Jeg må sige at det er en helt utrolig nidkærhed og skepsis du nærer overfor hvad jeg vil kalde nogle kolleger her på Amino. Blot fordi nogle folk indenfor samme branche vælger at gå sammen i en gruppe så handler det lige pludselig om at fjerne fokus fra pris. Det svarer lidt til at jyderne laver en gruppe for jyder med det ene formål at kunne skrive grimme ting om dem bor her på Sjælland.
Nu er det de færreste virksomheder som kun har Amino kunder. De fleste har formentlig ligesom jeg måske haft 5-10 mindre kunder/småopgaver via Amino dvs. en brøkdel af virksomhedens kunder og den tid der er anvendt på at tale og skrive sammen med Aminokunder udgør mere end den fakturerede tid på samme. Hvorfor så overhovedet diskutere priser.
Nej ser du sådan en gruppe handler om networking, at bruge/hjælpe hinanden og også i vist omfang at få indbyrdes gode råd med hensyn til udviklingen af sin virksomhed, som du jo netop selv ser ud til at efterspørge.
Men nu skal du høre Jørgen. Du kalder dig jo bogholder og tilhører vel derved den branche som gruppen er rettet imod. Du skal derfor være mere end velkommen i gruppen. Det er bare ikke ubetinget, og det er det ikke for nogen af os.
Som medlem af en gruppe forventes der en vis loyalitet og respekt. Jeg siger ikke at man skal være enige om alt og andet. Det ville være kedeligt men det skal være muligt at betro sig til hinanden om løst og fast, stille "dumme" spørgsmål m.v. uden at kunne læse om det på forum dagen efter. Det er præcist det samme i et kundeforhold. Man får nogle oplysninger om kunden som er omfattet af tavshedspligt, og går du eks. ind via gruppen og efterspørger noget rådgivning til din virksomhed vil du uundgåeeligt komme med nogle oplysninger hvor du måske nok vil sætte pris på en vis form for diskretion i forhold til omverdenen. Samtidig må man også forvente en fis form for dialog. Hvis et medlem alene har det budskab at de andre er nogle ågerkarle så er der jo ligesom ikke rigtig noget fundament.
Så tænk over om du vil være med. Tænk samtidig over hvordan din fremtoning her på Amino måske påvirker dine muligheder for at få kunder via Amino. Du vinder intet med den negative og agressive fremtoning som vi nogle gange møder her. Tværtimod. Virkelighedens verden indenfor regnskab og revision er at firmaerne kæmper for at få flere medarbejdere for at kunne følge med kundernes behov. Det er hvad jeg oplever i min verden. For relativt nystartede virksomheder er det noget, men der kommer man altså ikke langt med negative vibrationer. Det er faglighed, seriøsitet og kemi der er de afgørende faktorer for om kunden vælger dig eller ej, og - særligt her på Amino - også pris.
Men som sagt nu har du fået tilbuddet.