Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Weekendstænkning : hvor er hjælpen til at rette styre i firmaet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været igang i små 6 år med min metalproduktionsvirksomhed og det har en lang kamp.. konstant bag ud med likividitetten og forkert personale flere gange har kostet på bundlinien. Har nu 2 faste guttermænd der er fleksible, men hænger på alt det administrative, Desværre har regnskabsfirmaet ikke været helt ajour med regnskabet, eftersom jeg hele tiden kunne betale. Men de har fået alt hvad de skulle have men en enkelt momsindberetning er ikke indberettet ( har de fundet ud af 1 år efter)... og de har fået alle deres penge. og med stor forsinkelse laver de regnskabet færdigt..  Det bliver med stort underskud, med mindre der pyntes lidt for meget... Om jeg skal eller ikke skal acceptere det ved jeg ikke.. Men regnskabet skal altså bare være færdigt så jeg kan blive fri for det bogføringsfirma..

vi har været i gang hele tiden og kan hele tiden se at der kommer penge i kassen, men for langsomt for der bruges alt for meget tid forkert for at prøve at få et overblik - tid bruges på at forklare kreditorer og finde bilag eller blot palnlægge svar på hvornår vi kan betale. For 3 år siden var skyldige kreditorer kr. 800.000,-  i dag er den kr. 70.000  så lidt er der blevet lavet...

Man kunne vælge at stoppe og så lade det hele være ligemeget, når ikke det har været muligt at hæve løn de sidst 3 år overhovedet. Men mit tilgodehavede i ApS´et er stort og min skyldige skat ligeledes ( herunder A-skat).  Så smider jeg det hele ud til højre nu skylder jeg vel skat fo rde næste 10 år.... Status er nemlig at vi med indeværende ordrer & faktura kan slippe ud af alt gæld til sommer. Så mangler jeg blot til mit tilgodehavnde...

hvorforfor forsætter jeg :  fordi jeg har en niche i produktionen uden konkurrence i DK og sverige. Et bredt forhandler net og ingen kunder der fylder mere end 8-10 % af omsætningen... Ideérne popper kostant op og er klar med nye tiltag der siger at det kan jeg tjene penge på... Der er rigtig mange salgsbare ideer i skyffen. Desuden har jeg et  fysisk handicap der gør, at jeg ikke vil kunne få samme frihed i en ansættelsesforhold.  .

En udvidelse kunne ske med en partner der har administrativ sans samt evt. en bestyrelse.

Jamen så må man sgu da selv tage friheden. MEN HVOR kan man finde troværdig assistance som ikke vil plukke kassen for min kapital (som jeg ikke har). Sidst brændte jeg fingeren på en revisor der tilsyndeladende ikke var reel alligevel og ved nærmere eftersyn var han politianmeldt af SKAT.

SÅ jeg vil have hjælp til at rette på min administration og økonomi af hæderlig men kreativ rådgiver eller revisor.

men en timepris på kr. 1300,- inden vi går i gang - ej så hopper kæden af.

Findes det her på amino... Jeg knokler i hversåfald videre og og vil have løn for mit arbejde.. Så nogen gode ideer til hvem der er den rette kontaktperson til hjælp med styring af virksomheden.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42

Hvor foregår dette geografisk?

Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 22:46

Hej Tommy

Vi holder til i Storkøbenhavn.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:44

Jeg forstår ikke din tankegang helt. Du beskriver et forløb hvor du efter eget udsagn

• har fået dårlig rådgivning og har involveret dig med en revisor som viste sig at være blevet politianmeldt af Skat (noget jeg aldrig har hørt om i øvrigt).
  • har haft et bogholderfirma til at forestå administrationen som du åbenbart heller ikke har været helt tilfreds med.

Nu vil du så gerne have en revisor eller en bogholder som kan rydde op efter de andre. Muligvis taler vi rekonstruktion af regnskab, momsangivelser m.v. jf. mine spørgsmål nedenfor, samtidig med at du mere eller mindre har en forudantagelse om at en revisor o.l. er ude på at plukke dig eller er uhæderlig hvis denne tager eksempelvis 1.300 kr. i timen og måske også vil have en acontobetaling inden han/hun går i gang med opgaven. Det hænger vel på en eller anden måde ikke rigtig sammen.

Jeg arbejder for adskillige revisorer m.v. og generelt er revisorstanden pålidelige og hæderlige mennesker, som vil kundernes bedste, men de vil naturligvis heller ikke arbejde gratis, eller gå ind i noget hvor der er risiko for at de ikke kan få dækning for deres arbejde. Derfor bruger man ofte acontobetaling inden man starter en opgave op. Noget jeg selv kunne/burde tage ved lære af. 

Det samme er mit indtryk af de revisorer som jeg har fået kendskab til her inde. Måske det her handler om at du har haft fat i nogle af "branchens sorte får" eller en som bare kalder sig revisor, uden at have noget at have i. Det du umiddelbart har brug for er en god bogholder eller revisorassistent der kan få styr på tingene og som - evt. sammen med en god revisor/rådgiver - kan få tingene på rette køl, eller råbe jagt i gevær hvis de vurderer at det ikke fører til noget.  Prisen er ikke nødvendigvis proportional med kvaliteten af arbejdet. Det handler i langt højere grad om at kemien  mellem jer er god, og der har man måske ikke lige de bedste forudsætninger hvis du på forhånd har en opfattelse af at alle revisorer m.v. kun er ude efter at plukke dig.

Jeg kunne såmænd godt nævne nogle navne på nogle revisorer/bogholdere som er på Amino og som er gode folk men min erfaring er at lige præcis den type "sager" som der er tale om her, hvor vi måske taler reparation og rekonstruktion af bogføring ofte er det vi i branchen kalder "underdækningssager". Derfor er det ikke nogle sager man bare tager ind (der er ingen sager som man ukritisk tager ind). Det sker efter nøje overvejelse.  Dvs. det her handler i lige så høj grad om hvorvidt du kan finde en revisor o.l. som vil tage sig af opgaven. Deffor vil jeg ikke nævne nogle navne men lade dem selv forholde sig til det  via læsning af dit indlæg. Samtidig kan du selv ved at læse indlæg/tråde her på Amino danne dig et indtryk af de pågældende og vudere om de kan tænkes at matche den profil du søger. 

Nogle ting som en revisor/bogholder typisk gerne vil vide for at kunne vurdere "sagen":

• Er alle regnskaber/selvangivelser afleveret til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen/Skat.
  • har Skat lavet nogle skønsmæssige ansættelser af indkomsten/momsen
  • er der andre verserende/uafsluttede skatte-/momssager, eller afsluttede sager som Skat har "lukket" i mangel af dokumentation ? 
  • har Skat på nogen måde gjort udlæg i  selskabet eller hos dig personligt.

Det handler ikke om at vurdere din og selskabets "kreditværdighed" i forhold til revisor. Det handler om at afdække omfanget af selve opgaven. Der er jo ikke meget ved at få en timesats på 4-800 kr. oplyst hvis du ikke har en ide om det forventede tidsforbrug. Samtidig handler det også om revisors planlægning og kapacitet. Denne vil jo ikke tage opgaven ind hvis ikke ressourcerne er til stede.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 15:31

til "skattekonsulenterne" :

• har fået dårlig rådgivning og har involveret dig med en revisor som viste sig at være blevet politianmeldt af Skat (noget jeg aldrig har hørt om i øvrigt).           Der blevet lavet aftale om bogføring, løn, indberetning mv. og revision med ny revisor.. vi havde flere gode møder, men han "glemte" mit materiale og personalet rykkede for lønsedler.  eft. 3 mdr sagde jeg stop..  fik kort efter en regning - stor en i øvrigt.  Tjekkede derefter omgående op med SKAT og fik af vide at han intet havde indberettet, men at de havde modtaget flere klager over ham og at der køres politisag mod ham...   ( alt er indberettet og ordnet med SKAT herefter)
  •  har haft et bogholderfirma til at forestå administrationen som du åbenbart heller ikke har været helt tilfreds med.  -  når også det forhåndværende bogføringsfirma tager sig godt betalt for at bogføre og slet ikke melder tilbage bliver man frusteret. At der så ved alslutning af årsregnskabbet bliver lagt rigtig mange timer oveni fordi de ikke kan få det til at stemme - til trods for at det er dem der har alle informationerne om løn, skat, mv.. og bruger 4 uger ekstra på at gøre det færdigt. ud over at de har haft 6 uger til det i forvejen... ajj den halter...

Nogle ting som en revisor/bogholder typisk gerne vil vide for at kunne vurdere "sagen":

• Er alle regnskaber/selvangivelser afleveret til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen/Skat.      Ja - alle er aflev.
  • har Skat lavet nogle skønsmæssige ansættelser af indkomsten/momsen                         ja -  men er rettet til  ( se svar om dårlig rådgivning)
  • er der andre verserende/uafsluttede skatte-/momssager, eller afsluttede sager som Skat har "lukket" i mangel af dokumentation ?   Ja A-skat som der er opnået en aftale med SKAT om.
  • har Skat på nogen måde gjort udlæg i  selskabet eller hos dig personligt.  Nej der er ingen udlæg og har fået en aftale med SKAT.

Selvfølgelig kan der være et a´conto beløb der skal betales - det er jeg indforstået med.     Jeg har haft møder med andre regnsskabsfolk, hvor det mere virker som om at " salget skal afsluttet" og at man skal springe på og så ser vi på det bagefter.... Jeg føler ikke som kunde, at der har været nok interesse - ganske enkelt.   Der har jeg været for naiv til at vælge ( også personale).

Jeg har blot efterlyst om nogle aminoér  der kan henviser som alle andre på siden. En  kreativ rådgivning der kan give hjælp til administration og økonomi.  Der ersikkert nogle aminoer der har et par positive erfaringer. Det er bl.a. det amino skal bruges til.

Vejen til løn kommer når tingene er korrekt udført. Jeg har en h... masse produkter og ideer klar til salg   - OG jeg har kunderne til det  - rigeligt.           Men de koster mig ca. kr. 90.000,- pt. i produktlancering og katalog/billedmateriale.  De penge har vi brugt på et års dårlig kontakt med "regnskab" som megen kontortid er brugt på...    Så det skal bare på plads - bagefter er der mere salg i det og en udvidelse der kan give endnu mere arbejde til den rigtige "samarbejdspartner". - Alt sammen inden for de næste ca. 8 mdr.

Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 15:37

til "skattekonsulenterne" :

• har fået dårlig rådgivning og har involveret dig med en revisor som viste sig at være blevet politianmeldt af Skat (noget jeg aldrig har hørt om i øvrigt).           Der blevet lavet aftale om bogføring, løn, indberetning mv. og revision med ny revisor.. vi havde flere gode møder, men han "glemte" mit materiale og personalet rykkede for lønsedler.  eft. 3 mdr sagde jeg stop..  fik kort efter en regning - stor en i øvrigt.  Tjekkede derefter omgående op med SKAT og fik af vide at han intet havde indberettet, men at de havde modtaget flere klager over ham og at der køres politisag mod ham...   ( alt er indberettet og ordnet med SKAT herefter)
  •  har haft et bogholderfirma til at forestå administrationen som du åbenbart heller ikke har været helt tilfreds med.  -  når også det forhåndværende bogføringsfirma tager sig godt betalt for at bogføre og slet ikke melder tilbage bliver man frusteret. At der så ved alslutning af årsregnskabbet bliver lagt rigtig mange timer oveni fordi de ikke kan få det til at stemme - til trods for at det er dem der har alle informationerne om løn, skat, mv.. og bruger 4 uger ekstra på at gøre det færdigt. ud over at de har haft 6 uger til det i forvejen... ajj den halter...

• Er alle regnskaber/selvangivelser afleveret til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen/Skat.      Ja - alle er aflev.
  • har Skat lavet nogle skønsmæssige ansættelser af indkomsten/momsen                         ja -  men er rettet til  ( se svar om dårlig rådgivning)
  • er der andre verserende/uafsluttede skatte-/momssager, eller afsluttede sager som Skat har "lukket" i mangel af dokumentation ?   Ja A-skat som der er opnået en aftale med SKAT om.
  • har Skat på nogen måde gjort udlæg i  selskabet eller hos dig personligt.  Nej der er ingen udlæg og har fået en aftale med SKAT.

Selvfølgelig kan der være et a´conto beløb der skal betales - det er jeg indforstået med.     Jeg har haft møder med andre regnsskabsfolk, hvor det mere virker som om at " salget skal afsluttet" og at man skal springe på og så ser vi på det bagefter.... Jeg føler ikke som kunde, at der har været nok interesse - ganske enkelt.   Der har jeg været for naiv til at vælge ( også personale).

Jeg har blot efterlyst om nogle aminoér  der kan henviser som alle andre på siden. En  kreativ rådgivning der kan give hjælp til administration og økonomi.  Der ersikkert nogle aminoer der har et par positive erfaringer. Det er bl.a. det amino skal bruges til.

Vejen til løn kommer når tingene er korrekt udført. Jeg har en h... masse produkter og ideer klar til salg   - OG jeg har kunderne til det  - rigeligt.           Men de koster mig ca. kr. 90.000,- pt. i produktlancering og katalog/billedmateriale.  De penge har vi brugt på et års dårlig kontakt med "regnskab" som megen kontortid er brugt på...    Så det skal bare på plads - bagefter er der mere salg i det og en udvidelse der kan give endnu mere arbejde til den rigtige "samarbejdspartner". - Alt sammen inden for de næste ca. 8 mdr.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:53

OK - Det kan god være jeg ser spøgelser med hensyn til omfanget af sagen. Umiddelbart ser det ud til at det er til at have med at gøre, hvis du får de rigige folk på. Har du prøvet at tage kontakt til RevisorOlsen (Helsingør) eller Peter Revisor (Slagelse). De er begge  dygtige "håndværkere". Dvs. praktikere, som måske kunne kigge på sagen.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)