Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overgang til APS ?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha - Det gør jeg aldrig. Jo som subdomæne måske. Det er for prangende til "branchen". Du må jo snart se at vende hjem så jeg kan få noget mere ekspertise koblet på. Der står et ledigt skrivebord til dig (der bliver købt et mere end vi har behov for). Det er bare at sige til. Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:54

Hmm, Bent - skal du have tæsk med en våd jantelov? Der er ikke noget her, der er prangende, selvom du nok synes det. Så kom du bare igang med at kalde dig selv for ekspert, for det mener både jeg og mange andre herinde, at du er!

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:04

Det er sjov branche. Bent har ret i at det vil være prangende at bruge (selvom det er berettiget) SKAT er en forholdsvis lille verden, hvor man godt ved dem der er eksperterne på de enkelte fagområder..

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:41

Hej Koludabyg: Jeg henviser i mit blogindlæg om ApS/SMBA til en fin lille artikel fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen om, hvilke særlige krav, man skal opfylde for at vælge SMBA. Du kan se det her: http://anettesand.dk/2009/brevkasse-smba-eller-aps/

Ellers synes jeg, at det lyder som en god idé at få omdannet til et ApS, som Peter nævner af hensyn til ansvarsbegrænsningen, netop inden for byggeriet, kan det være en fordel. Administrationen af et ApS er lidt tungere, du skal selv på løn med lønseddel og hele molevitten, men det har du jo styr på i forvejen - og det kan også være en fordel at få adskilt tingene lidt. Herudover skal der  laves en årsrapport, som skal indsendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, så dit regnskab bliver offentligt tilgængeligt. Det bliver lettere at udvide med eventuelle partnere eller anpartshavere på et senere tidspunkt. Jeg tror ikke, din kreditværdighed falder i forhold til dine nye projekter med de seks rækkehuse, for banken eller andre vil måske (sandsynligvis) bede dig kautionere privat under alle omstændigheder.

(Ejler, vil du ikke være venlig kun at skrive om SMBA-er i de tråde, hvor der spørges om det, for det ender jo hver gang i den samme diskussion, hvor fokus ikke længere er på spørgerens aktuelle problemstilling med på noget helt, helt andet.)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52

Tja...Anette......det har jeg skrevet flere gange til Ejler!

Men han "spammer" tråde, ligesom det passer ham.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29

Jamen her er jeg så ikke helt enig! Jeg ser gerne Ejler (eller andre udbydere af SMBA'ere) giver deres mening til kende. Hvad jeg savner det er den nuanceret rådgivning, i stedet for smøren med "Køb et SMBA". Jeg synes det kunne være fint hvis Ejler skrev "Jeg kan foreslå et SMBA fordi....."

Et SMBA eller andre virksomhedstyper kan være muligheder som en iværksætter ikke er opmærksom på.

Henrik

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:32

Har valgt at tage Peter og Annettes gode råd om APS.
pr. 1-6-2009 vil Koluda byg blive Koluda byg APS...Big Smile

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:02

Jamen tillykke med det !! Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:03

Takker...:)

Var nok også på tide efter 3 år som selvstændig.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:10

Visse vasse :) Efter hvad jeg ved, gik der rigtig mange år, før Lars Larsen omdannede Jysk Sengetøjslager til A/S - han vil hellere handle med personligt drevne virksomheder end med selskabet, bedyrede han i en udsendelse på TV sidste eller forrige år ... han frarådede enddog selskaber at skilte med A/S'et eller ApS'et i deres markedsføring Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)