Jeg er enig i ovenstående Ejler men jeg forudsætter at Bonita og manden ikke vil lade vildt fremmede personer udgøre ledelse og bestyrelse i deres hjemland, og så vil det være aktionærens bopælsland der er styrende for beskatningen af selskabet. Herudover tager du jo tingene ud af en sammenhæng. Som jeg nævner er der måske også en kildelandsbeskatning. Herudover må jeg jo ligesom Flemming undre mig. Ingen af os har endnu "fastlagt" eller foreslået en virksomhedsform bl.a. fordi vi ikke ved/vidste hvad virksomheden lavede branchemæssigt. Men det er jo egentlig ret kendetegnende; Du overser noget af det allermest væsentlige når vi snakker rådgivning: At få fakta på plads. Men hvad skal man også med fakta og oplysninger om "kundens" forhold når man blot er udbyder. |
Jeg hælder mest til at I skal lave en svensk virksomhed svarende til hvor I bor. Fast driftssted i DK får I umiddelbart ikke. Laver I en dansk virksomhed kunne jeg godt se en mulighed for at både kom til at betale den høje danske skat + de svenske høje socialsikringsafgifter, og sidstnævnte slipper I umiddelbart ikke for. Få evt. en svensk revisor på. Det er de svenske regler der er interessante her.