Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pølsevogn...

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

.... og så har jeg Vibenhus Rundel på listen....Smile

Har iøvrigt været censor flere gange sammen med Amby på Master of Tax. Han er en personlighed....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:29

Jeg har kun mødt ham enkelte gange og har aldrig arbejdet sammen med ham men man ser og hører ikke så meget til ham mere. Men ja han er bestemt en personlighed.

I mine unge dage da jeg boede i Herlev kom man selvfølgelig fast på Seros Bodega og der var intet bedre end at stille sig op i køen hos Shotgun kl. 4 om morgenen for at få et par ristede.

Men for lige at komme tilbage til tråden. Jeg mener egentlig at en omsætning på 1,6 mill. kr. er ok hvis man ikke skal have lønnet personale på. Det giver umiddelbart et overskud som er til at leve for og der er mulighed for øget omsætning hvis man formår at sælge sin vare.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 20:57

Hej

Bare af ren nysgerrighed, hvor mange timer har sådanne en vogn åben for at tjene pengene?  For det lyder da som en ok økonomi....

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Ja..synes nu også, at det lyder ret højt!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:21

Man skal huske en ting her.

Når vi taler om, at alle salg er kontante, så er der masser af muligheder for nuværende ejer at "pumpe" regnskabet for derved at kunne opnå en bedre salgspris. Derfor er det uhyre vigtigt at se mere end eet årsregnskab, men det foreligger sjældent, da denne type virksomheder meget ofte skifter hænder.

Når det er sagt, så husker jeg at min nu afdøde far for mange år siden fortalte følgende om pølsevognen på Køge Torv, som havde 2 ejere:

Begge var millionærer og havde aldrig ejet andet end dette ene sted.

Årsagen til, at min far havde denne information, var at han havde tegnet livsforsikringer til dem begge. Dengang (tror det var i 1985-86) havde kunder et helt andet og meget personligt forhold til deres lokale assurandør. Derfor er jeg sikker på, at informationen er meget troværdig.

Der er meget store avancer i pølser, men dengang havde man heller ikke konkurrence i form af burgere, shawarma, sund mad, sandwich og alt muligt andet. Der var stort set kun smørrebrød og pølser. Altså er det ikke muligt at blive pølse-millionær idag - er jeg overbevist om.

Pølsevognen på Køge Torv er idag også kun en skygge af sig selv og jeg har ikke set mange kunder der i mange år. Tværtimod går det meget bedre 200 meter derfra, hvor der sælges sandwich og fremdeles.

Ergo - pas på med pumpede regnskaber, når der er kontanter med i spillet. Jeg har set masser af eksempler på det i Thailand, så hvorfor skulle det ikke også være her?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:43

100% enig - Herudover er der noget andet man skal passe på med og det gælder generelt når man køber en virksomhed. Når/hvis sælger siger at der udover omsætningen iflg. regnskabet også er anden omsætning, så siger man bare nå. Det skal sælger ikke have en krone for i og med at omsætningen ikke er officiel,og derved ikke kan bruges til noget som helst i en forhandlingssituation.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 21:48

Jeps, ved at ved værtshuse og lign, er den slags snak vist ofte standard (så det et eller andet sted), så sikkert også ved pølsevogne... hvor der nok også er en del sorte penge, for dem der vil...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:06

Skattekonsulenterne:

Bennys Pølsevogn i Ballerup tror jeg på at du hurtigt kan banke en god forretning op.

Hedder den ikke Bjarnes Pølsevogn mere? Husker den kun alt for godt, er du vild det er en god res. fodkold Yes

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:13

Jo du har da fuldstændig ret. Se der kan man tale om beliggenhedsgoodwill  Big Smile

Pizzeriaer, pølsevogne, restaurationsbranchen, værtshusene Der skal alarmklokkerne lyde.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:21

Når man tænker på Bjarnes Pølser ligger lige overfor det bedste pizzaria i Ballerup og ved siden af en døgnåben servicetank, så er det utroligt at der ALTID er mange kunder hos Bjarnes Pølser.

Uden at have tal på det, så er jeg ret sikker på at det er den pølsebiks i DK, der har det største kundegrundlag, jeg har hørt om folk der er kørt over 50 km kun for, at få stillet den helt særlige hotdog trang vi alle har af og til.

Men tilbage til tråden så er 604.000 kr ikke ret meget i overskud, da der ikke er det vilde beløb til at ansætte en medarbejder, plus have løn til sig selv.

Venligst

René Buch

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)