lån i MANGE SMÅ mikrolån.

Jeg føler mig misinformeret og jeg føler at jeg blev lovet guld og grønne skove og muligheder for at tjene penge.

Hvor har du de 99% fra?

/Jørgen Olsen

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 09:15 | Låst

Ja sådan er livet. Men det er ikke over 7,5% af de virksomheder man investere i på børsen der går konkurs!

Faktiske tal fra MyC4:

4404 Investeringer ud af dem er 328 defaulted indtil videre!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:23 | Låst

Jørgen Olsen:

MYC4 praler sig af en lav default-rate på 2% - så man kan jo bare sprede sine lån i MANGE SMÅ mikrolån.

Jeg føler mig misinformeret og jeg føler at jeg blev lovet guld og grønne skove og muligheder for at tjene penge.

Hvor har du de 99% fra?

Selv i afrika kan der være finanskrise....

De 99% har jeg ikke direkte noget sted fra, men da bankerne ikke er 100% sikre så valgte jeg 99%.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:31 | Låst

Selfølgelig er MYC4 mere risikofyldt end at sætte pengene i banken, langt de fleste af de lån jeg har haft noget med at gøre er dog gået fint.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 14:24 | Låst

Jeg har også investeret i MYC4 og er indtil videre fint tilfreds.

Jeg har også mødt folkene bag ved flere lejligheder og er ikke utryg ved hele foretagendet som jeg synes nogle herinde giver udtryk for.
Men det kan naturligvis være at jeg bare er naiv. Smile

Jeg kan godt lide konceptet - og tjener man ikke synderligt på det, så nåh ja.... Men det er selvfølgelig under al kritik hvis deres primære markedsføringsargument (investering) er falsk.

Fra københavn
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:59 | Låst

Jeg har fulgt debatten og vil gerne bidrage med et par kommentarer. Jeg er den ene af de to idemænd bag MYC4, som vi fik ideen til tilbage i 2005. I oktober 2007 gik vi i luften med den første betaversion af sitet, og siden da har snart 15.000 mennesker været med til at give lån for samlet 8,3 millioner euro. Det er fantastisk, men det betyder ikke, at vi i dag står med et færdigudviklet produkt. MYC4 er stadig i beta, og vi er stadig ved at bygge det store maskineri, som kræves, når man som vi vil udrydde fattigdom i Afrika gennem forretning.

Jeg vil ikke kommentere direkte på beskyldninger om pyramidespil, uærlighed og bevidst misvisende markedsføring osv. Det er useriøst. Jeg vil blot fastslå, at MYC4 er et helt igennem hudløst ærligt foretagende med dedikerede mennesker, der har både hjertet og kvalifikationerne på rette sted. Jeg siger ikke, at MYC4 er fejlfri, og jeg erkender endda, at nogle investorer, som ikke har sat sig ind i de risici, der er forbundet med at investere via MYC4, har investeret med for høje forventninger om at kunne skabe et nettoafkast på over 15 procent. Derfor har vi også informationer om risici fuldt tilgængelige på sitet. Lad mig slå fast, at vi aldrig har garanteret et nettoafkast på hverken 12 eller 15%. Det tal, nogle henviser til, er den gennemsnitlige rente, vores investorer tager før evt. valutattab og default risiko.

En konkret kommentar til de screendumps, Remy viser: Når en låntager er bagud med sine betalinger, bliver lånet rødt på den enkelte investors oversigt (My Account). Men at tilbagebetalingen er forsinket, er på ingen måde ensbetydende med, at lånet vil defaulte. Der akkumuleres renter, i den periode, lånet er forsinket, og først efter seks måneder med manglende betalinger, betragtes lånet som defaultet, som man generelt gør i Mikrofinans verdenen.

Ideen bag MYC4 bygger på fattigdomsbekæmpelse gennem forretning. Derfor har det fra starten været målsætningen, at MYC4 skal være en attraktiv investeringsmulighed. Det er vi allerede. I 2008 var den gennemsnitlige nettoforrentning for investorerne over 5 %. Men vi erkender også, at vi på vores vej løber ind i udfordringer, som vi må løse og lære af. En af jer nævner een af dem, nemlig en konkret sag i Elfenbenskysten, som dels skyldes, at vores partner var for uerfaren inden for mikrofinan, dels at Elfenbenskysten er hårdt ramt at den globale recession (interesserede kan læse mere her:

https://www.myc4.com/Portal/WebForms/Forum/DisplayForumPost.aspx?ForumPostId=6522).

Ingen har sagt, at det er nemt, at begive sig ud på den rejse, vi er på. Tværtimod. Men vi tror på det, og heldigvis har vi utrolig mange positive oplevelser, som desværre ikke får lige så meget opmærksomhed som de negative. Vi tror på "business from for bistand". Hvis man er af en anden overbevisning, står det enhver frit for at bidrage til en bedre verden på anden vis.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:53 | Låst

Det skal lige siges til mine screendumps, at alle dem som ikke er røde er helt nye investeringer!

Hvis man "defaulter" lån efter 6 mdr. så får jeg en del mere lån på min default liste, da flere af dem ikke har betalt i 4-5 måneder.

Kunne MyC4 måske ikke oplyse på forsiden ved siden af den gennemsnitlige rente at over 7% af de samlede investeringer er defaulted? Måske et beløb også. Så ville der være et bedre beslutningsgrundlag for investor. For det er vel en MEGET vigtig information. Den stod på forsiden da i startede, men der var den jo også 0 Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:08 | Låst

Remydk:

Det skal lige siges til mine screendumps, at alle dem som ikke er røde er helt nye investeringer!

Hvis man "defaulter" lån efter 6 mdr. så får jeg en del mere lån på min default liste, da flere af dem ikke har betalt i 4-5 måneder.

Kunne MyC4 måske ikke oplyse på forsiden ved siden af den gennemsnitlige rente at over 7% af de samlede investeringer er defaulted? Måske et beløb også. Så ville der være et bedre beslutningsgrundlag for investor. For det er vel en MEGET vigtig information. Den stod på forsiden da i startede, men der var den jo også 0 Smile

Sjældent vi er enige, Remy - men for en gangs skyld må jeg erkende du har ret ! Jeg tror godt nok også jeg er på røven... Jeg tror sgu ikke jeg får forrentet mine penge overhovedet når det kommer til stykket - jeg vil nærmere tro der skal en del held til hvis jeg en dag kan hæve de 10.000kr jeg har smidt ind - vel og mærke over et år efter de er skudt ind.

Min procent ligger nok også på ca. 7-8 stykker.

Og så lige million-spørgsmålet:

Jeg ville nok i MYC4's sted - hvis jeg var sikker på at jeg kunne forrente alle mikrolån med et gennemsnit på 5% efter tab m.m. - sikre investorerne og tilbyde dem f.eks. en fast rente på 4% uden risiko og så SELV INVESTERE PENGENE i gode projekter.

Hvorfor sker det ikke? Hvor mange af de tilfredse amino-brugere herinde kan egentlig dokumentere en renteindtægt på over 2-3% p.a. ?

Hvorfor sætter MYC4 ikke en nedre grænse for hvor billigt folk må låne penge ud til Afrika? Jeg har set lån ned til 5-7% - der kan man altså ikke tjene penge - kun tabe penge. Hvis MYC4 nu satte nedre grænser på lånene - de kunne lige lave en lille risikovurdering og så ellers sætte grænsen efter hvilket land der er tale om - nogle valutaer er jo meget ustabile.

Jeg vil foreslå at der ikke skal kunne lånes penge ud til under 20%. Evt. 15% til lande med en nogenlunde stabil valuta.

Hvis folk gerne vil låne penge ud til mindre vil jeg foreslå at der bliver lavet en lille knap hvor man kan donere penge til projektet - den kan folk som Martin der leger med først og fremmest for velgørenheds skyld - trykke på når det begynder og klø - uden at de ødelægger rentemarkedet for de folk der godt kunne tænke sig at tjene en skilling.

VH Jørgen Olsen

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)