Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Omkring SMBA-selskaber

Side 19 ud af 19 (190 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Respekt for at Jens ikke lægger skjul på at han også udbyder de engelske LTD selskaber.  Det er for mig at se helt åbenbart at det også er dette hensyn der er bærende for hans anbefalinger.

Jeg behøver bare at sige oversættelse af regnskab som de danske myndigheder vil kræve. Dem jeg er stødt på som er blevet lokket til at drive virksomhed via et ltd o.l. er efterfølgende gået over til ApS af samme og andre grunde og resultatet på bundlinien er at de er blevet påført ekstraomkostninger fremfor hvis de bare havde stiftet et ApS.

Et ltd. kan være fint nok hvis man driver virksomhed i udlandet. Ellers bør man holde sig til at etablere danske selskaber.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:12

Værktøjet er nedskrevet til 0 og bilen er leaset...

Desuden er det væsentligt billigere i omkostninger at stifte et engelsk selskab med en dansk filial end at stifte et anpartsselskab med apportindskud og vurderingsberetning - i hvert fald så længe § 38 i selskabsloven ikke er trådt i kraft.

Og du har mulighed for at trække de 80.000 ud skattefrit, når du har tjent dem i dit ltd. Det kan man ikke (lovligt) fra et dansk anpartsselskab.

Hilsen Jens.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil sige, at hvis man kan bruge bare 12.000 kr Indifferent for at få stiftet selskaberne hos Jens - så ville jeg spænde livremmen ind et par måneder og så vælge et aps.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 10:28
Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 10:55

@Henrik Krogh: Respekt for din holdning. Det må den enkelte virksomhed jo gøre op med sig selv.

@Skattekonsulenterne: Du har vel også som revisor selv en interesse i, at danskerne ikke får øjnene op for fordelene ved at drive virksomhed i engelsk limited, som man har i Norge, hvor 1/5 af alle nystartede virksomheder er norske filialer af engelske limited. At få lavet engelsk regnskab koster en brøkdel af at få lavet et dansk, hvilket er grunden til at det kan betale sig.

Og jeg tjener i øvrigt stort set det samme på at lave et ApS, som jeg tjener på at lave et ltd. med dansk filial.

Jens.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 12:00

Hej Jens

Du får vel som udgangspunkt ikke mulighed for at lave en 0-selvangivelse i England - med mindre du decideret flytter det skattemæssige hjemsted til Danmark - så selskabet i skattemæssigt henseende bliver dansk. Men ok, det kan man selvfølgelig også bare gøre.

Men så kan man ligeså godt vælge limited selskaber fra lande, der slet ikke har regnskabspligt overhovedet, eller meget begrænset regnskabspligt f.eks. Gibraltar (medlem af EU).

P.S.

Skatterådet har nægtet skattefri omdannelse til engelsk selskab, men EU ser på det, og inden længe kan man nok foretage skattefri omdannelse til alle EU-selskaber.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03

Jens Baagøe Thomsen:
Og jeg tjener i øvrigt stort set det samme på at lave et ApS, som jeg tjener på at lave et ltd. med dansk filial.

Men dine priser for KR 12.000 til oprettelse og KR 4.000 årligt til drift samt en del bøvl og andet arbejde virker da MEGET høje. 

Et ApS kommer da slet ikke op på dette, hvis ikke der tilvælges revision.

En typisk klient bør jo også have 2-3 selskaber til holding, drift og et til ansatte, så man er garanteret, at fagforeningerne ikke kan vælte læsset.

Et SmbA-selskab kan gøres langt billigere specielt hvis man selv laver noget med udfyldelse af standardblanketter og der er ingen løbende driftsomkostninger. Registreringer er nu begybdt at glide igennem igen, da EogS ikke længere kan finde på nye indvendinger.

En af vore klienter fik lavet 7 selskaber for en ekstern omkostning på under KR 8.000 ialt. 

Dine løsninger med engelske selskaber er da et godt alternativ til ApS med de mange indbyggede problemer.

Men billigt ER det ikke.

Der er også for meget bureaukrati i forhold til SmbA-selskaber.

Du og andre selskabs-udbydere kan slet ikke konkurrere med dem, som tager KR 7/minut og kun for det, som er nødvendigt.

Denne prispolitik for rent rutinearbejde er slet ikke så dum igen, da de fleste små virksomheder har mange rutineproblemer og det er trods alt bedre at få op til KR 420 per time fremfor at besvare spørgsmål uden beregning i Amino.

SmbA-selskaber er nemme og meget billige at vedligeholde og der er sådant set KUN problemer med EogS, som gør sit yderste for at forsinke og forhindre oprettelse.

Jeg har klaget til Brian Mikkelsen herom men hidtil uden effekt. Se

http://smba.dk/klage-over-eogs-administration-af-smba-selskaber-183.htm

Selv hvis et SmbA-selskab af EogS er sendt til opløsning er det helt uden problemer at  løse dette ved indsendelse af den simple undtagelseserklæring. Selv om det er sket for sent i forhold til frister rykker man straks tilbage i SmbA-feltet uden anmærkninger.

Prøv det med at ApS-selskab. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:19

Ejler Ottesen:

Jens Baagøe Thomsen:

Men dine priser for KR 12.000 til oprettelse og KR 4.000 årligt til drift samt en del bøvl og andet arbejde virker da MEGET høje. 

Et ApS kommer da slet ikke op på dette, hvis ikke der tilvælges revision.

Jeg er 100% enig Ejler.

Lad mig også understrege at jeg ikke er revisor eller advokat og derved ikke som anført af Jens har økonomiske interesser i at folk stifter danske selskaber. Men det irriterer mig når en dansk iværksætter kontakter mig hvorefter jeg må gøre ham bekendt med at hans nystiftede selskab undergives beskatning i Danmark selvom det er et Ltd. Hvorfor skulle jeg så have et engelsk selskab spørger han ? Ja det spørgsmål kan jeg jo ikke besvare for ham og kun henvise til udbyderen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 12:30

@Bent: Du kan jo henvise dem til mig fremover... Jeg kan (vil) godt forklare ham fordelene:-) Jeg kender selvfølgelig ikke til dine interesser, men der står på din profil, at du samarbejder med 5 andre revisorer, så jeg antog, at I havde - om ikke andet så delvist - et interessesammenfald.

Jeg laver også SMBA'er, men det er ikke noget jeg anbefaler længere, og det kan kun lade sig gøre, når der mindst 2 selskabsdeltagere.

@Ejler: Jeg er altså ikke enig med dig i "samt en del bøvl" - Det er ikke værre end et ApS, men jeg tager bestemt til efterretning, at du synes, det er for dyrt, og dit indlæg var i øvrigt interessant læsning.

Jens.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50

Jens Baagøe Thomsen:
det er for dyrt

Det sagde jeg ikke. Jeg sagde: "virker dyrt". Det skyldes, at jeg ikke ved meget om engelske selskaber og derfor ikke kan diskutere detaljer.

Jens Baagøe Thomsen:
dit indlæg var i øvrigt interessant læsning

Jeg takker.

Nu siger du jo ikke meget om, hvem du er og din forretning. Jeg kunne da godt  tænke mig at vide lidt mere og du må gerne sende information til mig via e-mail.

Polen er vores valgte arbejdsområde, da man både får lave omkostninger og en personlig marginal-skat på 19%.

Jeg synes jo, at Helle har gjort os alle en meget stor tjeneste ved, at hun til offentligheden indirekte har gjort opmærksom på, at de andre brede skuldre sagtens kan få lavere skat på arbejde ligesom hendes egen familie.

Hetsen mod hende er i sig selv helt urimelig og uden konkrete skattejuridiske begrundelser, men det er da godt for noget, at debatten er rejst. 

Jeg siger bare: Helle for 19% personlig skat.

Se min artikel herom. Hvorfor nøjes med 40% som foreslået af de radikale og Liberal Alliance.

Side 19 ud af 19 (190 indlæg)