Jeg har lavet en webshop til min kone som jeg administrere, men vi sælger kun til omkring 2%, hvor antallet af folk som laver en ordre men flygter under betaling eller ved valg af betalingskort er steget til ca. 20% siden starten hvor det kun var omkring 5%.
Har du nogle gode erfaringer med hvad vi kunne gøre bedre, eller bare input til det så lad mig høre.
Tak skal du have. Jeg overvejer også kraftigt at købe den, eller ihvertfald version 2. Jeg har læst light udgaven, og i gjorde da også en del af de ting allerede og har oprettet mange andre ting som han også skriver om.
Det var mere hvis der lige var nogle der sagde, "Det der", "Da vi ændrede det, til det øgede vi konverteringen fra 3% til 3,5%" eller sådan noget lignende.
Når du ser på statistikken over folk der ser ud til at handle skal du huske, at nogle af dem kan være søgemaskiner, der blot ligner kunder. Og det passer måske også meget godt sammen med den store stigning i "kunder" der fortryder undervejs - efterhånden som siden bliver mere kendt af søgemaskinerne vil de også crawle den mere.
Men når det er sagt er det selvfølgelig et område, som er super-vigtigt at holde øje med.
Når du ser på statistikken over folk der ser ud til at handle skal du huske, at nogle af dem kan være søgemaskiner, der blot ligner kunder. Og det passer måske også meget godt sammen med den store stigning i "kunder" der fortryder undervejs - efterhånden som siden bliver mere kendt af søgemaskinerne vil de også crawle den mere.
Jeg tager statistikken fra Google Analytics. Vil dette tal også inkludere søgemaskiner?
Som nævnt: et makeover af designet. Detaljer som at der fx. står 'Støt kræftens bekæmpelse' OVENOVER dine produkter... hmm... skal fokus være på kræftens bekæmpelse eller på produkterne ;-)
Første produktkategori er 'diverse'?! :).. Se din indkøbskurv - efter jeg har lagt en vare i - er gemt af vejen oppe i højre hjørne, hvor øjet rent statistisk set ikke kigger specielt meget forbi...
Nu valgte jeg et par solbriller.. og så står der: 'forsendelse ikke relevant'... her ville jeg begynde at falde af, hvis jeg ikke boede i nærheden.. Ved ekspress check out: Hvorfor skal jeg skrive 'hr'/fru? Er det ikke totalt lige gyldigt? :) AMT? Er det ikke totalt lige meget..? Postnummer står ikke oppe ved by.. sært :)
Hvis jeg bare vil købe uden at registrere mig, skal jeg så vælge ekspress check out eller "Vil du registrere din adresse? Dette er af hensyn til postforsendelse Vores registreringsskema er hurtigt og nemt at udfylde. Herefter behøver du aldrig at taste din adresse ind igen" ? Der er ikke helt logik og flow i din betalingsdel... Jeg får FIRE valgmuligheder efter jeg har sagt 'fortsæt"= køb
Nu valgte jeg bare for sjov ekspress check out... og så selvom der tidligere stod at forsendelse ikke var relevant, så kommer der lige pludselig porto på, som fordobler slutprisen... hmm.. endnu et sted at falde fra. Selve kreditkort-modulet ser fint ud.