Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr konkurrence klausul.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For ca 6 mdr. siden solgte jeg en webside, og der blev oprettet en konkurrenceklausul, om jeg ikke måtte beskæftige mig med lignende branche de næste 5 år.

Nu har jeg så erfaret, at siden er videresolgt.

Er jeg så stadig hængt op på denne konkurrence klausul ovberfor 3 mand?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:21

Hej marjoe,

Det har jeg meget svært ved at forestille mig, men nu kender vi jo ikke indholdet af konkurrenceklausulen. Det er dog yderst tvivlsomt. En advokat ville dog i løbet af få øjeblikke kunne give dig et svar.

En anden ting er, at jeg ikke kan forstå, at du accepterede 5 år? Når vi taler internet og IT, så foregår tingene så stærkt, at 6 måneder burde være mere end rigeligt. Pas på med at lave den slags klausuler fremover.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 17:51

Kan kun bakke op om Flemings svar, og tilføje at konkurrenceklausuler er temmelig skrappe, selvom der kom en lempelse for nogle år siden, skal man være meget varsom. Brug evt. Ret og Råd, hvis du ikke har en advokat, de kan mange gange svarer på det uden, at du skal punge ud eller du kan læse om tilsvarende sager på deres site.

Ydermere vil jeg gøre opmærksom på, at der også findes kundeklausuler, som nok er at foretrække i mange henseender. Men vær varsom – da man i princippet kan risikere at blive stavnsbundet i sit erhverv i mange år frem, har selv prøvet dette år tilbage og bryder man det kan man i sidste ende få foged forbud mod at drive sin virksomhed. Så hvis du/i indgår dem sørg for at de er så detaljeret som muligt, ligeledes kan du/man forhandle kompensation for en sådan konkurrenceklausul.

http://www.retograad.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:41

Kim, det lyder somom du tænker på ansattes konkurrenceklausuler - mellem virksomheder er der mig bekendt ikke noget særlig beskyttelse at hente. Her der der i det store hele aftalefrihed. Det er derfor det kan være en god ide lige at få en advokat indeover INDEN man underskriver sådanne aftaler

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:06

Sorry der har du ret,det er mig der er lidt forvirret i dag, men hvad

De samme guidelines kan vel sagtens projekteres over i det selvstændig erhverv, specielt med henblik på at gøre den så detaljeret som muligt. Solgte ex. en cafe for et års tid siden, hvorunder vi sørgede for at være specifikke i aftale formen således, at man ikke bliver udelukket for en branche som helhed, område e.l. ex.. Man skal jo tænke på hensigten i sådan aftale og det er ikke at skade køber og give mulighed for at sælge kan komme videre. Desværre har jeg set et par stykker der blot blev underskrevet fordi det var standard fra mæglerens side. Nå, men nok om: Advokat, advokat og læs det med småt og tænk fremad i et salg

Hep - God påske

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:17

... det kan du godt være...

som det nævnes ovenfor afhænger det af det konkrete indhold...

hvorfor spørger du ikke dem du har indgået aftalen med om de er af denne opfattelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)