Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså i bredden som det også fremgår i teksten hvis man har set websitet.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey...

Det første der slog mig da jeg så siden var, at det var da helt vildt så mange reklamer der var på en side af den type.

Jeg mener, I formidler fede jets til seriøst mange penge, så man skulle umiddelbart ikke tro at det var nødvendigt at fylde sitet ud med reklamer for at få tingene til at løbe rundt. Men så så jeg at det er en gratis service - eller ihvertfald har været det.

Er der et sammenhæng mellem antallet af reklamer og din indtægt? Hvis ikke ville jeg nok reducere mængden lidt.

Kan du ikke tjene mere ved at tilbyde annoncørene nogle ekstra services som er betalte? Eksempelvis fremhæve annoncer, betaling pr. galleribillede og lign.

Blot mine kommentarer. Håber ikke at det er ALT for kritisk

/Carsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Min CPM er på 1.92$
Min CTR på 1.8 %

Du skal være opmærksom på at det strider mod den aftale du har indgået med Google om AdSense at offentliggøre infomationer om clickater, indtjening osv. I væste fald kan Google lukke din konto og tilbageholde de penge du allerede har optjent.
 
Grunden til jeg skriver om dette er fordi efter hvad jeg kan læse burde jeg have flere kliks med det antal besøgende.
 
Du skal passe på hvad du sammenligner med! Jeg kører også sites med AdSense og nogle af dem indtjener MANGE gange de tal du har, men disse sites er alle målrettet mod netop det ene formål. Jeg forsøger ikke, på sådanne sites, at sælge folk alt muligt andet eller i det hele taget at fastholde dem unødigt på sitet. Du vil aldrig, med et site som dit, opnå samme resultater som jeg kan på de bedste af mine. Ikke med mindre du helt dropper fokus på din kærneforetning, og det ville jo være rimeligt dumt :)
 
Der er et sjovt forhold omkring sites med reklamer: Jo bedre indholdet på sitet er jo lavere bliver indtjeningen på reklamer. Den højeste indtjening jeg har set med AdSense bærende websites er sites med sider der er VIRKELIG dårlige. Det eneste fede på siderne er stort set AdSense annoncerne - så hvad faen skal folk ellers klikke på. Men sådan kan de færreste websites laves. De fleste må, som dig, finde et kompromis.
 
Et lille tip skal du dog have med på vejen:
Generelt set er det stort set altid de brede formater der giver de højeste klikrater frem for smalle og aflange. MEGET bedre! :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

en helt anden ting er at jeg ikke helt forstår hvorfor du vil tjene pengene på adsense?

Du sælger fly til flere millioner, hvis du nu tog et oprettelsesgebyr for annoncerne ( går ikke ud fra du har særlig mange konkurrenter) eller tog et beløb hver gang et fly blev solgt.
 
Så er jeg sikker på du kommer over et beløb du nogensinde ville kunne tjene hjem med adsense.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel

du skriver du kører sites, hvor du ikke forsøger at sælge noget eller fastholde kunden unødigt.
nu har jeg kun sporadisk kendskab til adsense, men kan du kort forklare dette med ikke at fastholde
 kunden unødigt, evt et link.
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg helt nøjagtigt gør og hvor forbliver af naturlige årsager min lille hemmelighed men pointen er, at hvis du har andre mål end at skabe værdi for dine annoncører, så vil du naturligvis ikke opnå samme indtjening på disse annoncører, som hvis du havde fuld fokus på dem. Dette gælder både for AdSense og enhver anden for for annoncer du måtte anvende. Du kan derfor ikke sådan uden videre sammenligne indtjeningen på dit site, med sites der arbejder på helt andre betingelser. Så du må vælge: Vil du sælge fly eller annoncer - eller, som nu, lidt af hvert.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Tak for dine spændende indlæg :)
 
Jeg har et spørgsmål i forbindelse med det her, som jeg håber du kan svare på.
 
Må man lave to "ens" sider med forskelligt formål - dvs. en side der fokuserer på at holde flok på siden og læse de artikler man skriver, og en "ens" side hvor man fokuserer på at få en høj CTR rate på ens annoncner? Eller går google amok over at finde to ens sider?
 
(Man kunne vel lave rammer, overskrifter, opsætning, inddeling osv om, eller gætter deres crawlere alligevel at det er ens information der ligger der?
 
Dbh
Sebastian

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du godt, men hvor skal brugerne ende? Hvis brugerne ikke kommer in d på den side med de optimerede annoncer er der jo ikke meget fidus ved det :)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke om jeg fik gjort det klart, at det var på to forskellige domæner.
 
I det ene scenario (domæne 1) skal brugerne ende på min kontaktside og kontakte mig for at høre hvad jeg kan bistå dem med. (dvs. ingen adwords, da jeg gerne vil holde på dem, men mange link til min "buy now" agtige slutside som altså bliver en "salgstale" for hvad jeg kan tilbyde inden for mit felt.
 
I det andet scenario (domæne 2) skal brugerne forsvinde væk fra siden igennem min adsense. Jeg har super meget information liggende, som jeg gerne vil poste og lægge online, men med formålet at gøre så meget info tilgængeligt som muligt, og få noget trafik ind/ud fra de enkelte sider.
 
I store træk var det vigtigste, om jeg i det ene scenario kan optimere til min slutside = salgs/kontakt info og i det andet scenario kan optimere til adsens ud fra den samme information/tekster, eller om crawlere opdager at det er samme information på to forskellige domæner og dermed bliver sure... eller noget. :)

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/25/2005 5:13:41 PM Forfatter: Mikkel deMib

Der er et sjovt forhold omkring sites med reklamer: Jo bedre indholdet på sitet er jo lavere bliver indtjeningen på reklamer.

 
Vel kun når vi taler CPC? :-)
 
 
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)