Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturaprogram

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu prøver jeg at starte en helt ny tråd. Jeg har lave lidt research her på amino og på google for at finde et program til nystartet virksomhed, der har behov for et fakturaprogram, der kan udskrive faktura (også kreditnota), tilbud, varelager, kundekartotek, med-uden moms, benyttes til eksport, ean nr., flere varelinier, flere kundelinier, sendes pr. email etc.

Vi har en mindre virksomhed, og har derfor ikke brug for al verden. Vi har ekstern bogholder, som laver alt vores bogholderi, og derfor synes jeg at et program som SummaSummarum er for stort til vores behov. Smart- Faktura Pro har jeg desværre erfaret har nogle manger, som vi ikke kan leve for uden, så det duer heller ikke.

Jeg efterlyser et billigt, simpelt og godt program, som kan disse ting. Det skal minimum være på dansk.

Nogen der har et forslag som de kan anbefale. Ikke et program, hvor man betaler abonnement (som e-conomic)

Gode hilsner

Allan

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 00:04

Hvad med det program Jeres eksterne bogholder bogfører i? Det ville jo være det mest optimale, ellers skal der en masse krydskontroller og afstemninger til.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 00:10

nu er alt det der noget nyt for mig, men vi skal ikke til at bogføre noget som helst selv eller bruge et bogholderiprogram. Kun det jeg beskrev foroven.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:45

Jeg kan anbefale Aesiras (du kan både købe eller leje).

Vær dog opmærksom på at der ikke ydes support af produktet fra Aesiras. Det skal du købe hos en konsulent (Det nævner de intet om!). Jeg havde nogle start vanskeligheder, som manualen ikke nævnte noget om (Den er meget sparsom og du skal derfor desværre gætte dig til en del). Der var desværre ingen hjælp at hente fra Aesiras. Min revisor kunne heller ikke hjælpe, da det umiddelbart var opsætning af programmet.

Men nu kører det og jeg er faktisk glad for programmet. Det er meget simpelt og alligevel er det så avanceret at man kan lave en del spændende ting rent regnskabsmæssigt.

Så alt i alt er jeg godt tilfreds og prisen er til at komme i nærheden af....

:-) Jens

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 08:28

Jeg kender ingen specifikke fakturaprogrammer, der ikke er tilknyttet et bogføringssystem forstået på den måde, at jeg ikke har arbejdet i nogen, og dermed ikke kan sige Yes eller No.

Jeg ville stadig mene, at det ville være optimalt, hvis I laver Jeres fakturaer i samme system som Jeres eksterne bogholder bogfører i. Det I måske skal betale i ekstra licens (hvilket system bruger hun?) kan måske spares hjem i den tid hun sparer ved at skulle registrere "manuelle fakturaer" i bogholderiet. Det kan være en rimelig kompliceret affære at bogføre "manuelle" fakturaer. Måske ikke sålænge der er få fakturaer, men når virksomheden ekspanderer, skal tungen holdes lige i munden for at få alle oplysninger overført til bogholderiet, og holde bogføringssporet klokke rent. Herudover kompliceres momsafregning og momsafstemning væsenligt, for slet ikke at tale om bankafstemningen sammenholdt med debitoropfølgningen.

Har søgt lidt på google, og fandt et simpelt program, der umiddelbart virker til at have de ønskede muligheder:

http://www.infoshare.dk/produkter/sl11.shtml?id=0&pm=Simple%20Serien

Har ikke på nogen måde tjekket efter, har kun læst beskrivelsen.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:50

Hej Allan

Jeg har bemærket, at du konkret har fravalgt E-Conomic, men vil dog blot lige sikre mig, at du har set de fordele der er herved.

Personligt driver jeg regnskab for 2 virksomheder heri, og vil kraftigt anbefale en sådan løsning af flere årsager, bl.a.:

- Webbaseret, og min revisor kan til enhver tid logge på og være behjælpelig med bogføringen direkte.
 - Altid nyeste opdateringer tilgængelige uden, at man skal opdatere egen software
 - Total fleksibilitet på layout af Tilbud, Ordre, Faktura etc.
 - Ingen spekulation omkring BackUp etc.
 - Ved formatering af PC skal der ikke efterfølgende geninstalleres/importeres data etc.

Derfor - selvom det endnu er 2 mindre virksomheder, så er jeg blevet 110% overbevist om E-conomic.
I starten var jeg - som du - meget skeptisk med hensyn til en abonnementsløsning, da jeg havde holdningen "En installeret løsning kan ikke bondefange mig, dvs. jeg kan selv styre pris m.m." Jeg har nu haft mit abonnement hos E-conomic i ca. 3 år - og med fuld tilfredshed.

Jeg har naturligvis respekt for dit fravalg af E-Conomic, så betragt dette indlæg som et venligt vink om at tænke alle aspekter igennem inden du fravælger helt. Personligt ville jeg være træt af at have fravalgt løsningen i sin tid, hvis jeg i dag vidste hvad jeg ved omkring E-conomic.

PS. Jeg får desværre heller ingen salgsprovision af E-conomic Big Smile.

Held og lykke med dit endelige valg!

De bedste hilsner

Mads

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:28

Jeg får til gengæld provision - eller rettere, jeg sælger et produkt, der hedder Admind Office. Det er et klient-server system, hvor alle data ligger på en server og du installerer et program lokalt.

Der er i standard-løsningen adgang for tre forskellige og samtidige brugere, ingen begrænsninger i database eller konteringer og store muligheder for at få systemet tilpasset når 'butikken' bliver udvidet. Vi bruger det selv og jeg er er MEGET godt tilfreds!

Ellers må jeg give Susanne ret: brug det samme system som din bogholder/revisor. Det sparer dig for meget ekstraarbejde, og der er steder hvor du kan spørge om konkret hjælp, helt ned til hvilke taster og konti du skal bruge. Det kan ingen andre hjælpe dig med.

Er du ligeglad med online-mulighed, så er Summarum for mig at se den bedste løsning til prisen - og det ER altså billigt. Jeg har mødt alt for mange der ville have noget mindre for de skulle ikke bruge de smarte funktioner - troede de. Et halvt år senere løber de panden imod en mur, for mulighederne i det billige program er bare ikke nok. Så skal man igang med konvertering og indlæring af nye funktioner, og besparelsen er pist væk...

Så lad være med at spare de forkerte steder

Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 11:51

Hej alle sammen

Nu er det sådan, at vi overhovedet ikke har styr på bogholderi, og vi har ingen planer om at bruge resourcer eller tid på at sætte os ind i disse ting. Vi har en virksomhed, der sælger diverse og det er det vi vil bruge vores tid på. Derfor forstår jeg absolut ikke, at I bliver ved med at anbefale os at købe noget, der har 1000 funktioner, som vi alligevel ikke kommer til at bruge. Vi skal sælge vores produkter, skrive faktura til kunden og så vider til næste kunde....alt bogholderi ordner vores bogholder. Ganske enkelt. Så hvorfor bruge penge og resourcer på noget vi ikke har tid eller viden om. Jeg har snakket med vores bogholder, og han bad os finde et fakturaprogram, fordi han kendte ikke til det. Ja lyder meget mærkeligt, men sådan er det. Vi kan også vælge at få en top prof. revisor, men så er prisen også derefter, og det er vi ikke interesserede i på nuværende tidspunkt.

Kender noget Simpel Faktura fra InfoShare?

Venligst

Allan

Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 11:56

Det undrer mig, at I fortsat opfordrer os til at købe et regnskabsprogram med 10000 forskellige funktioner. Jeg har givet udtryk for, at vi overhovedet ikke har kendskab til bogholderi og at vi ikke vil bruge tid og ressourcer til bogholderi. Vi vil gøre det vi er stærke til, og det er salg af vores produkter. Det vil skal er at kunne skrive faktura til kunderne, og ikke andet. Vi skal naturligvis have et program som har de simple funktioner. Vi vil ikke bruge tid på alt det andet. Har spurgt vores bogholder ang. program, men han bad os spørge andre, så det gør vi nu. Det lyder også meget mærkeligt, at han ikke kan anbefale et fakturaprogram, men sådan er det.

Kender nogen Simpel Faktura fra InfoShare? Det minder meget om Smart Faktura, men har dog ikke varelager?

Venligst

Allan

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:46

De programmer, som kan håndtere alle de funktioner, herunder elektronisk fakturering med EAN-numre, er som regel også bogføringsprogrammer. Når forskellige Aminoer foreslår regnskabsprogrammerne, er det derfor ikke udtryk for, at de vil forsøge at sælge jer noget, I ikke har brug for men alene vidergivelse af erfaringer.

Hvis man skal nærme sig lidt mere, kunne jeg ønske at vide: Skal det være et program, som kan betjenes af flere eller er det tilstrækkeligt med et 1-bruger system, skal det kunne bruges på Mac, og har I nogen idé om, hvorvidt jeres bogholder ville foretrække at få dataene elektronisk frem for papirkopier af fakturaerne, når hun/han skal bogføre?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)