Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kodning af webshop

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nu sidder jeg og er igang med at kode, og så tænkte jeg "kan man i det hele taget lave en webshop i asp.net og C#? Jeg har kigget på en del andre webshops nu, og ingen af dem bruger det.. Så ville gerne vide, om det var muligt i det hele taget, før jeg går videre med min næsten færdige shop >_<

Mvh. Johnny.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 15:38

Forresten lagt denne her forkert, kunne ikke lige se hvilken jeg skulle placere den under.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:41

Ja, det kan man da bestemt godt! Der er masser af webshops der bygger på .NET  - f.eks. Hjem.dk og Wupti (bare for at nævne to jeg lige kunne huske i hovedet).

Min erfaring er dog, at de fleste .NET projekter ender med at koste 10 gange så megete som andre løsninger og giver langt større problemer i forhold til fleksibilitet, søgemaskineoptimering osv. Så spørgsmålet er, om det er det rigtige valg for dig. Har du råd?

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 15:53

Design og det meste kodning kan jeg selv med asp.net og C#. Der vil kun være ting som indkøbs kurv og lidt andet jeg ikke selv kan kode. Så tanken var at jeg selv ville lave alt hvad jeg kunne, og så få hjælp til det sidste.

Men tak, glad for at høre det kan lade sig gøre. Brugt mange timer på det nemlig. Er ikke professionel, er selv lært det hele hehe.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:51

Mikkel deMib Svendsen:
Min erfaring er dog, at de fleste .NET projekter ender med at koste 10 gange så megete som andre løsninger og giver langt større problemer i forhold til fleksibilitet, søgemaskineoptimering osv.

Min erfaring, er det stik modsat, jeg oplever klart .Net som den mest produktive platform, jeg har arbejdet med. Mange, mange gange mere produktiv end gammeldags ASP som jeg arbejdede med professionelt i 5 år, jeg brugte også et par på Java platformen, på den var jeg næsten ligeså produktiv, men udviklingsmiljøet er bare lidt lækkere i Visual Studio, specielt hvis man smider en Reshaper på. Jeg har kun snuset indledne til Ruby-on-Rails, men det ser bestemt spændede ud.

ASP.Net kan være lidt tricky at bruge fordi den markup der generes som udgangspunkt er egnet prinært til Intranets. Men hvis man ved hvad man har med at gøre, er det ikke svært, at havde 100 % styr på sin markup og sine http svar.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 22:54

Har forresten lige et spg jeg vil indskyde her.

Har fået af vide, at man ikke kan lave sin egen "shopping cart / betalings system". Kan dette virkelig være rigtigt? Fik fortalt, at man SKAL købe en færdig pakke hvad det angår, og så implementere på sin side.

Mvh. Johnny.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:57

Du kan godt lave både dit eget shopping cart of betalings-gateway - men det sidste skal så godkendes af PBS.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 22:58

Mange tak for det hurtige svar :)

Jeg har så det problem at jeg ikke ved hvordan man laver det, men kigger stadig på sagen.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:59

Lundsby:

Jeg har kun snuset indledne til Ruby-on-Rails, men det ser bestemt spændede ud.

Ruby on Rails er bestemt interessant. Jeg har ikke erfaring med .Net til webapplikationer - men i forhold til PHP er det væsentligt mere effektivt at arbejde med. Ikke mindst i kraft af Ruby sproget. Jeg vil tro noget tilsvarende gør sig gældende i forhold til .Net. Bemærk i øvrigt at Microsofts nye ASP.NET MVC efter sigende minder ganske meget om Rails. Så hvis man ikke har mod på at skifte programmeringssprog, kan man givetvis få en del af gevinsten ved at kigge på det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:07

> Jeg har så det problem at jeg ikke ved hvordan man laver det, men kigger stadig på sagen.

Man kan lære alt hvad man vil hvis man har tiden og tålodigheden. Det er bare ikke altid det kan betale at opfinde det varme vand selv :)

Jeg har haft virkelig gode erfaringer med Ruby On Rails på de projekter og kunder, hvor det har været brugt. Min generelle oplevelse er, at det stort set altid er let at få lavet de ændringer som jeg ender med at anbefale. Modsat er det med .NET - og endnu værre for de stakler der kører f.eks. Lotus på Domino - alle de nødvendige ændringer som jeg anbefaler ender altid med at tage mindst 3-4 gange længere end i de fleste andre udviklingsmiljøer.

Jeg har arbejdet med virkelig mange store virksomheder i både Danmark og USA som har haft de bedste udviklere man kan få - så det er ikke der den har haltet (måske enkelte steder og hjørner - men bestemt ikke generelt).

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)