Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sandheden om MLM og produkterne.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen !

Jeg har læst alle dine andre indlæg og ........ det ser ud til at du gerne vil kriges .......men jeg syntes ikke det er ok at nedgøre andres drømme blot forde man selv har andre drømme.Geeked

Kald det så hvad du vil - iøvrigt syntes jeg du har et stærkt markedsføringsmæssigt billede af dig her HM................

Hvis du vil vide mere så se på al den beskrevne vide på www.jomacompay.dk - samt alle mine andre indlæg her om Network MarketingLeft Hug

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:43

Hej John og øvrige.

Jeg vil godt slå en ting fast med ti-tommer søm:

MLM er en helt legitim og lovlig salgsmetode og den har jeg ikke søgt at så tvivl om. Min sammenligning med pyramide var alene med henblik på, hvem der tjener hvad og hvor i organisationen.

Pyramidespil - hvor der alene flyttes midler og ingen varer - er ulovlige og udgør en strafbar handling. Det var ikke min hensigt at blande disse to ting sammen.

Når det så er sagt, så mener jeg dog stadig at langt de fleste produkter som forhandles i MLM regi kan findes af tilsvarende eller endog bedre kvalitet på det frie marked. Læg mærke til, at jeg siger: Langt de fleste.

Det er op til deltagerne i en MLM-organisation selv at vurdere, om det produkt de beskæftiger sig med virkeligt er så unikt og anderledes, at der ikke findes noget bedre på markedet og at organisationsformen tiltaler dem.

Der kommer nye MLM selskaber til hele tiden og størstedelen af dem sælger altså varer, som er direkte sammenlignelige eller identiske med andre varer på markedet. Det vil vel ikke engang du John bestride? Kosmetikker, cremer, lingeri, kosttilskud, slankemidler, telefoni, internetydelser, spareprogrammer - you name it og så findes der noget tilsvarende.

Hvad angår Agel og FLP, så forstår jeg at sidstnævnte er noget kaktus-noget. Om der findes noget lignende, aner jeg ikke og det vil jeg lade op til nystartere selv at finde ud af. At det har hjulpet din datter er jo bare skønt og det glæder mig at høre.

Alt dette ændrer dog ikke konteksten i mit oprindelige indlæg. Mange MLM-selskaber er bygget på helt almindelige produkter, specielt Amway. Det er bare fortidens nyskabelse indenfor postordre og det var umådeligt populært i Australien engang, da folk boede langt fra alfarvej. Fint, at man så kan få købmanden hjem i sin stue. Idag ser tingene så anderledes ud og Amway er overflødig i den henseende. Hvad angår Herbalife, så kender I vist alle debatten og resultaterne af det.

Var det forklaring nok?

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Jeg synes at det er fint at I tager til genmæle og forsvarer jeres individuelle MLM. Som jeg indledningsvis erklærede, så kender jeg ikke dem alle, men det er vigtigt for folk der gør sig overvejelserne, at de ved 110% hvad de går ind til - og det gør de meget sjældent desværre.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:35

Flemming dog!

DEt er selvfølgeligheder du skriver for alle der ved hvad markedsmekanismerne er for en størrelse. En ting er dog ret afslørende når du skriver om produkterne der jo kan erhverves fra mange forskellige udbydere. Naturligvis - "Tænk på hvorfor du valgte netop den internet administrator som du valgte?"

Ja måske en bedre service m.m...................

Flemming1970:
Hvad angår Agel og FLP, så forstår jeg at sidstnævnte er noget kaktus-noget

Skam dig at kalde Barbadensis Miller planten blot for kaktus noget - jeg har gjort lidt arbejde for dig og her kan du se lidt mere om det du ikke ved, men som er så let tilgængeligt og som du blot undlader at gøre til trods for ivrig debatør Hmmmmmmm..........

Læs om den her http://en.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera

og www.jomacompany.dk

Kaktus noget - ja det er nemt at fare i blækhuset og skrive men prøv lige at se hvad historien er om denne "Kaktus-noget " ældgammelt råd" - Fleming du har ikke forstået, at her en en folkemulighed for at opbygge sin egen forretning og få hjælp dertil af nogle der har gjort det !!

At produkterne kan fås fra flere er jo helt på markedsvilkår men din service skull gerne gøre forskellen på hvor der handles.  Jo men ved du at kopiprodukter findes ? ved du at der er ca. 240 arter af aloe ved du at det er Barbadinsis Miller der er den bedst egnet ... v ed du at FLP´s produkter alle er basere på denne type nemlig Barbadensis Miller - se det er allerede et par væsentlige grunde til at handle med FLP-produkterne !Tongue Tied

mvh john sommer

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 00:38

john sommer:

Flemming dog!

DEt er selvfølgeligheder du skriver for alle der ved hvad markedsmekanismerne er for en størrelse. En ting er dog ret afslørende når du skriver om produkterne der jo kan erhverves fra mange forskellige udbydere. Naturligvis - "Tænk på hvorfor du valgte netop den internet administrator som du valgte?"

Ja måske en bedre service m.m...................

Skam dig at kalde Barbadensis Miller planten blot for kaktus noget - jeg har gjort lidt arbejde for dig og her kan du se lidt mere om det du ikke ved, men som er så let tilgængeligt og som du blot undlader at gøre til trods for ivrig debatør Hmmmmmmm..........

Kære John,

Tak for dit svar.

Dog må jeg erkende at det ikke bibringer mig noget nyt. DU fremhæver en plante som værende ganske saliggørende og nærmest på en religiøs måde, som jeg har svært ved at forholde mig til. Skal jeg skamme mig? Det forstår jeg ganske enkelt ikke.

FLP gør intet ud af at skjule at de uddrager ekstrakter af denne plante og laver produkter af det. Men er FLP de eneste, der gør det og hvis de er, hvorfor er der ingen andre, der gør det, hvis det er så godt?

Uanset hvad, så klæder din nedladende tone overfor min person dig ikke. Jeg taler ikke ned til dig, men taler om MLM generelt - og du har ikke kunnet modsige et af mine udsagn endnu. Jeg farer skam ikke i blækhuset, men forholder mig neutralt til hele sagen. Jeg tillader mig at belyse MLM og faktorer forbundet med selskaber, der er opbygget som Multi-Level-Marketing. At du så føler dig ramt og vil tage til genmæle er helt fint, men tal ikke ned til mig. Det er ikke en børnehave, det her.

I mit forrige indlæg skrev jeg også, at jeg ikke ved alt om alle produkter og der findes undtagelser - om FLP er et af dem, ved jeg ikke. Min hensigt var og er at berette, at der findes masser af produkter som er ganske lig MLM-produkter, men som kan erhverves til en tiendedel af prisen. Selvfølgelig skal man være opmærksom på, at der kan være tillægsydelser såsom personlig betjening, der kan opveje en del af prisen. Men 10 gange prisen er meget at betale for lidt service.

John, jeg synes det er fedt, at du er glad for din forretning i MLM regi, men det jeg opponerer imod er -

• MLM-selskaber fører folk delvist bag lyset ved ikke at oplyse, hvad nye distributører går ind til
  • at man skal tegne sig for et større indkøb for overhovedet at få bonus fra downline
  • at man kan "overhale" sin upline i indtjening....(det kan man, men det er utopisk)
  • at man ikke for oplyst at det er ulovligt at forsøge at hverve venner og familie (Se mig i øjnene og sig til mig, at det fik du at vide inden start!)

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming !

Jeg finder faktisk Flemming at du er manipulerende og useriøs i dine synspunkter. Jeg har ikke nævnt noget om at citat: Fremhæver en plante som værende ganske saliggørende og nærmest på en religiøs måde..........

Flemming1970:
DU fremhæver en plante som værende ganske saliggørende og nærmest på en religiøs måde, som jeg har svært ved at forholde mig til. Skal jeg skamme mig?

Jeg har henvist til læsning derom i Wikibidea og egen hjemmeside - men hvor finder du grundlag for at sige "forherligende og religiøse" ?

Så jo nu skal du skamme dig Flemming - det er ikke seriøst af dig og de øvrige synspunkter du lister er jo alle vigtige i alle erhvervsvalg det kan du læse mere om på min hjemmeside hvor jeg netop tager dette op!

Forretningsudvikling:

Overvejelser du bør gøre dig forud for beslutningen om at blive forhandler er følgende:

• Hvem anbefaler dig?
  • Hvor længe har producenten af produkterne været på markedet?
  • Hvordan er producentens vision, ledelse og produkter? 
  • Hvordan er dine indtjeningsmuligheder?

Listen kunne blive længere - vi gjorde disse overvejelser og fandt den bedste virksomhed for os. Det er vigtigt at du spørger dig selv:

Hvem anbefaler mig - kan vedkommende lærer mig det?

Vi er parate til GRATIS at hjælpe dig gennem overvejelserne, for vi har selv været igennem dem. Når du har vurderet, besluttet og valgt din virksomhed, er dine opgaver følgende:

• Bliv fortrolig med produkterne - brug dem og fortæl alle om dem
  • Opbyg din kundekreds og kvalificerer personer der kan indgå i teamet.

Læs mere her  http://home1.stofanet.dk/joma-company/forretningsudvikling.html

Og nu får "TROLLEN" så ikke mere foder herfra!

mvh john sommer

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

At du ikke svarer på mit indlæg tager jeg som tegn på, at du ikke længere er i tvivl om, at der findes MLM virksomheder, hvor det hele er under et tag (læs: det hele føres i Life Plus`s regi) .

Vedr. indtjeningen. Hvem tjenener mest i en daglivare kæde? Flaskedrengen, kassedamen, filiallederen eller kædens ejer? Hvor er de enkelte personer placeret i organisationen?

Lad os antage, at du opfinder et eller andet, får patent på det og sætter det i produktion. Hvem tjener mest? Ham der sælger din opfindelse,ham der producerer din opfindelse eller er det dig som opfinder?

Så lad nu være med at skyde efter toppen hele tiden. De har sat noget igang ved at se en perspektive for dem selv og andre og har arbejdet hård for det. Du bkan tror om igen, hvis du skulle mene, at de er kommet sovende til deres succes.

Hvorfor er  de fleste altid bekymret på andres vejne ved at sige, at de færreste ikke 110 % ved, hvad de går ind til. Jeg mener, at enhver kan tale for sig selv og skulle være i stand til at træffe selvstændige beslutninger for dem selv. De har den samme mulighed at undersøge fortagende som vi og alle andre har, inden de beslutter sig for noget. Jeg for min del kan svare for mig selv og træffe mine egne beslutninger  og afgørelser og føler mig ikke så "højrøvet" til at sige, at jeg er den eneste der kan.

D.b.h.

Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 10:38

Vi kan vil hurtigt blive enige om, udfra foregående post i denne tråd, at der er delte meninger om selve forretningsmodellen i MLM. - og det er vel fair nok.

Fra personligt synspunkt kunne jeg aldrig drømme om at blive en del af et koncept som er så kroget og kringlet som mange MLM virksomheder har.

Nææ du, åbenhed og gennemskuelighed. Yes

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 11:37

Hej Michael,

Beklager at jeg først svarer dig nu.

Jeg er faktisk ikke blevet klogere på, at Life Plus ejer hele dynen selv, men jeg tror dig gerne på dit udsagn. Selskaber som Tupperware, Herbalife, LR Cosmetics og et par andre påstår også at gøre det, uden at jeg skal kunne sige med sikkerhed at de gør. Der findes dog tusindvis af selskaber ud over disse, hvor de ikke ejer hele fødekæden selv.

Selv med hensyn til ovennævnte selskaber, så er flere dog produkter som uden problemer kan erstattes med mindst lige så gode og lødige produkter til en langt lavere pris.

Der er faktisk masser, der er blevet luret ind i MLM. Det har jeg opleveret mange gange gennem tiderne og vi har langt fra hørt om den sidste endnu.

Mit formål med tråden her var at give tvivlere mulighed for at vurdere, hvor deres MLM ligger på troværdigheds-skalaen og om produkterne er særligt unikke og ikke kan erhverves på andre måder? Det er jo dybt godnat at starte med en forretning midt på det røde hav uden muligheder for at svømme ind i det blå hav, ikke sandt?

Tag kosmetik for eksempel: Du kan få kosmetik absolut alle steder. Du kan få det i alle prisklasser fra ultra lavpris (men stadig ikke ultra ringe) til stjernehamrende dyrt (og stadig ikke specielt godt) Du starter altså med en forretning med tusindvis af andre aktører i markedet og uden mulighed for at differentiere dig. At alle kvinder bruger kosmetik er ikke noget godt argument. Der skal langt flere argumenter på bordet for produktet (ikke forretningsplanen).

Det samme gælder for en lang række andre produkter i branchen. Ideen er næsten ligeså dødfødt som en vordende mor, der får den tanke at nu skal hun sælge børnetøj på nettet sammen med 6000 andre vordende mødre. (kun få har fået en god forretning ud af det - og et par er herinde endda) Hatten af for det!

Det er kun godt, at du kan stå inde for dit produkt, jeres virksomhed og jeres MLM koncept. Det er fint med mig, så længe du er glad for det og tjener penge på det.

Min pointe var blot at illustrere at mange nye MLM er baseret på sourcet produktion, der er blevet private labelled og sendt ud på markedet til en skyhøj overpris. Her er der kun win-situation for den absolutte topledelse. Ingen andre får glæde af det, da det er rene røde havs produkter, bare til en højere pris.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:50

jeg er enig i denne fortolkning af mlm.

jeg har selv prøvet flere og det er sku spild af tid.

mange andre måder at tjene penge på se f.eks http://bedsteonlinetilbud.dk som visser muligheder for at tjene penge som ikke har noget med mlm at gøre

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jordbaer:

jeg er enig i denne fortolkning af mlm.

jeg har selv prøvet flere og det er sku spild af tid.

mange andre måder at tjene penge på se f.eks http://bedsteonlinetilbud.dk som visser muligheder for at tjene penge som ikke har noget med mlm at gøre

Hej Jordbær,

Tak for din enighed, men når du så skamløst promoverer dit eget site, som jeg har undladt at klikke på - så virker det mest af alt bare selvpromoverende og som dårlig stil.

Beklager, men den hitter sgu ikke hos mig.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)