Skal jeg være helt ærlig, så ville jeg sgu selv blive irriteret over at en eller anden tilfældig person, blev ved med at spørge mig om min økonomi. Der er jo ingen regler om, at man skal fremlægge sin økonomi her på Amino, vel?
Lad os nu ikke blande tingene sammen. Ove laver tråden for at prale i 'Jante-tæskeren' prale med sit medlemsskab af klubben for de stinkende rige.. Kim er med på vognen. Lykønskningerne strømmer ind og folk vil gerne være med i affluence når de også bliver rige. Problemet er det ikke er sandt, det ved vi vel alle nu og du kan heller ikke være i tvivl.
Hvis du ikke vil se dokumentation, hvorfor spørger du så?
Kim tilbyder mig at jeg via EogS eller et kreditoplysningsbureau kan købe hans regnskaber og så kan jeg gennemgå dem. Ud fra disse regnskaber kan jeg så få lov at gætte på om Kim er "stinkende rig" eller ej. Både Kim og Ove har tidligere i tråden spillet højt spil med deres troværdighed, her tænker jeg naturligvis især på:
http://www.amino.dk/forums/p/55841/343453.aspx#343453
hvor man lader indsatsen rulle og håber på at vi andre tager os til takke med svaret. Det er jo helt klart at man foregiver at have indsendt dokumentation for sin økonomiske formåen. Hvorfor i alverden skulle jeg ulejlige mig med at undersøge Kims regnskaber? Jeg har aldrig bedt om dokumentation men et klart svar. Det manglende svar er også ret klart.
STOP nu! Det er Jante-Tæskeren

Du ser vel selv det paradoksale i at poste i en tråd du ønsker du skal stoppe, ikke? Jeg har skrevet dette før til andre og nu skriver jeg det også til dig. Du kan lade være med at læse de indlæg og tråde du ikke bryder dig om. Det er så nemt, at du i toppen af tråden kan trykke 'stop venligst med at sende e-mail svar til mig'. Meget nemmere end at lære andre at gøre som du vil.
Der er et ledigt synspunkt som ingen endnu har taget. Synspunktet er, at de omtalte herrer måske har været lidt for store i slaget og den ene historie har taget den anden. "Så alvorligt er det jo heller ikke" Det er menneskeligt at fejle, det gør vi alle sammen og jeg (altså mig) er derfor urimelig hård i min kritik fordi jeg bliver ved med at forfølge sagen.
Når ingen endnu har taget dette standpunkt tror jeg det skyldes, at de fleste ikke bryder sig om at blive taget ved næsen. Man kan tilgive næsten hvad som helst, hvis bare folk gider være ærlige og erkende deres fejl. Sådan er jeg selv sluppet ud af uheldige indlæg, endda flere end jeg sikkert husker.
Jeg tror ikke det hjælper nogen at negligere fakta eller forsøge at "beordre" til stop af debatten, tværtimod.