Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kodning af webshop

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut ikke! Jeg vil fortsætte med at rådgive mine kunder ærligt og korrekt om det faktum, at nogle teknologier og nogle platforme kommer til at koste dem MEGET mere i SEO end andre. For det er et faktum at det forholder sig sådan. I kan snakke udenom lige så længe I har lyst til, men det ændrer bare ikke på virkeligheden.

Men tak for de mange elendige .NET løsninger der smides på markedet - jeg tjener styrtende på at rette op på de mange problemer :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:22

Mikkel deMib Svendsen:
Ahh, der kom mit ynglingsargument - som bare ikke holder en meter når det handler om f.eks. SEO: "MIcorosft gør det, og så MÅ det jo være rigtigt"

Jeg tror lidt du fejl tolkede mit argument, det såmænd ikke bare at Microsoft, En masse store virksomheder gør det, de største webbureauer gør det, millioner af udviklere verden over gør det, universitets verden har været med til at finde frem til, kunder med interne it afdelinger gør det etc.

Men du har sikkert ret, vi er alle sammen idioter, og de løsninger vi laver, kunne være udført til en tiendedel af omkostninger, mens bare vi havde brugt traditionel ASP som var det hele meget bedre. Apropos den virkelie verden :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:

Men du har sikkert ret, vi er alle sammen idioter, og de løsninger vi laver, kunne være udført til en tiendedel af omkostninger, mens bare vi havde brugt traditionel ASP som var det hele meget bedre. Apropos den virkelie verden :-)

Så lad os spare endnu mere og gå over til flade html filer....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Absolut ikke! Jeg vil fortsætte med at rådgive mine kunder ærligt og korrekt om det faktum, at nogle teknologier og nogle platforme kommer til at koste dem MEGET mere i SEO end andre. For det er et faktum at det forholder sig sådan. I kan snakke udenom lige så længe I har lyst til, men det ændrer bare ikke på virkeligheden.

Men tak for de mange elendige .NET løsninger der smides på markedet - jeg tjener styrtende på at rette op på de mange problemer :)

I så fald rådgiver du dine kunder forkert!. Hvis kunden havde SEO ind fra starten eller udviklerne havde tænkt på SEO i starten så vil der ikke være de problemer.

Vi kan blive ved fra nu af og til juleaften 2048 uden at blive enige. Så lad os blive enige om at vi ikke bliver enige...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:30

Det er DIG der siger at alle udviklerne på de store webbureauer er inkompetente. Jeg siger det modsatte! For hver gang jeg nævner konkrete problemer og ekstremt dyre omkostninger bortforklrer du det jo bare med, at det så må være lige de udviklere der ikke er gode nok. Jeg kan så bare ikke finde nogle der er det - og de findes i hvert fald ikke på nogle af de større Danske og Amerikanske bureauer. Det er virkeligheden, og det er den både jeg og kunderne må leve med.

Jeg har ikke EN ENESTE gang stødt ind i en .NET løsning der ikke havde mange seriøse problemer i forhold til SEO og ikke EN ENESTE gang har det taget under dobbelt så lang tid at fikse det, som det ville have gjort med andre systemer.

Nogle udviklere er fandme en tand for overfølsomme og religiøse med deres valg. Tag da for saten at få lidt mere fokus på kunderne.

Dynamiske og store websites kan sagtens laves på en ordentlig måde. Jeg har næsten ikke lavet andet end at rådgive virksomheder om netop dette og holder foredrag om det 10-20 gange om året i USA, UK, Tyskland og Danmark. Hvis I virkelig havde ret var der ingen der gad ringe efter mig.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:39

Ja... udviklerne skal have mere fokus på kunderne. Det har du ret i. Jeg er ikke overfølsom og regliøs med mit valg af teknologi. Jeg har været hele vejen fra Perl -> ASP -> PHP og nu .NET og jeg har selv korset mig over løsninger som andre har lavet i både ASP, PHP og .NET. Stadig vil jeg holde på at hvis udviklerne/projektlederen har forståelse for projektet og de krav der er som værende SEO m.m. så vil du ikke se de problemer som du ser idag.

Hvis man fra starten har eksperterne med på sidelinien så kan det køres i mål UANSET valg af teknologi. At dine kunder så kommer bagefter og græder fordi der ikke har været den ekspertise er sgu da ikke teknologiens skyld....

Jeg sidder sgu selv og rydder op i hhv. ASP og .NET så jeg ved godt hvor problemerne kan ligge... jeg ved også hvordan de skal rettes.

Du har ret i at dynamiske og store websites kan laves ordentligt.... men find lige dét led som gør at tingene skal sprøjtes ud....og det er IKKE teknologien....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:47

> og det er IKKE teknologien....

Ikke hvis man er ligeglad med prisen og bundlinien - men det er mine kunder, og det er derfor de hyrer mig. For de HAR jo allerede fået fin dokumentation fra udviklerne på, at alting er lavet "100% korrekt". Det virker bare ikke som det skal. De ranker stadig af lort i Google, eller en masse sider er smidt ud. Det er derfor de hyrer mig. Og hver ENESTE gang finder jeg alvorlige problemer - på trods af udviklernes "garantier" om det modsatte.

Man kan lave dårlige løsninger på alle platforme. Ingen tvivl om det. Men nogle systemer er bare født med så mange problemer, at det gør det ekstremt dyrt at lave noget der virkelig dur. Og det er bl.a. det som både .NET og Domino - eller systemer som Commerce Server, IBM, eller Community Serveren lider under.

Sidste år var jeg inviteret til nogle møder med nogle af de folk fra Microsoft som netop sidder med udviklingen af .NET. Og sjovt nok var de meget enige med mig (og således ikke jer) og indrømmede da også (for nedrullende gardiner) at de fra starten af lavede den alvorlige fejl med .NET at underprioritere webpubliserings-delen alt for meget. De siger dog at de arbejder på at rette op på det, og regnede med at det nok skulle blive meget bedre ... om 3-4 år :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:12

Mikkel deMib Svendsen:

Ingen tvivl om det. Men nogle systemer er bare født med så mange problemer, at det gør det ekstremt dyrt at lave noget der virkelig dur. Og det er bl.a. det som både .NET og Domino - eller systemer som Commerce Server, IBM, eller Community Serveren lider under.

Hvor er det skønt at høre, at jeg ikke er alene om denne holdning.

Jeg er ved at videreudvikle vores CMS - her i 2009 - i klassisk ASP og har det rigtig godt med det, så Mikkel, du er absolut ikke alene om dine holdninger.

Det drejer sig om at holde tingene enkle - så virker det Wink

Mvh,

Christian 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:37

Mikkel deMib Svendsen:

Man kan lave dårlige løsninger på alle platforme. Ingen tvivl om det. Men nogle systemer er bare født med så mange problemer, at det gør det ekstremt dyrt at lave noget der virkelig dur. Og det er bl.a. det som både .NET og Domino - eller systemer som Commerce Server, IBM, eller Community Serveren lider under.

Tak.... skulle bare have på skrift at du mener at der kan laves dårlige løsninger på alle platforme :)

At de systemer du så nævner lider af de dårlige fejl som du kommer med..... ja... der burde de have tænkt sig om fra starten.

Mikkel deMib Svendsen:

Sidste år var jeg inviteret til nogle møder med nogle af de folk fra Microsoft som netop sidder med udviklingen af .NET. Og sjovt nok var de meget enige med mig (og således ikke jer) og indrømmede da også (for nedrullende gardiner) at de fra starten af lavede den alvorlige fejl med .NET at underprioritere webpubliserings-delen alt for meget. De siger dog at de arbejder på at rette op på det, og regnede med at det nok skulle blive meget bedre ... om 3-4 år :)

Nu regner jeg med at du snakker om markup og brug af kontrollerne. Det er korrekt at der er nogle af kontrollerne som ikke er lavet optimalt. Jeg sidder også og lave nogle af dem selv for at få det som JEG vil have det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:44

Christian iMARKETING:

Jeg er ved at videreudvikle vores CMS - her i 2009 - i klassisk ASP og har det rigtig godt med det, så Mikkel, du er absolut ikke alene om dine holdninger.

Jeg er selv ved at udvikle et CMS/Webshop i .NET. Og her bruger jeg min viden om SEO til at gøre det så optimalt som muligt.

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)