Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må min mand starte virksomhed i Danmark?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er lidt i tvivl om min mand som bor i sverige må starte virksomhed op i Danmark. vi skal sådan set lave det samme. men da jeg er gravid og gerne vil kunne gå på barsel vil vi helst gøre det sådan at han står som ejer af virksomheden. jeg må jo godt som kone hjælpe til i virksomheden. men må han starte virksomhed op i dk? når han ikke er dansk statsborger, som jeg er.

hvorfor vi vil starte op i dk er fordi det er nemmer i dk og jeg kender lidt til regler og systemet i dk, hvor imod vi begge er helt på bar bund med det svenske system, som skulle være mere besværligt at have med at gøre end det danske og så kender jeg heler ikke til nogen herlig netværk som dette her, hvor man kan komme ud med alle sine spørgsmål.

glæder mig til at høre fra de kloge ;-)

Bonita

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 12:38

Bonita:

jeg er lidt i tvivl om min mand som bor i sverige må starte virksomhed op i Danmark. vi skal sådan set lave det samme. men da jeg er gravid og gerne vil kunne gå på barsel vil vi helst gøre det sådan at han står som ejer af virksomheden. jeg må jo godt som kone hjælpe til i virksomheden. men må han starte virksomhed op i dk? når han ikke er dansk statsborger, som jeg er.

hvorfor vi vil starte op i dk er fordi det er nemmer i dk og jeg kender lidt til regler og systemet i dk, hvor imod vi begge er helt på bar bund med det svenske system, som skulle være mere besværligt at have med at gøre end det danske og så kender jeg heler ikke til nogen herlig netværk som dette her, hvor man kan komme ud med alle sine spørgsmål.

glæder mig til at høre fra de kloge ;-)

Bonita

Hej Bonita

Det er ikke noget problem. Det må din mand godt.

Det er bare, at anmode om et cvr.nr. og så køre efter danske regler,

som ligner de svenske til en forveksling.

Du går ind på www.virk.dk og udfylder skema.

Du er velkommen til at sende en PM på ingen@restskat.dk

Revisor Olsen

Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:48

tak for super hurtig svar. og heldigvis det svar jeg gerne ville høre. jeg var bare i tvivl når han ikke er dansk stastborger. men mente at der måtte være noget med EU og den slags der ville gøre det muligt. man skal selvfølgelig have en dansk adresse til sin virksomhed.

nu spørg jeg så igen hvad betyder PM som du skriver Revisor Olsen?

Bonita

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:53

PM betyder Personlig Meddelse. Det var blot hvis du var i tvivl om noget mere :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 12:53

Bonita:

tak for super hurtig svar. og heldigvis det svar jeg gerne ville høre. jeg var bare i tvivl når han ikke er dansk stastborger. men mente at der måtte være noget med EU og den slags der ville gøre det muligt. man skal selvfølgelig have en dansk adresse til sin virksomhed.

nu spørg jeg så igen hvad betyder PM som du skriver Revisor Olsen?

Bonita

Det betyder min personlige mail.

Der er en del svensker som driver forretning i Helsingør og det er rigtig det

svenske system er lidt mere bøvlet. Der er lidt bedstefar over demGeeked

Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 13:01

tak. så lærte jeg da lige en ny forkortelse ;-)

god weekend

Bonita

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:43

Er det forkert opfattet af mig at du ikke må hjælpe til i firmaet så længe du er på barsel? Nogen der kan hjælpe der. 

Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 23:01

hmm. hjælpe til bliver jo ikke direkte offelig gjort nogen steder via kontrakter og løn. så hvordan skulle det være umuligt?? ikke at hjælpe. der er jo ikke nogen der kan se om det er mig eller min mand der bogføre regnskab og den slags.

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 01:06

Har du fundet ud af det? Eller overvejer du at opsøge advokat/revisor?

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53

Gør det som et SMBA-selskab. Se smba.dk

Personlig virksomhed uden begrænset hæftelse: GØR DET IKKE:

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)