Jeg har netop åbnet min første netshop og kunne godt tænke mig lidt feedback på hvordan den ser ud og fungerer for eventuelle kunder. Er der noget jeg mangler, info eller andet?
Jeg ved godt at betaling med dankort mangler, men det er et skridt jeg stadig overvejer - mister jeg mon mange kunder på ikke at have denne mulighed?
Problemet er vel at du for at spare penge har oprettet en gratis webshop. Det er i sig selv jo ikke noget problem, men i kraft af at du så er tuvnget til at have reklame på webshoppen er et mega problem.
Reklamerne er jo der for at drive folk VÆK fra din shop, og tilmeld ind i armene på dine KONURRENTER.
Det er ikke der du skal spare penge, ellers en ok shop.
Den gør at jeg ikke betaler for at have shoppen, har valgt gratis løsning til at starte med. Kan opgradere til reklamefri for 299,-/mdr når som helst.
Og det gør ikke så meget at evt. kunder besøger min konkurrenter, da de så vil finde ud af at jeg er billigere. Eller gør det noget? Man køber vel der hvor varen er billigst?
Den gør at jeg ikke betaler for at have shoppen, har valgt gratis løsning til at starte med. Kan opgradere til reklamefri for 299,-/mdr når som helst.
Og det gør ikke så meget at evt. kunder besøger min konkurrenter, da de så vil finde ud af at jeg er billigere. Eller gør det noget? Man køber vel der hvor varen er billigst?
Nej man køber i høj grad der hvor tilliden er størst, OG hvor varen er billigst.
Jeg må sige at din shop, for en shopper, vil ikke virke tillidsvækkende fordi du ikke kan betale med DanKort (noget som de fleste danskere forbinder med tillid) og det fakta at du finansiere din forretning igennem videresendelse til konkurrenterne.
Jeg må sige det er de dårligste 299/ mdr du nogensinde kan spare. Du sætter dig selv i en urimelig situation i forhold til at skulle overbevise dine kunder om at shoppe ved dig.
Jeg forudsiger en konverterinsrate der er helt nede og skrabe bunden, og det vil betyde at alle dine tiltag for at få folk over i din butik vil have rigtigt dårlige vilkår for at blive en god forretning (rentabilitet - return on investment)
Jeg må give alle aminoer ret. Jeg er ikke til reklamer på en webshop. Var det på en jeg handlede med for shoppens konkurrenter ville jeg tage shoppen som ekstremt useriøs og aldrig handle der.
Det er rart at høre bedømmelser ude fra. Så må jeg da bestemt fjerne den reklame når I nu alle mener den er så skadelig for min forretning.
Hvad med hensyn til dankort betaling - er det også et must som jeg bare må have med lige fra starten af? Jeg har læst mig frem til at det vist koster en del i opstart samt månedlig betaling, kan jeg sælge så meget mere at det vil betale sig?
Det hele kommer vel an på om du har 0kr. at gøre godt med. Ønsker du at dette skal være et langsomt voksende engagement hvor du vil tjene pengene og derefter re-investere dem i tiltag der vil øge mulighederne for at tjene flere penge.
Det vigtigste jeg ser er at få de reklamer væk. Derefter kommer det an på hvor meget du regner med at bruge på reklamer (adwords eller lignende) fordi jeg vil regne med at du i hvert fald kan fordoble dine salg med at tilbyde dankort (jeg har desværre ikke tal der underbygger det, der svinger meget hvis man snakker med folk, men du har et let omsætteligt produkt, med rimelig høj konkurrence. Derfor kunne jeg forudse du ville kunne konvertere flere hvis du tilbød dankort).
Det koster alt sammen, men det er jo også det der gør at man skal tænke sig om når man sætter en eshop i vandet. Ellers kan det være en langsommelig vej til målet. Derfor skal du måske alt efter din kistebund gøre op med dig selv i hvilket tempo du vil gøre tingene på, men drop reklamerne.
De der ca . 300kr er altså godt givet ud.Så det kan kun gå for langsomt ed at få fjernet det reklame Og ja det koster at oprette dankortbetaling men bestemt også det værd. Har ikke selv webshop men er sikker på at andre aminoer vil give mig ret. Hvad det koswter kan de andre med stor sandsynlighed fortælle
www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.