Respekt for at Jens ikke lægger skjul på at han også udbyder de engelske LTD selskaber. Det er for mig at se helt åbenbart at det også er dette hensyn der er bærende for hans anbefalinger. Jeg behøver bare at sige oversættelse af regnskab som de danske myndigheder vil kræve. Dem jeg er stødt på som er blevet lokket til at drive virksomhed via et ltd o.l. er efterfølgende gået over til ApS af samme og andre grunde og resultatet på bundlinien er at de er blevet påført ekstraomkostninger fremfor hvis de bare havde stiftet et ApS. Et ltd. kan være fint nok hvis man driver virksomhed i udlandet. Ellers bør man holde sig til at etablere danske selskaber.
|
Værktøjet er nedskrevet til 0 og bilen er leaset...
Desuden er det væsentligt billigere i omkostninger at stifte et engelsk selskab med en dansk filial end at stifte et anpartsselskab med apportindskud og vurderingsberetning - i hvert fald så længe § 38 i selskabsloven ikke er trådt i kraft.
Og du har mulighed for at trække de 80.000 ud skattefrit, når du har tjent dem i dit ltd. Det kan man ikke (lovligt) fra et dansk anpartsselskab.
Hilsen Jens.