Ja - sagen er bare den at jeg ikke umiddelbart kan se noget perspektiv i at sætte mig ind i disse teknologier. Jeg kan ikke se noget marked.
Hverken MVC, Singleton eller Factory er teknologier, det er nogle mønstrer der bruges til at sikre at ens udvikling ikke ender i skudder-mudder. Det er nogle af de basis, værktøjer som en professional udvikler at beheske. Lidt ligesom en tømrer, forventes at havde nok viden om styrkelære til at sikre at huset ikke falder sammen.
Så gør dig selv en tjeneste og læs bogen, du vil blive så glad for det.
Ok - tak for det - så blev jeg så meget klogere. Men jeg er ikke ved at uddanne mig til programmør lige nu.
Jeg tror ikke din tømrer-analogi holder vand 100%. Der er jo mange dygtige gør-det-selv-folk der ved hjælp af lidt sund fornuft kan banke tingene sammen uden at huset vælter - uden at have taget kurser i styrkelære.
Jeg vil altså ikke gøre mig den tjeneste at læse den nævnte bog på nuværende tidspunkt da jeg for tiden er beskæftiget i en helt anden branche.
Jeg besidder nogle evner og erfaringer i forhold til programmering som jeg gerne vil omsætte - jeg ville være glad for at programmere lidt i ny og næ da jeg har brugt nogle år af mit liv på at lære de ting jeg kan.
Jeg kan så forstå at mine kompetencer er blevet værdiløse fordi jeg ikke kender til MVC, Singleton eller Factory og ikke agter at sætte mig ind i det lige nu. Det må jeg så leve med.
Jeg føler mig en smule nedgjort / talt ned til - det kan jeg ikke forstå da det fra starten af har været min intention at fremstå ydmyg i denne tråd, hvilket jeg håber er lykkedes mig.
VH Jørgen Olsen