Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Vi RASLER ud af Google :(

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, men det gjorde du vidst engang, for jeg kan huske at jeg ville hjælpe en veninde og kunne ikke få lov til at se noget som helst derinde.

Nm, så er det i hvert fald ikke et problem med dine banninger...

Mette

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:06

klp29:
2. Linker fra http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html til de underartiklerne men hvor jeg så kun linker i selve det forskellige ord såsom gravide, billige og udlejning for at vise Google, at nok er http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html toppen af toppen, men at der også er uddybende artikler om samme emne

Ja - det er korrekt opfattet. Har faktisk et dugfriskt eksempel på effekten af det, hvor et site rykkede dramatiske 8 pladser fra side 2 til side 1 i Google.com på et globalt konkurrencepræget ord - og udelukkende ved at fjerne linkene fra nøgleordet og ned til undersiderne. Og ingen af undersiderne led under det overhovedet.

Tak for de pæne ord om min SEO bog!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:14

Jeg vil ikke sidde herinde og gøre mig klog på SEO, men min far gentog en tommelfingerregel for mig siden jeg var så lille at jeg knapt kan huske det.
Og den regel kan man vel godt lidt firkantet sige også gælder dette tilfælde:

"Virker lortet, så hold op med at pille ved det!"
Den bør så måske nok omformuleres til "Virker lortet, så vær forsigtig når du piller ved det....".

Det skal dog også siges at han også var manden som lærte mig at checke med tungen om der var strøm på et 9 volts-batteri, men ikke lærte mig at man ikke skal gøre det på et 12 volt ringklokke-batteri............ Stick out tongue

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:21

Jesper Norbøll:

Det skal dog også siges at han også var manden som lærte mig at checke med tungen om der var strøm på et 9 volts-batteri, men ikke lærte mig at man ikke skal gøre det på et 12 volt ringklokke-batteri............ Stick out tongue

Ha ha ha - Tak for en god griner! Alle tiders indslag.

Flemming

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:07

klp29:

På Bryllup.dk har vi en leverandøroversigt for brudekjoleforhandlere ( http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html ) og en række under-artikler om "brudekjoler til gravide", "billige brudekjoler", "udlejning af brudekjoler" mv.

Er det korrekt forstået, at jeg gør følgende:

1. Linker fra alle underartiklerne, sådan at ordet "brudekjoler" i disse, linker til http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html for at vise Google, at nok har jeg flere spændende artikler, men at det altså er http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html der er kransekagefiguren for mit vedkommende

2. Linker fra http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html til de underartiklerne men hvor jeg så kun linker i selve det forskellige ord såsom gravide, billige og udlejning for at vise Google, at nok er http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html toppen af toppen, men at der også er uddybende artikler om samme emne

Hej

Hvis det er denne side du vil findes på på ordet "brudekjoler" bør du rette dit topmenu link med teksten "Brudekjoler" til at linke til denne side. Dermed kommer alle undersider i sagens natur til at linke til den også :-)

Jeg ville omdøbe URL'en til følgende, da du jo allerede i starten har angivet at det er en forhandleroversigt. Dermed signalerer du også med URL'en at siden omhandler brudekjoler:

http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoler.html

Endelig bør du rette titlen til fx. "Brudekjoler - Find alle forhandlere her". Så vd både Google og brugere hvad der er at komme efter.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 08:09

Tak, Jesper, det er hermed gjort!

Allerede her på dag 2 efter at jeg er begyndt at følge jeres råd her, samt arbejde mig slavisk gennem Thomas' fremragende bog, stiger vi temmelig meget i placeringerne på Google.

HVOR ER DET MOTIVERENDE :)

Eks. er vi igen tilbage (godt nok på en 30. plads, men tilbage!) på et af de for os helt centrale ord, hvor vi ellers var røget væk.

Tak!!

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:19

Vi sku da næsten have en Amino fond - hvis man synes man har fået god hjælp, så kan man indbetale et beløb - ligesom på eksperten.dk

Pengene kunne gå til:

- en fælles salgsportal for aminoer

- aminotastic

- projekter som aminoerne mener skal støttes økonomisk

- udenlandske projekter, altså som f.eks. det der projekt hvor man kan investere i en i Afrika...

Den rådgivning man får her er supergod og kompetent - og jeg er sikker på, at sådan en som f.eks. Kenneth, der får reklame penge på sin side, vil donere et lækkert beløb. Ligeså ville jeg og mange andre der har fået en eller anden form for rådgivning herinde :)

Mette

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:25

klp29:

Tak, Jesper, det er hermed gjort!

Allerede her på dag 2 efter at jeg er begyndt at følge jeres råd her, samt arbejde mig slavisk gennem Thomas' fremragende bog, stiger vi temmelig meget i placeringerne på Google.

HVOR ER DET MOTIVERENDE :)

Eks. er vi igen tilbage (godt nok på en 30. plads, men tilbage!) på et af de for os helt centrale ord, hvor vi ellers var røget væk.

Tak!!

Det er altid skønt, når ens anstrengelser bærer frugt - også selvom de er baseret på de kloge hoveders fremragende råd og vejledning.

Jeg forstår så ganske udemærket at du er en glad mand lige nu! Wink

Det forbavser mig så hurtigt Google reagerer på ændringerne, men det er jo kun godt, da man så anspores endnu mere til at lave dem. Man kan da ikke påstå, at dette alligevel ikke førte noget godt med sig. Kenneth har på no time lært den tekniske SEO på et ganske omfattende site og står dermed endnu bedre rustet til fremtiden, selvom søgeresultaterne ikke er helt på plads endnu.

Med hensyn til, om vi skal lave en fond for betaling af gode råd, så er jeg da helt åben for ideen. Dog skal det lige nævnes, at Kenneth i dette tilfælde har investeret en sum penge i SEO-LEX, men jf. ham selv, så var disse penge tjent hjem inden han var færdig med at læse kapitel 4. Yes

Det skulle ikke undre mig det mindste, at forskellen på at netværke på Amino og lade være - så er det formentligt noget dyrere på den lange bane, hvis man ikke er en del af dette netværk. Jeg føler mig ret sikker på, at jeg har sparet mange penge ved bare at lytte til de mange gode råd, der er givet gennem tiderne herinde.

Jeg giver dog Mette ret i, at Amino faktisk yder utrolig god sparring, leverer 1. klasses svar og gode råd, samt giver en utrolig support til nye upcoming iværksætterspirer såvel som erfarne rotter. Det er sgu dejligt at være aktiv på et sted som er så gennemsyret af hjælpsomhed, glæde og opmuntring. Som Emil Tarding skrev forleden sådan ca: Amino er sgu god karma. Og det har han helt ret i.

Fortsat god lørdag alle!

Flemming

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 08:24

Godmorgen - håber I en god påske! For første gang i, ja....ærlig snak.....over et år.......nyder jeg virkelig at arbejde med vores websites igen!

Jeres hjælp her har virkelig givet mig blod på tanden og man får jo næsten 'belønning' fra Google med det samme :)

Jeg er nu nået til næste skridt: at sørge for at jeg ikke har duplicate content.

Det viser sig at vores CMS system (Joomla) virkelig kommer til kort på nogle områder.

I vores forhandleroversigt ,genereres der eks. både en / og en .html afslutning på annoncerne.

Den laver også både min "søgemaskinevenlige" titel 'leverandøroversigt' og sin egen (navnet på den pågældende plugin).

Dvs. at vi både har 4 udgaver af hver annonce-side - eks.

/forhandleroversigt/guldsmede/forlovelsesringe/‎

/forhandleroversigt/guldsmede/forlovelsesringe.html

/mtree/guldsmede/forlovelsesringe/‎

/mtree/guldsmede/forlovelsesringe.html

Jeg har derfor læst lidt mere om 301 redirects og har fundet ud af at jeg kan viderestille alt der kommer ind på /mtree/ til /forhandleroversigten/ ved at lave sådan en her i min .htaccess:

RewriteRule ^mtree/?(.*) http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/$1    [R=301,L]

Dermed har jeg slettet halvdelen af mit duplicate content på dét område.

Jeg mangler dog at finde ud af hvordan jeg viderestiller fra /ting/-udgaven til /ting.html-udgaven. Altså hvordan jeg kommer fra

/forhandleroversigt/guldsmede/forlovelsesringe/‎ til

/forhandleroversigt/guldsmede/forlovelsesringe.html

Er der en raketforsker der kan hjælpe mig med at skrive den rigtige rewrite-rule?

Jeg har forsøgt mig lidt frem med eks. blot at sætte ".html" på efter $1 i sætningen, men det giver ikke det rigtige resultat.

Igen, tusind tak for jeres hjælp - jeg ved godt at det giver meget i Google det her, men det har virkelig også givet mig motivationen tilbage og det skal man IKKE undervurdere :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:39

Jesper Norbøll:

men ikke lærte mig at man ikke skal gøre det på et 12 volt ringklokke-batteri............ Stick out tongue

- det kostede så lige kaffe udover mine bukser, heldigvis ramte jeg ikke tastaturet!   Wink

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)