Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MYC4 erfaringer?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen det lyder til du har fat i et godt koncept, så ved du da hvad du skal til at lave:)?

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:13 | Låst

Hej Martin

Min søn skal lave projektopgave (8 kl) om mikrolån, jeg kan forstå at du har nogle erfaringer der kan "supplere" udbydernes billede!

Kunne du overtales til at stille op til et kort telefoninterview?

Mh

Bjarne Stark (bjarnstar@gmail.com)

Min søns mailadr.: aksel12345@gmail.com

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:13 | Låst

Det er en interessant debat. Jeg har selv investeret et lille beløb igennem MYC4 - og det er mildest talt gået rigtig skidt.

Jeg har investeret 40€ - de 30€ er røget i den svinddelsag som kører i øjeblikket, så mine tab er 75% Wink

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:20 | Låst

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med firmaet. Men har da fulgt lidt med.... og der vil jeg mene noget tyder på MYC4 måske ikke ligefrem er det bedste sted at polere sit velgørenhedsgen. Er der ikke noget med en Kenyaner der har plattet dem for 13 mio.?

Nu vil der ske tab i enhver velgørenhedsorganisation.... Men de 13 mio. fortæller mig altså, at MYC4 ikke ligefrem er den mest "tight" spiller på markedet... Så hvis man vil gøre en god gerning og hjælpe Afrika er der vist langt bedre alternativer.

Ja, og vil man investere sine penge med profit for øje, så burde det vel også være muligt, at finde en investeringsvirksomhed, der ikke render rundt og bliver plattet for millioner ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:11 | Låst

Hej, jeg tror der er flere herinde der har mere erfaring end jeg har, men jeg kan da lige opdatere min oprindelige post:

Jeg vil for det første gerne undskylde over for MYC4 at min post var en anelse for negativ.

Det er mit indtryk at MYC4 er en helt igennem hæderlig forretning, der går lidt tid når man hiver penge ud til man får dem ja, men de kommer og forsinkelsen skyldes nok blot at MYC4 ikke er danske bank med alle deres it-ressourcer. Mine tab skyldes hovedsageligt MYC4’s samarbejdspartnere.

MYC4 har ganske rigtigt skrevet noget med nogle høje renter, men det gør ”respekterede” obligationer også, og så ved man bare at risikoen er derefter. Det samme gælder MYC4, men det er mit indtryk at MYC4 gør hvad de kan for at få inddrevet lånene, og de har været meget informative under processen ved at udsende beskeder til medlemmerne om årsager og deres egen indsats.

Problemet med MYC4 er nok blot at det er for langt væk og der er for mange led:

1.        Du skal have penge for dit indsatte.

2.        MYC4 skal have penge for drift af siden.

3.        Samarbejdspartnerne skal have penge for at udlåne/inddrive penge.

4.        En afrikaner skal tjene til en rente på 12-20 %.

Hvor mange iværksættere her i velstående Danmark kan oprette et firma og få det til konsistent at stige 15 % om året i værdi? Hvordan skal en afrikaner så kunne gøre det i et land med flere problemer og med ringere uddannelse?

Jeg har fået hævet lidt over 50 % af mit indsatte, resten er stadig bundet i investeringer hvoraf næsten det hele er ”defaulted”, om MYC4 kan opdrive noget af det ved jeg ikke. Som ”fattig” studerende på SU er det ikke for mig tror jeg.

Det var ikke mit indtryk at de ”lavrentede” lån på MYC4 nødvendigvis var sikrere.

For at opsummere; der er nok en grund til at de store banker ikke er vilde for at investere i Afrika, men jeg ville nu hellere vælge MYC4 over nødhjælp, hvis det var med den ånd, da jeg mener at der er en ret god sag for at nødhjælp skader mere end det hjælper i form af den korruption det skaber og i form af den præcedens det skaber ved at ”træne” folk til at være hjælpeløse.

Bitcoin kort - BlochsTech.com

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 00:17 | Låst

Martin Clemens Bloch:
4.        En afrikaner skal tjene til en rente på 12-20 %.

Hvis det er sandt, at de afrikanske lånetagere skal betale en rente på 12-20% så er snakken om velgørenhed jo ikke en varm kop pis værd.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:44 | Låst

Fama:
Hvis det er sandt, at de afrikanske lånetagere skal betale en rente på 12-20% så er snakken om velgørenhed jo ikke en varm kop pis værd.

Hvorfor er den ikke det?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 01:06 | Låst

Jesper:

Fama:

Hvorfor er den ikke det?

Fordi jeg ikke mener det hænger sammen, at tale om velgørenhed, når man lægger den slags renter på. Renter i den størrelsesorden er, i min verden, sikring af sin investering, ikke velgørenhed.

Ikke dermed sagt at projektet ikke kan gavne Afrika eller man er en "skidt person" af den grund. Jeg synes bare det er lidt usmageligt, at kalde det velgørenhed, såfremt renterne er i det niveau.

Det er et eller andet sted bare en semantisk diskussion.... Men jeg ville ihvertfald få en dårlig smag i munden, hvis jeg lånte penge ud til 12-20% i renter og samtidigt kaldte det velgørenhed.

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:45 | Låst

Hej Fama,

For det første er renten lavere end en række danske forbrugslån, selvom de har meget styr på hvem der lånes penge til og kan kontrollere mod RKI m.m. og har relativt bedre opkrævningsmuligheder. Dernæst skal du fraregne inflationen i de pågældende lande, som betyder at de $1000 tilbagebetales er mindre værd end de $1000 der udlånes.

Hvis markedet ville låne de pågældende afrikanere penge til en lavere rente, end gennem MYC4s samarbejdspartnere, ville de naturligvis optage disse lån i stedet, så de får en mulighed de ellers ikke har.

Men for mig at se er det vigtigste, at man forsøger at give udviklingsbistand på markedsvilkår, hvilket er langt mere perspektivrigt end at forære afrikanerne noget som helst. I dag forærer (næsten) vi dem f.eks. overskudsproduktion af fødevarer, hvilket dels koster de danske skatteydere penge, men samtidigt saboterer markedet for enhver afrikaner, der ville kunne producere de tilsvarende produkter. På denne vis holder vi dem ved hjælp af statsstøtte i fattigdom og forhindrer dem i at opbygge nogle bæredygtige virksomheder selv.

Jeg har intet med MYC4 at gøre, men idéen er meget bedre end alt hvad vi gør i dag, så jeg synes ikke du skal hæfte dig så meget ved at du synes renterne er høje. Hvis MYC4 var en success ville de få konkrrenter og afrikanerne ville kunne shoppe efter den bedste rente. I 80'erne havde Danmark samme niveau, endda på boliglån hvor der som bekendt er et hus som sikkerhed.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:04 | Låst

NU betaler de jo heller ikke afdrag på de lån de optager! De tager bare pengene og fordufter Big Smile

MyC4 har ikke en skid styr på det de laver, så lad være med at "investere" hos dem. Det er åbenbart kun skurke der låner pengene og det er vel ikke dem man vil hjælpe!

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)