Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturaprogram

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kunne ikke gøre det til den gennemsnitspris Wink

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:47

exellent:

Jeg tror nu nok at Susanne har fået hul igennem...

Jeg tror bare desværre også at Allan mener der kan spares mere på de ting han efterspørger.

Sådan virker det ja og der er det som Allan modsiger sig selv. På den side siger han at han og de ansatte ikke skal beskæftige sig med bogholderi etc. Fornuftigt holdning at have; Man skal gøre det man er bedst til. På den anden side virker det som at han ikke helt vil betale hvad det koster - selvom det er meget lave priser vi her taler om - og så risikerer han at stå med hatten i hånden; med  et system som han selv skal bøvle med.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 13:15

SusanneK.nu

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:56

Hej Allan,

Spændende debat i denne tråd. Jeg har selv testet et par gratisprogrammer til at lave fakturaer med, men der er ofte en eller anden form for irriterende reklame bygget ind i systemerne. Faktura-funktionen er ofte indeholdt i økonomisystemerne, så det er nok derfor, at det er svært at finde en god løsning, når du blot vil "pille en enkelt funktion ud".

Du kan jo også bare bruge en word skabelon (kan downloades direkte gennem word). Så skal du i hvert fald ikke tænke på særlig meget (kun holde styr på fakturanummeret). Så passer tingene godt sammen - du skal ikke sætte dig ind i et system og din revisor ville gerne have tingene i papir format, ikke?

vh Tobias

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 14:32

Hej Allan

Prøv evt. at kigge på mit faktureringsprogram, det skulle dække dine behov, og så er det på tilbud lige nu :

Forårs tilbud !!!
Regeringen har lavet moms udsættelse, men Vipilon ApS gå et skridt videre: Vi klipper hele momsen væk !!
Alle vores priser er sænket med 20%, så skynd jer at gøre en god handel.

For eksempel kan nævnes vP Faktura, som er et af markedets bedste faktureringsprogrammer.

• Lav Faktura, Tilbud, Rykker, Kreditnota. Find dem nemt igen senere.
  • Se den færdige faktura før udskrift. 
  • Design selv dine faktura udskrifter eller benyt en af de 4 standard udskrifter. 
  • Ubegrænset antal varer, kunder, lande og fakturaer.
  • Gratis opdatering og support, ingen abonnement eller andre udgifter.
  • Nemt at bruge, men alligevel utrolig alsidig.
  • Indbyggede rutiner til sikkerhedskopiering.
  • Import af varer og kunder. Eksport af fakturadata til administrative programmer.
  • Masser af statistik indbygget
  • Prøv gratis programmet UDEN BEGRÆNSNINGER i 30 dage

Pris: Før 700,00 + moms, nu kun 560,00 + moms

Besøg http:\\www.vipilon.dk hvor du kan downloade en gratis testudgave, som virker ubegrænset i 30 dage.

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:17

Susanne: tak for din hjælp, har ikke belsuttet os endnu, hvordan vi gør.

Tobias: tak for din info.

Viggo: jeg vil kigge på det. Vi bor på Færøerne, så du leverer naturligvis ex. moms til os? Kan man tilføje EAN nr.? lave faktura ex. moms? ubegrænset antal linier til adresser etc.

Venligst

Allan

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 17:32

Hej Allan

Du får det naturligvis ex. moms. Du mailer mig bare hvis du vil købe det, så finder vi ud af det.

Du kan tilføje eget EAN nummer. Hvis du skal bruge EAN nummer til det offentlige, kan du bruge både EAN nummer, og de 3 andre mulige felter. Under kunden klikker du 'Ja til offentlige data' udfylder de ønskede informationer, så klarer programmet resten.

Du kan lave både Inclusiv moms og Exclusiv moms.

Der er et begrænset antal linier til adresser på dine kunder (2 linier navn, 2 linier adresse, postnr. by og land). Dine egne data er fleksible, da du selv kan lave fakturaens design.

Varetekster er multiline, og du kan lægge lige så mange varer på en faktura som du har lyst til.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Vipilon ApS

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:03

Hej Allan

Du skriver et eller andet sted noget med ikke at have tid til at sætte sig ind i bogholderiet i en nystartet virksomhed, og det er en fatal fejl, som mange nystartede begår. I løbet af max. 6 måneder har man ikke det mindste styr på om man tjener penge og hvad man tjener dem på. Hvor omkostningerne er, og hvad man kan gøre ved dem. Regnskabet er hjertet i enhver virksomhed, og uden det, så dør den.

Hvorfor gør den det? Fordi det koster mange ressourcer at samle et regsnkab op, både for ejer, bogholder og revisor. Skriver man faktura ud manuelt giver en masse ekstraarbejde, da der f.eks. at der er krav om en unik nummerserie der skal være ubrudt + en amsse informationer skal være på faktura. Afstemning af debitorer.  Hvem er rykket hvornår? Nå, så kan de ikke komme til inkasso, da vi ikke har styr på papirerne. Det koster masser af tid og masser af penge at køre manuelt. Og så er der lige faktura til det offentlige. Fra 1. juni kan de ikke sendes igennem læs-ind, men skal via Nem Handel. Der skal ikke mange faktura om året til før det er rigtig tidskrævende.

Køb et serøst regnskabsprogram, som kendes af din bogholder og din revisor. Lad bogholderen gøre arbejdet, men sørg for at kunne kontrollere arbejdet og få dine ugentlige rapporter.

Mvh Maria

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 22:43

Hejsa

Jeg har nu drøftet dette med min partner og vi er enige i at komme godt fra start og dermed invistere i et godt regnskabsprogram, som i længde er nødvendigt og gør det hele mere overskueligt for os. Har ikke drøftet det med vores eksterne bogholder, men såfremt han ikke er med på det, bliver han kasseret.

Jeg har hørt om Summasummarum og e-conomic. Sidstnævnte har jeg ikke godt indtryk af, men det er kun baseret på at jeg engang læste noget om det problematiske vedr. opsigelse af deres program. For der får man ikke mulighed for at få regnskabet ud, medmindre man betaler for det. (lovkrav er jo at man gemmer fem år tilbage)

Har I ellers andre programmer I kan anbefale?

Susanne: Missionen lykkedes for digSmile og tak for dine mange indlæg her på tråden.

Venligst

Allan

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:08

Allan - det er jeg sørme glad for at høre !! Big Smile

Det med, at man ikke kan få sit regnskab ud, skal tages med et gran salt. Du har til hver en tid mulighed for at eksportere ALT fra e-conomic til en excel-fil, hvorved du kan importere det til andre systemer, eller gemme det i papirformat, og det for alle de regnskabsår du har liggende. Du kan også exportere det til pdf-filer, så skal du bare installere en pdf-printer på din maskine. Man skal blot huske at gøre det, inden man opsiger sit abonnement.

Jeg synes absolut, at e-conomic er det bedste af de 2 nævnte til Jeres behov. Det er utrolig overskueligt, og har en rigtig god hjælpefunktion. Specielt når I blot vil lave fakturaer i systemet, og lade en bogholder om resten, vil det være det mest ideelle med e-conomic, da både I og en ekstern bogholder altid har adgang til systemet, sålænge I har internetadgang, og I kan være online samtidig, så I kan få support direkte.

Med SummaSummarum er det bøvlet når man er flere, der skal bruge systemet, for så skal I sende filer frem og tilbage, for at få opdateret regnskabet hos bogholderen, når I har faktureret. Og jeg synes Summa er en tand mere uoverskueligt og besværligt, end e-conomic er.

Mange hilsner Susanne

SusanneK.nu

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)