Min
CPM er på 1.92$
Min
CTR på 1.8 %
Du skal være opmærksom på at det strider mod den aftale du har indgået med
Google om AdSense at offentliggøre infomationer om clickater,
indtjening osv. I væste fald kan Google lukke din konto og tilbageholde de penge du allerede har optjent.
Grunden til jeg skriver om dette er fordi efter hvad jeg kan læse burde jeg have flere kliks med det antal besøgende.
Du skal passe på hvad du sammenligner med! Jeg kører også sites med AdSense og nogle af dem indtjener MANGE gange de tal du har, men disse sites er alle målrettet mod netop det ene formål. Jeg forsøger ikke, på sådanne sites, at sælge folk alt muligt andet eller i det hele taget at fastholde dem unødigt på sitet. Du vil aldrig, med et site som dit, opnå samme resultater som jeg kan på de bedste af mine. Ikke med mindre du helt dropper fokus på din kærneforetning, og det ville jo være rimeligt dumt :)
Der er et sjovt forhold omkring sites med reklamer: Jo bedre indholdet på sitet er jo lavere bliver indtjeningen på reklamer. Den højeste indtjening jeg har set med AdSense bærende websites er sites med sider der er VIRKELIG dårlige. Det eneste fede på siderne er stort set AdSense annoncerne - så hvad faen skal folk ellers klikke på. Men sådan kan de færreste websites laves. De fleste må, som dig, finde et kompromis.
Et lille tip skal du dog have med på vejen:
Generelt set er det stort set altid de brede formater der giver de højeste klikrater frem for smalle og aflange. MEGET bedre! :)