Hej Jørgen ! Jeg har læst alle dine andre indlæg og ........ det ser ud til at du gerne vil kriges .......men jeg syntes ikke det er ok at nedgøre andres drømme blot forde man selv har andre drømme. Kald det så hvad du vil - iøvrigt syntes jeg du har et stærkt markedsføringsmæssigt billede af dig her HM................ Hvis du vil vide mere så se på al den beskrevne vide på www.jomacompay.dk - samt alle mine andre indlæg her om Network Marketing. |
Hej John og øvrige.
Jeg vil godt slå en ting fast med ti-tommer søm:
MLM er en helt legitim og lovlig salgsmetode og den har jeg ikke søgt at så tvivl om. Min sammenligning med pyramide var alene med henblik på, hvem der tjener hvad og hvor i organisationen.
Pyramidespil - hvor der alene flyttes midler og ingen varer - er ulovlige og udgør en strafbar handling. Det var ikke min hensigt at blande disse to ting sammen.
Når det så er sagt, så mener jeg dog stadig at langt de fleste produkter som forhandles i MLM regi kan findes af tilsvarende eller endog bedre kvalitet på det frie marked. Læg mærke til, at jeg siger: Langt de fleste.
Det er op til deltagerne i en MLM-organisation selv at vurdere, om det produkt de beskæftiger sig med virkeligt er så unikt og anderledes, at der ikke findes noget bedre på markedet og at organisationsformen tiltaler dem.
Der kommer nye MLM selskaber til hele tiden og størstedelen af dem sælger altså varer, som er direkte sammenlignelige eller identiske med andre varer på markedet. Det vil vel ikke engang du John bestride? Kosmetikker, cremer, lingeri, kosttilskud, slankemidler, telefoni, internetydelser, spareprogrammer - you name it og så findes der noget tilsvarende.
Hvad angår Agel og FLP, så forstår jeg at sidstnævnte er noget kaktus-noget. Om der findes noget lignende, aner jeg ikke og det vil jeg lade op til nystartere selv at finde ud af. At det har hjulpet din datter er jo bare skønt og det glæder mig at høre.
Alt dette ændrer dog ikke konteksten i mit oprindelige indlæg. Mange MLM-selskaber er bygget på helt almindelige produkter, specielt Amway. Det er bare fortidens nyskabelse indenfor postordre og det var umådeligt populært i Australien engang, da folk boede langt fra alfarvej. Fint, at man så kan få købmanden hjem i sin stue. Idag ser tingene så anderledes ud og Amway er overflødig i den henseende. Hvad angår Herbalife, så kender I vist alle debatten og resultaterne af det.
Var det forklaring nok?
Med venlig hilsen
Flemming
PS: Jeg synes at det er fint at I tager til genmæle og forsvarer jeres individuelle MLM. Som jeg indledningsvis erklærede, så kender jeg ikke dem alle, men det er vigtigt for folk der gør sig overvejelserne, at de ved 110% hvad de går ind til - og det gør de meget sjældent desværre.