Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger programmør

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dysp.

Er det ok om man hverken kender til MCV, Singleton eller Factory hvis man har resten?

VH Jørgen Olsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:25

Jørgen Olsen:

Er det ok om man hverken kender til MCV, Singleton eller Factory hvis man har resten?

Hvis ikke det er ok, for opgavestiller så kan du læse denne bog lærer du alle de ovennævnte koncepter plus en masse andre.  Hvis du læser den vil du uden tvivl blive en meget bedre udvikler af det.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:25

Jørgen Olsen:

Hvis ikke det er ok, for opgavestiller så kan du læse denne bog lærer du alle de ovennævnte koncepter plus en masse andre.  Hvis du læser den vil du uden tvivl blive en meget bedre udvikler af det. Den

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:33

Lundsby:

Jørgen Olsen:

Hvis ikke det er ok, for opgavestiller så kan du læse denne bog lærer du alle de ovennævnte koncepter plus en masse andre.  Hvis du læser den vil du uden tvivl blive en meget bedre udvikler af det. Den

Hej Lundsby.

Ja - sagen er bare den at jeg ikke umiddelbart kan se noget perspektiv i at sætte mig ind i disse teknologier. Jeg kan ikke se noget marked.

Er det vidtomspændende nok vil en kunde jo næppe være interesseret i at betale for "oplæringen" og så vil der ikke være basis for et samarbejde. Derfor kan det tænkes at det ville være bedst at vente på den rette person der har erfaring med alle ovenstående teknologier i forvejen - eller den fornødne vilje / motivation / drive til at sætte sig ind i resten af sig selv.

Men du skal have tak for henvisningen til ovenstående bog min ven :)

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:48

Lundsby:

Dysp:

"Vi har en konsulentsats på 300kr pr. påbegyndt halve time ekskl. moms."

Næppe.

Det er en stor fejl, at antage at Peder's firma er dyrer end et andet ud fra en timepris. Det er sker desværre alt for tit her på Amino.

Du burde som kunde, være fuldstændig ligeglad med hvad din leverandør koster i timen. Det er bragende uinteressant. Det der til gengæld er rigtigt spændende, er at vide er hvad det koster at få løst en konkret opgave.

Det er lidt upopulært at sige, her i jante Danmark. Men der er forskel på folk, specielt når det gælder udvikling af software. Jeg læste om en undersøgelse af masse datalogi studerendes evner til at løse programmeringsopgaver. Den viste at de dygtigste var 50 gange mere produktive end de dårligste.

Jeg kan selvfølgelig ikke vide om du har programmører på hånden, der koster 12 kr. i timen, så vil jeg mene du er godt dækket ind ? Ellers vil jeg mene at du er igang med at tisse på det strømførende hegn :-)

Jeg kan godt følge dig lidt hen ad vejen - og så ikke alligevel - hvis vi skal måle på prisen på løsning af en konkret opgave vil det kræve at køber er EKSTREMT omhyggelig med sin kravspecifikation - ellers kan man alligevel ikke sammenligne.

Omvendt er timeprisen heller ikke en skid værd da der er så stor forskel som du siger på programmører.

Der er forskel på folk her i jante-danmark som du siger - derfor kan man heller ikke være sikker på at programmør og kunde har samme opfattelse af projektet - og her kan opstå konflikter. Denne konflikt kan ikke opstå når programmøren er hyret på timebasis.

Hvad hulen skal man gøre som køber? Man kan jo kun "prøve lykken" - gode råd er altså dyre her.

Jeg ville dog aldrig med min gode vilje betale 600kr i timen for noget som helst. Jeg har set igennem fingrene med det hvad håndværkere og advokater angår - det bliver jeg nok fortsat nødt til. Jeg kan ikke se meningen med disse høje timesatser.

Jeg ville maksimum betale 300-350kr i timen til en knaldhamrende dygtig programmør pr. effektive time.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:49

Jørgen Olsen:
Ja - sagen er bare den at jeg ikke umiddelbart kan se noget perspektiv i at sætte mig ind i disse teknologier. Jeg kan ikke se noget marked.

Hverken MVC, Singleton eller Factory er teknologier, det er nogle mønstrer der bruges til at sikre at ens udvikling ikke ender i skudder-mudder. Det er nogle af de basis, værktøjer som en professional udvikler at beheske. Lidt ligesom en tømrer, forventes at havde nok viden om styrkelære til at sikre at huset ikke falder sammen.

Så gør dig selv en tjeneste og læs bogen, du vil blive så glad for det.

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:52

Jørgen Olsen:

...

Teknologier? Marked?

Design mønstre er noget af det allermest basale indenfor programmering. Tag en vilkårlig IT-uddannelse i dag og det er noget af det første man bliver præsenteret for.

Men brug et par minutter her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Model-view-controller

http://en.wikipedia.org/wiki/Singleton_pattern

http://en.wikipedia.org/wiki/Factory_method_pattern

Især den øverste er relevant indenfor web arkitektur. I hvert fald hvis det man skal udvikle bare har lidt størrelse.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:05

Lundsby:

Jørgen Olsen:

Hverken MVC, Singleton eller Factory er teknologier, det er nogle mønstrer der bruges til at sikre at ens udvikling ikke ender i skudder-mudder. Det er nogle af de basis, værktøjer som en professional udvikler at beheske. Lidt ligesom en tømrer, forventes at havde nok viden om styrkelære til at sikre at huset ikke falder sammen.

Så gør dig selv en tjeneste og læs bogen, du vil blive så glad for det.

Ok - tak for det - så blev jeg så meget klogere. Men jeg er ikke ved at uddanne mig til programmør lige nu.

Jeg tror ikke din tømrer-analogi holder vand 100%. Der er jo mange dygtige gør-det-selv-folk der ved hjælp af lidt sund fornuft kan banke tingene sammen uden at huset vælter - uden at have taget kurser i styrkelære.

Jeg vil altså ikke gøre mig den tjeneste at læse den nævnte bog på nuværende tidspunkt da jeg for tiden er beskæftiget i en helt anden branche.

Jeg besidder nogle evner og erfaringer i forhold til programmering som jeg gerne vil omsætte - jeg ville være glad for at programmere lidt i ny og næ da jeg har brugt nogle år af mit liv på at lære de ting jeg kan.

Jeg kan så forstå at mine kompetencer er blevet værdiløse fordi jeg ikke kender til MVC, Singleton eller Factory og ikke agter at sætte mig ind i det lige nu. Det må jeg så leve med.

Jeg føler mig en smule nedgjort / talt ned til - det kan jeg ikke forstå da det fra starten af har været min intention at fremstå ydmyg i denne tråd, hvilket jeg håber er lykkedes mig.

VH Jørgen Olsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:32

Jørgen Olsen:
Jeg tror ikke din tømrer-analogi holder vand 100%. Der er jo mange dygtige gør-det-selv-folk der ved hjælp af lidt sund fornuft kan banke tingene sammen uden at huset vælter - uden at have taget kurser i styrkelære.

Tømrer analogien holder 100%, men det skal da ikke forhindre mig eller andre gør-det-selv folk, i at smække et redskabskur eller lign. op :-)

Det var ikke min mening, at du skulle føle dig nedgjort og jeg har stor respekt for at du optrådte ydmygt specielt i dit første indlæg. Det var i høj grad, det gjorde at jeg ville hjælpe med en boganbefaling.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 15:39

Lundsby:
Tømrer analogien holder 100%, men det skal da ikke forhindre mig eller andre gør-det-selv folk, i at smække et redskabskur eller lign. op :-)

Ja, det er jeg enig i.

Jeg ville blot tilføje at udover at design patterens har svaret på nogle almindelige problemstillinger, så hjælper de også på kommunikationen mellem udvikere ("Den er lavet med en Singleton") og gør det nemmere for andre at sætte sig ind i koden.

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)