Jeg er flere gange stødt på MLM topfolk, som er på udkig efter en ny guldkalv, som de kan tjene kassen på. Hvem er så topfolkene? Det er DEN eller DE personer, som STARTER pyramiden. Ikke ti led ned eller noget i den stil, men den absolutte øverste top inden pyramiden overhovedet er startet. Hvordan foregår det så? Jo, de sourcer såmænd alle de samme steder som andre importører gør, efter et nyt produkt, som de kan brande selv - uden at eje fabrikken eller noget som helst andet. De kontakter fabrikanten og slår en handel af med ham. Fabrikanten forpligter sig til aldrig nogen sinde at offentligøre, at det er ham, der laver produktet og så sætter topfolkene en "private label" eller "own brand" på etiketterne - og vupti, nu har vi produktet. Hvad gør man så? For man kan jo ikke sælge produktet til markedsprisen, for så tjener topfolkene jo ingenting. Nej, man ganger såmænd markedsprisen med faktor 5 til 10, altså øges prisen i nogle tilfælde til det tidobbelte! Så starter markedsføringen: Man laver fremragende præsenationsmaterialer, trykker foldere og brochurer, laver start pakker og alt muligt andet. Så er vi klar til at sælge. Nu kontakter topfolkene så deres gamle top-levels i andre MLM's. Ergo har de skabt en topstruktur med flere hundrede eller tusinde mennesker i løbet af mindre end een uge. Disse er jo friske nok på det, for de tjente også kassen i de gamle MLM's, som de stadig er toplevels i. Så kører rutebilen og tonsvis af godtroende individer tegner sig op til at få deres egen virksomhed og muligheden for at tjene millioner og især (her er kongeargumentet i enhver MLM - mere end deres upline!) Tænk at så mange er faldet for den igennem tiderne! Jeg mangler stadig at fatte, at man tror at de produkter som findes i MLM-regi er så meget bedre end de produkter, som findes i almindelig handel? Sandheden er: DET ER DE SAMME PRODUKTER! Come on: Juice, kosmetik, helsekost, slankemidler etc....hvorfor skulle kun det eneste lykkebringende findes i MLM regi og være umuligt at kopiere? Hvis nogen tvivler på dette - så søg og I skal finde. Jeg har haft kontakt med flere af disse MLM-topfolk og de skjuler sig såmænd ikke engang på Alibaba og andre globale sourcingpladser. God fornøjelse med MLM, hvis du alligevel stadig tror på deres salgsgas. Fortsat god aften, Flemming PS: Der findes måske et enkelt eller to produkter som jeg ikke kender til, og hvor det alene tilhører MLM-virksomheden, men jeg tvivler nu på det. |
hey
kan se du virkelig har sat dig ind i tingende
karsten aagaard