Hej, jeg tror der er flere herinde der har mere erfaring end jeg har, men jeg kan da lige opdatere min oprindelige post:
Jeg vil for det første gerne undskylde over for MYC4 at min post var en anelse for negativ.
Det er mit indtryk at MYC4 er en helt igennem hæderlig forretning, der går lidt tid når man hiver penge ud til man får dem ja, men de kommer og forsinkelsen skyldes nok blot at MYC4 ikke er danske bank med alle deres it-ressourcer. Mine tab skyldes hovedsageligt MYC4’s samarbejdspartnere.
MYC4 har ganske rigtigt skrevet noget med nogle høje renter, men det gør ”respekterede” obligationer også, og så ved man bare at risikoen er derefter. Det samme gælder MYC4, men det er mit indtryk at MYC4 gør hvad de kan for at få inddrevet lånene, og de har været meget informative under processen ved at udsende beskeder til medlemmerne om årsager og deres egen indsats.
Problemet med MYC4 er nok blot at det er for langt væk og der er for mange led:
1. Du skal have penge for dit indsatte.
2. MYC4 skal have penge for drift af siden.
3. Samarbejdspartnerne skal have penge for at udlåne/inddrive penge.
4. En afrikaner skal tjene til en rente på 12-20 %.
Hvor mange iværksættere her i velstående Danmark kan oprette et firma og få det til konsistent at stige 15 % om året i værdi? Hvordan skal en afrikaner så kunne gøre det i et land med flere problemer og med ringere uddannelse?
Jeg har fået hævet lidt over 50 % af mit indsatte, resten er stadig bundet i investeringer hvoraf næsten det hele er ”defaulted”, om MYC4 kan opdrive noget af det ved jeg ikke. Som ”fattig” studerende på SU er det ikke for mig tror jeg.
Det var ikke mit indtryk at de ”lavrentede” lån på MYC4 nødvendigvis var sikrere.
For at opsummere; der er nok en grund til at de store banker ikke er vilde for at investere i Afrika, men jeg ville nu hellere vælge MYC4 over nødhjælp, hvis det var med den ånd, da jeg mener at der er en ret god sag for at nødhjælp skader mere end det hjælper i form af den korruption det skaber og i form af den præcedens det skaber ved at ”træne” folk til at være hjælpeløse.