Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

> Vel kun når vi taler CPC? :-)

Nej, CPM - CPC (prisen pr klik) er ret ligegyldig. Det bedste benchmark er CPM - indtjening pr. 1000 sidevisninger, da det giver det bedste billede af indtjening/volumen forhold. Jeg vil hellere have annoncer med en CPC på 10 cent og en klikrate på 50% end en CPC på $1 og en klikrate på 1% :)

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 8/25/2005 10:23:45 AM Forfatter:OilPanic Jeg kører adwords på min hjemmeside og tjener ca 10$ om dagen i gennemsnit på dette. Jeg har dog 4.000 unikke besøgende om dagen - er der nogen der har ideer til hvordan man optimerer at folk klikker på de bannere fra google? Evt nogen som vil kigge sitet igennem? Mvh OilPanic Aka Mads

Hej Mads,
 
Det er jo et ganske pænt antal unikke besøgende og jeg synes bestemt ikke dine indtægter fra AdSense står mål med dem. Hvis jeg stod i din situation, ville jeg overveje at udskifte hele rækken af Google reklamer i højre side med et par banners og omrokere bannerne, så de ikke står helt så tæt pakket, men bliver blandet lidt mere sammen med selve indholdet på siden. Dog på en måde, så de besøgende nemt kan adskille annoncer og indhold visuelt. Om ikke andet, så prøve det af i en periode og eventuelt outsource salget af bannerpladsen til et bureau.
 
Små 2100 kr. pr. måned lyder ikke af meget, når man tænker på hvor meget de Google annoncer fylder på din side.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/31/2005 11:28:57 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Vel kun når vi taler CPC? :-)

Nej, CPM - CPC (prisen pr klik) er ret ligegyldig. Det bedste benchmark er CPM - indtjening pr. 1000 sidevisninger, da det giver det bedste billede af indtjening/volumen forhold. Jeg vil hellere have annoncer med en CPC på 10 cent og en klikrate på 50% end en CPC på $1 og en klikrate på 1% :)

Ja, men indtjeningen på CPM og sponsorater bliver vel ikke dårligere på en side med et interessant indhold i forhold til et med et ringe indhold. Hvis indtjeningens størrelse er afhængig af antal annoncevisninger og ikke antal klik, så er det vel kun en fordel at have et interessant indhold. Eller misforstår jeg dig?
 
Kan sagtens følge dig, når vi snakker CPC.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du misforstår hvordan AdSense virker - du får betaling pr klik, ikke pr. visning! Summen af klikprisen ganget med klikraten viser din indtjening - det er det der med AdSense kaldes eCPM (en beregnet CPM værdi)

 
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/31/2005 11:42:15 PM Forfatter: Mikkel deMib

Jeg tror du misforstår hvordan AdSense virker - du får betaling pr klik, ikke pr. visning! Summen af klikprisen ganget med klikraten viser din indtjening - det er det der med AdSense kaldes eCPM (en beregnet CPM værdi)

Jeg læste "Der er et sjovt forhold omkring sites med reklamer: Jo bedre indholdet på sitet er jo lavere bliver indtjeningen på reklamer", og tænkte at du mente reklamer generelt og ikke Google AdSense alene. Men ja, du har ret. Jeg ved ikke ret meget om Google AdSense. :-)
Side 3 ud af 3 (25 indlæg)