Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg momsregistres?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 123
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Her har fast arbejde, men ved siden af, ønsker jeg at rode lidt med websider på hobbyplan. Dog ikke mere hobby end at jeg selvfølgelig skal have penge for det. Forventer ikke at tjene mere end max 20.000 kr. om året på det, og det inkludere både bannere reklamer på min webside og indtjening på arbejdet. Men hvordan med skat/moms?

Og skal jeg være momsregistret for at kunne sende en faktura? Det er jo minimale beløb det drejer sig om. Det er måske 4.000 - 5.000  kr. for en hurtig hjemmeside.

Håber på at blive klogere :)

TerkeLit.dk - Billig Websider, Webshop og Blogs

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:14

Kør det som B-indkomst. Hvis du når over de 50.000 i honorar skal du begynde at tænke på moms.

Alle blanketter kan findes hos SKAT. Det er simpelt nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Hej

Forventer du at lave B2B, så virker det mere seriøst at blive moms registreret. Der er mange firmaer der ikke vil røre en uden.

/Kenneth

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 22:18

Men kan jeg så lægge moms på priserne osv, som en normal faktura?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:18

Hurtigt fra hukommelsen :

Du skal ikke momregistreres hvis omsætningen er under 50000 om året.

Men din faktura skal så angives uden moms og din kunde kan tilsvarende ikke fradrage moms.

Selv om din indkomst i "firmaet" ligger under 50000 skal du stadig beskattes på normal vis.

Du kan ikke fradrage moms ved indkøb af f.eks computer og software. Jeg tror heller ikke at du kan foretage afskrivininger af samme.

mvh

Jan

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 22:19

Ved ikke helt hvad jeg forventer :)
Dem jeg pt. har kontakt til er alle nogen jeg kender privat, eller som kender en jeg kender.
Mund til mund..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:23

Men hvad med de ting som du køber specielt for at lave hjemmesider? Bøger? Papir osv? Hvis du ikke momsregistrers, så kan du ikke trække momsen ud af det.

Jeg vil anbefale dig at blive momsregistreret. For inden du sikkert ser dig om, så er der flere og flere der skal have lavet en billige hjemmeside og så kommer du nok hurtigt over grænsen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 22:26

Det kan der self. være noget om.

Men hvis man når over de 50.000 kan man vist ikke kalde det hobby længere. (uden jeg slef. skal gøre mig klog på hvilke hobbies I har)Big Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 22:26

Det kan der self. være noget om.

Men hvis man når over de 50.000 kan man vist ikke kalde det hobby længere. (uden jeg slef. skal gøre mig klog på hvilke hobbies I har)Big Smile

Fra Sandved
Tilmeldt 15. Apr 09
Fra  TerkeLit v/ Terkel Hansen Profilmetal A/S Skrevet kl. 22:29

Roder jeg mig ikke bare ud i en masse besværlige ting med moms, årsregnskab osv.
hvis jeg lader mig momsregistre? Men kan godt se fordelen, hvis det blev lidt større :)

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)