Alle kan bestille på vores hjemmeside, og ønske at få 14 dages kredit. Jeg laver ret mange tilbud til kunder, der vil have eget tryk på emballagen - og her vurdere jeg risikoen i hvert tilfælde. |
Hej
Jeg vil da godt bidrage med et indlæg !
Nogle opgaver kræver jeg betaling forud, andre kræver jeg midtvejsbetaling, og andre igen får kredit eller betaling ved aflevering.
Det er altid en tillidssag at handle med folk, men jeg er den overbevisning at alle erærlige indtil det modsatte er bevist. Jeg mener bare det er sørgeligt at iværksætter imellem snyder hinanden. Jeg har leveret en del varer til andre aminoer og (7-9-13) ikke blevet snydt endnu.
Jeg handler med forskellige leverandører og har kun mødt én leverandør som jeg derfor kun handler minimalt med pga. dette.
Det er det grafiske jeg operere på og der kan der være meget usikkerhed på betalingen, men viser man tillid til en kunde ved at gide lidt kredit så beholder man kunden (store chancer ihvertfald).
Jeg er ene i firmaet ( og ingen ønsker om at blive større) og det er så kun mig selv jeg kan bande langt væk HVIS jeg tager fejl af mine kunder. Jeg kunne aldrig finde på at undlade en betaling, dels fordi det er usselt ikke betale for en ydelse/varer man har fået, dels fordi man intet får gratis i dagens danmark. Jeg vil heller aldrig lave noget for en kunde uden at have oplyst ham slutprisen og hvordan jeg skal have betalingen. Og ingen kunder har set skæv til mig pga dette, tværtimod. Især i disse "finanskris" tider er det en ærlig sag at sige at man skal have en klar aftale om betalingen.
Ved godt der er meget forskel i de forskellige brancher, men almindelig ærlighed ang betaling har aldrig skadet. Så fortæl jeres kunder at du altså bliver nødt til at have en garanti for at kunden vil have varen. Mange af jeres leverandøre gør jo det samme med jer ( nogle af mine gør ihvertfald)
Blot nogle kommentar fra min side, men en interesant råd foresten !!