Hej Koludabyg: Jeg henviser i mit blogindlæg om ApS/SMBA til en fin lille artikel fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen om, hvilke særlige krav, man skal opfylde for at vælge SMBA. Du kan se det her: http://anettesand.dk/2009/brevkasse-smba-eller-aps/
Ellers synes jeg, at det lyder som en god idé at få omdannet til et ApS, som Peter nævner af hensyn til ansvarsbegrænsningen, netop inden for byggeriet, kan det være en fordel. Administrationen af et ApS er lidt tungere, du skal selv på løn med lønseddel og hele molevitten, men det har du jo styr på i forvejen - og det kan også være en fordel at få adskilt tingene lidt. Herudover skal der laves en årsrapport, som skal indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, så dit regnskab bliver offentligt tilgængeligt. Det bliver lettere at udvide med eventuelle partnere eller anpartshavere på et senere tidspunkt. Jeg tror ikke, din kreditværdighed falder i forhold til dine nye projekter med de seks rækkehuse, for banken eller andre vil måske (sandsynligvis) bede dig kautionere privat under alle omstændigheder.
(Ejler, vil du ikke være venlig kun at skrive om SMBA-er i de tråde, hvor der spørges om det, for det ender jo hver gang i den samme diskussion, hvor fokus ikke længere er på spørgerens aktuelle problemstilling med på noget helt, helt andet.)