Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Vi RASLER ud af Google :(

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

UPS
Er det vigtigt at ende på mappe/filnavn.html i stedet for mappe/filnavn/ ?

for så har jeg da et problem, jeg skal have kigget på...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:48

Morten: jeg kan i hvert fald lige tilføje, at det ikke er derfor jeg kikker på det nu, men fordi vores CMS-system (joomla) laver begge dele og det dur jo ikke, for så har vi duplicate content.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:28

>Er det vigtigt at ende på mappe/filnavn.html i stedet for mappe/filnavn/ ?

Morten, dit sidste eksempel ender ikke på et filnavn, som du skriver, men på et directory. En fil skal have en file extension.

mappe/filnavn.htm - er en fil der ligger i mappen "mappe"

mappe/navn/ - er en mappe der heder "navn" som ligger i mappen "mappe"

Hvis alle dine filer optræder som mapper, i stedet for filer i mapper, skaber du dels et directory led mere, hvilket giver lidt mindre nedarvet linkværdi, og dels skaber det en noget underlig struktur - et website med en masse directories, hvor der kun er en side i hver.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:57

Morten, din URL filnavngivning er fin efter min erfaring.

Faktisk giver det en række fordele at udelade filendelser som '.htm'. Det gør f.eks. URL'erne mere brugervenlige.

Lige en enkelt krølle, den afsluttende '/'. Jeg foretrækker følgende URL struktur:

Kategorisider: /mappenavn/
Alm. sider: /mappenavn/filnavn

/Tue Skaarup

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 18:10

Som I kan se på http://www.google.com/search?q=site%3Awww.bryllup.dk%2Fsearch, har vi indexeret næste 1.000 søgeresultater for Bryllup.dk i Google.

Jeg opfatter problemet som værende duplicate content, ikke?

Nu har jeg så tilføjet

Disallow: /search.html
Disallow: /search/

til min robots.txt - betyder det at problemet forsvinder (altså fjerner google så de ca. 1.000 optagelser) eller skal jeg selv fjerne dem?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:14

Google fjerner dem selv. Du kan evt. tjekke via Google Webmaster Tools hvornår de opdaterer din robots.txt file

Du kan også manuelt bede om at få dem slettet af indekset, men det er der ingen grund til i dette tilfælde

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 09:46

Super duper - det går stille og roligt den rigtige vej nu - tusind tak for al jeres hjælp!

Jeg er nu nået til at delen omkring at bruge Google Søgeordsværktøj til at finde de søgeord, vi kan arbejde med.

I dag er jeg nået til invitationer og indbydelser (vi har et bryllupswebsite).

Når jeg søger indsætter disse i Keywordttool:

invitation
invitationer
bryllupsinvitation
bryllupsinvitationer
invitation til bryllup
inviteret til bryllup
indbydelse
indbydelser
bryllupsindbydelse
bryllupsindbydelser
indbydelse til bryllup
indbudt til bryllup

Ser jeg at INVITATION er langt det mest benyttede i BRED søgetype mens det i EKSAKT søgetype er INDBYDELSER.

På trods af at jeg har læst kapitlet i Thomas' bog et par gange, forstår jeg ikke helt hvilken af de to, det så er jeg skal vælge som "spydspids" til den side, jeg ønsker ranket bedst på disse ord. Siden er http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/invitationer.html

Skal jeg gå efter de ord, der er mest brugte i bred eller eksakt søgning og hvis det varierer, hvornår bruger jeg så hvilken metode?

Er der en venlig sjæl der kan skære det ud i pap for mig?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:01

Som svar på ovenstående:

Det er nu det bliver spændende, for nu skal vi helt ind i hovedet på den der søger:

Hvis jeg søger bredt på invitation, så kan det være invitation til reception, seminar, børnefødselsdag eller noget helt andet.

Søger du EKSAKT på indbydelser, så ved du også, at folk er interesseret i at se inbydelser.

Da indbydelser sansynligvis i højere grad vil være ordet de fleste ville knytte sammen med bryllup end f.eks. en reception så kunne det være et godt bud.

I dette tilfælde er der dog så mange uskkerhedsfaktorer, at jeg ville helt klart ville teste med AdWords hvad der virker bedst før jeg beslutter mig til, om jeg skulle gå efter det ene - det andet -eller begge - eller nogle helt specifikke fraser.

Mvh,

Christian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 20:02

Tusind tak for jeres hjælp - det er virkelig super!

Jeg har lige et forståelses-spørgsmål, som jeg gerne vil have styr på inden jeg laver flere fejl :)

Hvis jeg skriver "bordplan site:bryllup.dk" i Google søgefeltet og kommer ind på http://www.google.com/search?client=safari&rls=da-dk&q=bordplan+site:bryllup.dk&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Så får jeg en liste frem over 170 sider, som google mener at have registreret i dén forbindelse.

Hvordan ved jeg hvilken af dem, Google mener er vigtigst lige nu - er det bare den øverste?

Hvis jeg nu gerne vil have at den vigtigste side på ordet "bordplan" er http://www.bryllup.dk/brudepar/fest-og-reception/gratis-bordplaner-fra-bryllup.dk-20080410261.html, kommer jeg så et godt stykke ved ved at lade alle de artikler, der omtaler bordplaner på sitet, dén side eller sker der først rigtig noget når jeg får udefrakommende links ind til dén side?

På forhånd tak for jeres svar.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:22

klp29:

Hvordan ved jeg hvilken af dem, Google mener er vigtigst lige nu - er det bare den øverste?

Ja...

klp29:

Hvis jeg nu gerne vil have at den vigtigste side på ordet "bordplan" er http://www.bryllup.dk/brudepar/fest-og-reception/gratis-bordplaner-fra-bryllup.dk-20080410261.html, kommer jeg så et godt stykke ved ved at lade alle de artikler, der omtaler bordplaner på sitet, dén side eller sker der først rigtig noget når jeg får udefrakommende links ind til dén side?

Hvis alle links med ankertekst bordplan på dit site peger derhen, bør du ikke behøve mere for at fortælle G at det er din vigtigste side om emnet. Og måske et enkelt eller 2 links udera blot for at tydeliggøre det endnu mere.

Sådan læser jeg Thomas bog, men jeg er amatør som du, så er ikke 110%

Jeg ville dog lave det sådan, så finder du hurtigt ud af om de reagerer på det. Og som du jo nu ved tar det ikke så længe at få svar :)

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)