Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Omkring SMBA-selskaber

Side 18 ud af 19 (190 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

SPE-selskaber bliver foreloebig ikke til noget, 

Tyskland har modsat sig. 

Der er ikke noget nyt paa kommissionens hjemmeside om saadanne selskaber. 

Jeg opdaterer relevant information naar jeg faar tid.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:49

Jeg mener ikke, at det længere giver mening at drive virksomhed i SMBA-regi.

Et engelsk limited med en dansk filial har ikke noget kapitalkrav, og er kun marginalt dyrere at etablere et engelsk limited end et SMBA. Til gengæld har et engelsk ltd. en mere fast struktur end et SMBA, dvs. der er ikke nogen pligt til at optage ny deltagere i et engelsk ltd., som der er i et SMBA.

Og vigtigst af alt stilles der ikke krav til et engelsk ltd. om, at der skal være mere end 1 deltager.

Dvs. man får alle fordelene, som der er ved et ApS uden at skulle indskyde 80.000 kr. i anpartskapital.

Jens.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Nå..og hvad så med administrationen, direktør mv. i et engelsk Ltd?

Er vel ikke håndører, vi taler om?

MvH

Peter

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:15

hej Peter.

Er du i virkeligheden Vestjyde??? din tørre "skæren igennem" er årsagen til min mistanke :-)  mvh s

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 17:21

Jeg tror de fleste revisorer ville få et chok, hvis de fandt ud af, hvad det koster i England at få lavet regnskab. Det er et noget mere liberalt system, end vi har i Danmark.

Vores engelske revisor sørger for 1) at stille adresse til rådighed, 2) indlevere skatteregnskab til de engelske skattemyndigheder og 3) at indlevere årsregnskab til House of Companies (svarende til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen i Danmark) for 4.000 DKK om året. Det eneste de kræver er at få leveret Råbalance/resultatopgørelse i god tid forinden.

Så jo, det er vel basalt set "håndører" vi taler om.

I virkeligheden forstår jeg ikke, at der ikke er langt flere, der vælger danske ApS'er fra og etablerer engelske selskaber med danske afdelinger.

Hvis du skal have et godt tilbud, så må du bare ringe: 51992010.

Vi tales ved.

Jens.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40

Jens Baagøe Thomsen:
I virkeligheden forstår jeg ikke, at der ikke er langt flere, der vælger danske ApS'er fra

Helt enig i dette.

Men der er ogsaa andre EU-lande og andre muligheder, hvor man faar lavere produktionsomkostninger og lavere skat samtidig.

http://www.amino.dk/forums/t/93850.aspx eller

Helle for 19% marginel personskat

Det kan faktisk godt lade sig goere.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 17:47

@Ejler Ottesen: Men det betyder, at driften skal foregå i udlandet.

Det jeg taler om, har intet med skattetænkning at gøre. Man betaler skat til Danmark af den indkomst, som en dansk filial har fra sin danske virksomhed.

Jeg taler om, at en dansk tømrermester kan etablere sin danske tømrervirksomhed i Danmark uden at skulle stille med 80.000 DKK i anpartskapital og samtidig uden at skulle igennem en personlig konkurs, hvis hans kunder går nedenom.

Jeg er stor modstander af skattetænkning.

Jens.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens

Godt input.

Jeg har solgt mange engelske selskaber på den måde, men problemet er derhen, at du både skal udarbejde et dansk filial-regnskab og i princippet også et engelsk årsregnskab og skatteregnskab, og skal sørge for lempelse for den danske filial-skat i det engelske skatteregnskab, hvilket for mange er forvirrende.

Derudover skal du fakturere fra en engelsk enhed, hvilket ikke alle danske kunder mv. er glade for (de fleste er dog ligeglade). De priser du nævner har jeg aldrig hørt om, men hvis dette er korrekt, hvilket jeg tvivler, så er jeg enig med dig i, at det for mange vil være et godt alternativ til et ApS.

Hvis aktiviteten skal være i Danmark, og det bare skal være billigt og nemt, vil jeg dog hellere stifte et dansk I/S via to billige Bahamas selskaber, og så køre virksomheden via dette I/S.

www.a-skat.com

Skatterådgivning

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 09:33

Hej Thorbjørn,

EogS accepterer en kopi af det engelske regnskab, så der skal ikke længere laves selvstændigt filialregnskab.

Hvis der kun er indtægter, som vedrører den danske filial, kan der indleveres en 0-angivelse til de engelske skattemyndigheder. En forholdsvis enkel øvelse.

Det mest "besværlige" er at indlevere selvangivelse til de danske skattemyndigheder, men det skal de fleste selskaber alligevel.

Jens

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 09:43

Jens Baagøe Thomsen:
Jeg taler om, at en dansk tømrermester kan etablere sin danske tømrervirksomhed i Danmark uden at skulle stille med 80.000 DKK i anpartskapital og samtidig uden at skulle igennem en personlig konkurs, hvis hans kunder går nedenom.

Nu kan jeg ikke forestille mig andet end at tømrervirksomheden ligger inde med værktøj, bil mv. for de 80.000,- og så kan det jo anvendes som anpartskapital, hvorfor jeg ikke kan se fidusen ved det engelske selskab?

Side 18 ud af 19 (190 indlæg)