Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sandheden om MLM og produkterne.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 15:50

agel4you:

men som i alt, ligemeget om det er mlm  - alm firma - politik osv osv

ville der altid være nogle der ikke holder til spillereglerne desværre

karsten aagaard

Man kan vel ikke sige de bryder spillereglerne? de skaber vel bare et koncept med deres egne regler, som så uheldigvis går ud over mange, negativt :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:00

Flemming1970:

Jeg er flere gange stødt på MLM topfolk, som er på udkig efter en ny guldkalv, som de kan tjene kassen på.

Hvem er så topfolkene? Det er DEN eller DE personer, som STARTER pyramiden. Ikke ti led ned eller noget i den stil, men den absolutte øverste top inden pyramiden overhovedet er startet.

Hvordan foregår det så? Jo, de sourcer såmænd alle de samme steder som andre importører gør, efter et nyt produkt, som de kan brande selv - uden at eje fabrikken eller noget som helst andet. De kontakter fabrikanten og slår en handel af med ham.

Fabrikanten forpligter sig til aldrig nogen sinde at offentligøre, at det er ham, der laver produktet og så sætter topfolkene en "private label" eller "own brand" på etiketterne - og vupti, nu har vi produktet.

Hvad gør man så? For man kan jo ikke sælge produktet til markedsprisen, for så tjener topfolkene jo ingenting. Nej, man ganger såmænd markedsprisen med faktor 5 til 10, altså øges prisen i nogle tilfælde til det tidobbelte!

Så starter markedsføringen: Man laver fremragende præsenationsmaterialer, trykker foldere og brochurer, laver start pakker og alt muligt andet. Så er vi klar til at sælge.

Nu kontakter topfolkene så deres gamle top-levels i andre MLM's. Ergo har de skabt en topstruktur med flere hundrede eller tusinde mennesker i løbet af mindre end een uge. Disse er jo friske nok på det, for de tjente også kassen i de gamle MLM's, som de stadig er toplevels i.

Så kører rutebilen og tonsvis af godtroende individer tegner sig op til at få deres egen virksomhed og muligheden for at tjene millioner og især (her er kongeargumentet i enhver MLM - mere end deres upline!) Tænk at så mange er faldet for den igennem tiderne!

Jeg mangler stadig at fatte, at man tror at de produkter som findes i MLM-regi er så meget bedre end de produkter, som findes i almindelig handel? Sandheden er: DET ER DE SAMME PRODUKTER!

Come on: Juice, kosmetik, helsekost, slankemidler etc....hvorfor skulle kun det eneste lykkebringende findes i MLM regi og være umuligt at kopiere?

Hvis nogen tvivler på dette - så søg og I skal finde. Jeg har haft kontakt med flere af disse MLM-topfolk og de skjuler sig såmænd ikke engang på Alibaba og andre globale sourcingpladser.

God fornøjelse med MLM, hvis du alligevel stadig tror på deres salgsgas.

Fortsat god aften,

Flemming

PS: Der findes måske et enkelt eller to produkter som jeg ikke kender til, og hvor det alene tilhører MLM-virksomheden, men jeg tvivler nu på det.

Godt indlæg - bortset fra at de fleste ved det i forvejen...

Hvorfor hopper folk på den slags? Godt spørgsmål - men jeg tror at de fleste skal igennem maskineriet og brænde nallerne mindst een gang før de lærer det.

Vores nabo har presset min kone til at købe nogle latterlige mary-kay produkter - det er altså fælt. Jeg mener at man er en afskyelig person hvis man belemrer sit netværk med forfærdelige homeparties og presser folk til at købe sit lort.

MLM får det værste frem i folk - det er lidt ligesom spil - man bliver psykotisk af det - uden selv at vide det.

VH Jørgen Olsen

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:05

Flemming1970:
PS: Der findes måske et enkelt eller to produkter som jeg ikke kender til, og hvor det alene tilhører MLM-virksomheden, men jeg tvivler nu på det.

Hej Flemming

Så synes jeg, du skal google lidt omkrig Life Plus. Så vil du måske finde den ene af de to firmaer, hvor såvel produkterne, fremstilling, udvikling, forskning og MLM tilhører den samme virksomhed.

D.b.h.

Michael

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:47

Ja ja Flemming!

"Det er ikke nemt at fravriste naturen dens hemmeligheder"  -Hvem sagde dette Flemming og du må gerne få hjælp fra alle de øvrige som udtaler sig i denne tråd som om de ved noget seriøse mennesker der arbejder med Netvork Marketing ikke ved!

Efter lang tid (flere år ) har min egen datter gået til mange eksperter, rådgivere og alternative og den slags med sin egen og sin datters dårlige mave. Nu efter hun har prøvet vore produkter er hun så glad for, at have forsøgt også dette - for det har hjulpet hende.

Selv er jeg naturligvis glad at det kunne hjælpe hende efter lang tid med vanskeligherne - vi markedsfører Forever Living Produkter, uddanner andre til at kunne det samme og kald det så hvad du vil.

Brodne kar er der alle vegne også der hvor du er - det hjælper ikke noget at man besmykker sig med titler uden indhold og kalder sig både for revisor og andet uden at have formel baggrund  - det er som en useriøs "Stein Bagger" metode og det er en rigtig erhvervs pyramide med mange i bunden der lider.

Nå men det var nok ikke det du mente med pyramide - hvad var dit budskab i grunden ?Star

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 23:50

Rigtigt Anders du har helt ret - hvor klogt det dog er sagt - selv "Stien Bagger" kunne ikke sige dette bedre. Dejligt med seriøsitet ik`Computer

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 00:04

Jow do det er ikke nemt vel - du ved det om nogen - man må jo kalde sig noget for at få opgaverne ikke - om det så er revisor så er det ok for at få .........   "Man må jo sno sig sagde ålen og så snoede den sig"   - det hjælper ikke på seriøsiteten at kalde sig noget man ikke er - det er snyd - ren Stein Bagger!

Men negativ omtale er jo også reklame ik´-  som han sagde den gamle Spis!Time

mvh john sommer

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:

Jow do det er ikke nemt vel - du ved det om nogen - man må jo kalde sig noget for at få opgaverne ikke - om det så er revisor så er det ok for at få .........   "Man må jo sno sig sagde ålen og så snoede den sig"   - det hjælper ikke på seriøsiteten at kalde sig noget man ikke er - det er snyd - ren Stein Bagger!

Men negativ omtale er jo også reklame ik´-  som han sagde den gamle Spis!Time

Hej John Sommer - jeg skal love for at du snor dig - jeg fatter ikke en pind af hvad det er du siger. Det virker mest af alt som sort snak - men der ligger måske meget indforstået sniksnak fra MLM-verdenen i det du skriver.

Jeg kan forstå at du henvender dig til mig da du i dit sidste indlæg (det jeg her citerer) linkede til min profil (og herefter redigerede det bort igen af en eller anden årsag).

Tråden er oprettet for at diskutere MLM så jeg kan ikke se hvad det hjælper at gå til angreb på mig.

Jeg har ikke nogen formel baggrund der gør at jeg "med rette" kan kalde mig for revisor - OK - skal vi komme til sagen?

Er jeg en snyder/svindler i dine øjne? Du linker til min profil og siger at det ikke hjælper på seriøsiteten at kalde sig noget man ikke er - at det er ren "stein bagger".

Hvorom alting er vil jeg mene der er stor forskel på Stein Bagger og mig. Jeg kan ikke se noget problem i mit firmanavn - jeg laver ikke løfter jeg ikke har mulighed for at overholde - eller der ikke er sandsynlige. Jeg betaler også både moms og skat af mine penge. Jeg kan godt lide at lave regnskaber og bogføring - og jeg måtte sande at jeg var nødt til at skifte firmanavn for at folk vidste det var mig de havde brug for - desværre, - og det er ikke en titel jeg normalt praler med - hvis folk spørger hvad jeg laver siger jeg at jeg er bogholder - jeg er rent faktisk en rimelig beskeden person.

Nok om mig !

Jeg kan godt forstå at mit indlæg har provokeret dig meget - det overrasker mig ikke - men jeg anser det som en falliterklæring fra din side af når du går efter personen i stedet for bolden - tag dog kampen op imod de opfattelser jeg lægger på bordet som du sikkert vil kalde fordomme. I et forum gøres det bedst ved hjælp af saglig debat. Og at en af dine familierelationer er blevet "kureret" af et eller andet aloe-vera produkt påvirker mig ikke i nogen retning.

Jeg håber du vil oppe dig lidt så vi kan få en interessant debat om MLM som tråden ganske fint lægger op til - jeg er sikker på at du kan bidrage med noget helt andet end os indbrændte skeptikere så det vil være synd at lade gå til spilde.

Jeg er forøvrigt ikke vred over dit angreb på min person - jeg er vant til kritik og tager det med et smil - jeg hygger mig faktisk rigtig meget når jeg sidder og skriver herinde på amino - også nu.

Nå - nu må det sgu også være sengetid.

Hermed venlige hilsner fra Jørgen Olsen

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 01:14

Så vidt jeg ved er pyramidespil ulovligt i Danmark. Jeg forstår derfor ikke helt hvad forskellen er på mlm og pyramidespil? mlm er så vidt jeg kan forstå lovligt i Danmark? Så er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen egentlig er?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 05:18

Hej Kmtrader!

Et underligt navn kan bedst lide at folk er dem de er - !

Pyramidespil - er en 60-er rest som mange folk stadig husker hvor nogle jubier såkaldte "gulddrenge" hidkaldte personer til et jubel møde og hver skulle for at deltage betale eks. 25tkr. Disse penge blev så sendt videre i systemet - til de på listen i strukturen - en såkaldt pyramide.

Det er ulovligt at indsamle penge som det jo egentlig er - og vi er mange der husker omtalen disse "gulddrenge" fik i pressen. Du betaler 25 tkr. og får andre til at gøre det samme så modtager du ........ kr. fra dem på sigt........når.............såkaldt brevkæde hvis du har hørt om det - du modtager et brev her står tre navne som du opfordres til at sende kr. og vidre sende brevet til de du kender  - som sender kr. Samme model og det har intet med network marketingf at gøre !. 

Når mange sidestiller network marketing med denne forretningsform er det begrundet i deres uvidenhedd - og disse personer er ofte helt uden for pædagogisk rækkevidde og påstår ulovlighed.

Men Netwærk Marketing har intet med pengeindsamling at gøre det er forretning med udbud og efterspørgsel som i almindelighed.Wink

mvh john sommer

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)