Hej Aminoer |
Problemet er vel primært at få accepten af at man må kontakte modtageren pr. sms.
Hej Aminoer |
Problemet er vel primært at få accepten af at man må kontakte modtageren pr. sms. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hej Anders, |
Er der ikke andre, som vil deltage i denne debat? |
Jeg vil også rigtig gerne høre fra folk/virksomheder, som har forsøgt sig med SMS som en del af markedsføringen/kommunikationen... |
Ok, jeg vil gerne give mit indspark til denne debat. SMS markedsføring er svært af flere grunde. Som Anders skriver så kræver det, ligesom email en accept af brugeren, og denne skal ville ønske i tider og utider at skulle kigge på sin mobil og se en reklame frem for et "I LOVE YOU" fra kæresten. Som jeg ser det, er der flere grunde til at virksomheder ikke gider bruge tid og energi på at benytte sig af denne form for kommunikation. 1. Hvordan måles responsen? -- Jeg har for en kunde skulle oprette et specielt telefonnummer som de kunne ringe til for at vi kunne måle responsen på en test - Det kræver en kundeserviceafdeling. -- Et svar via sms? det kræver at kunden skal have en god nok gulerod for at svare -- Servicemeddelse hvor man reelt ikke kan se en effekt med mindre man kigger på salget de pågældende dage, og går ud fra at det kun skyldes SMS kampagnen. 2. ROI -- SMS er dyrere end en mail 3. Point of contact -- Man rammer folk hist pist og alle vejne i alle mulige situationer, og chancen for at kunden vender tilbage og reelt læser sms'en igen når han / hun ikke lige står i DSB kiosken med 7 meter kø bag sig, er lille SMS er øjeblikskontakt og skal virke i øjeblikket den modtages og det sætter forholdsvis store krav til udformningen af kommunikationen, og markedsføringsplanen bag det før at det reelt giver ekstra værdi til omsætningen af de enkelte produkter. -Karsten |
Hej Karsten, Derudover kan du som arbejdsgiver give alle ansatte en hurtig besked. Jeg har hørt, at nogle af de store virksomheder i Danmark sender motivationsbeskeder ud til de ansatte, for at give dem mere arbejdsglæde og dette vil i sidste ende med mere positive medarbejdere og de vil nok også være villige til at arbejde lidt hurtigere og mere effektivt! |
Jeg er helt enig Søren, og hvis du synes at jeg ser "negativt" på SMS så er du helt fejl på den. Du spurgte hvorfor du troede at folk _IKKE_ brugte mere SMS, og jeg svarede. Du rammer en bred vifte af ting i dit indlæg, så jeg bliver altså nødt til at dele mine svar lidt op:
"Så kan vi vende den mod det lidt yngre publikum. Når den lokale tøjbutik får nye spændende varer hjem, så kan de lige smide en SMS besked ud til hele kundeklubben om, at der er kommet nye varer på hylderne. Kom ned i butikken mandag d. 20. april kl. 20 og få 10 % på alle vores varer. Ønsker du at deltage i vores konkurrence, svar venligst på denne SMS med teksten TØJHUS og deltag i konkurrencen om den nye trøje fra Diesel eller hvad ved jeg" Det du beskriver nu er jo det mange allerede benytter sig af. Det kaldes Loyalitetsprogrammer og indeholder blandt andet loyalitetsskabende aktioner som besked via SMS. Men hvis du spørger hvorfor ikke flere gør det? - Jo det er vel pga. opstarts og vedligeholdelsesomkostninger forbundet med et loyalitetsprogram. For at få folk ind skal de have et rigtigt godt tilbud (CHANGE ga' et gratis bælte til værdi af 200,-). Lad os sige vi indsamler 3.000, hvis bæltet har kostet 35 kr. i indkøb er det 110.000 alene for indsamlingen. Derefter antager vi at vi sender en besked ud til folk 1 gang om mdr. Det vil være en mindre omkostning på 900 kr. I SMS afgift. Hvis vi så, som du angiver, giver et "limited" offer for at kunne måle responsen så er jeg bange for at du vitterligt mister en masse folk. Du får kun dem der i forvejen måske overvejde at skulle ud at købe ind alligevel, og mister en del der ikke har tid mandag kl.20. En anden ide ville være at give en specifik kode i SMS som man skal vise for at kunne få 10%. MEN selvom man løser dette, skal man stadig give 10-20-30% alt efter avancen på dine produkter. Sat sammen med startomkostningerne for at indsamle "permissions" til at sende SMS, så kan det for NOGLE forretninger være en ROI der slet ikke hænger sammen. Jeg vil dog sige, du ved lidt hvad du snakker om, og det kunne måske være sjovt for dig at sammensætte nogle cases der er mindre, mere flexible og derefter markedsføre det. Mange ser måske netop SMS markedsføring som noget der koster en hulens masse penge, og kræver jeg faldbyder mine ellers i forvejen pressede priser. -Karsten |
Sverige er kommet meget længere på det område. Jeg er "medlem" i nogle forskellige butikker og der sender de nogle gange en sms ud med at hvis man viser den ved kassen, så får man 20% rabat på ét stykke tøj. Det er helt sikkert noget der virker. Men folk er bange for at de så vil blive oversvømmet med beskeder, men det tror jeg ikke at de bliver. Især hvis det er målrettet annoncer. Det er selv noget jeg vil forsøge på et senere tidspunkt på Tigernet.dk hvor medlemmerne skal godkende at de får en reklame (hvis de vil). Men man skal også tænke på at budskabet på en sms skal være mere omhyggeligt defineret for der er jo ikke oceaner af plads. Ikke lige som en e-mail.
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
SMS mediet er fremtiden. - direkte markedføring. I forbindelse med udarbejdelse af et koncept har jeg arbejdet sammen med en frisør kæde, som kunne oplyse at de kalkulerede med "brændte" aftaler på en procentsats der hedder 20 - 30 % Det er mange penge, ikke mindst fordi at kunden faktisk fylder pladsen for en anden betalende kunde. En påmindelse om en tur hos frisøren 3 timer inden aftale, så vil denne procent falde drastisk. Ikke nok med at du har ydet en god service for frisørens kunder, men du har også vundet markedsandel, omsætning samt avance. Det er en forstokket holdning at det er svært at få fat i forbrugerens telefonnummer. |