hej. undskyld, jeg "tabte" tråden bogstaveligt talt. Havde skrevet et indläg, men det var kun de sidste ord der dukkede op. En ommer. Susanne, jeg forstår din frustration, men det er et af de bedste indläg jeg har set her på Amino. Allan ber om råd og lytter ikke. Det er vist konklusionen for såvidt. Allan, du har ikke begreb om regnskab/bogföring, som du giver udtryk for, men du er garanteret dygtig til 1000 andre ting, ikke sandt? Så beder du om gode råd og får det, til mindste detalje. Du skal ikke begynde ved Adam & Eva, genopfinde ting. Du skriver at om Susannes indläg at det var en "ordentlig smöre". Jeg kan garantere dig for at det er vand i forhold til den "smöre" du kommer til at läse, såfremt du fölger dine egne ideer i denne forbindelse. Hvis du har en revisor der vil have alt på papir ( han förer måske stadig hovedbog på pult, som dengang min mor var bankelev) så er du bedst tjent med at skifte ham ud. (jeg skriver HAM, for jeg har ikke mödt en eneste kvinde der er så konservativ....) og finde en der lever i det 21. århundrede. Susanne, det er som sagt et super indläg, og du bränder for at få Allan ud af sin vildfarelse, måske lykkes det - måske ikke, men jeg kan se at små 400 har set tråden, så mon ikke en eller anden har lyttet. Dit indläg gör Amino til den videnbank som Amino bör väre. mvh sören
|
Søren, det ærgrer mig utrolig meget, at du er så "kort for hoved", og ikke har læst hele tråden. Jeg oprettede denne tråd, fordi jeg ikke fandt andre tråde, der dækkede mit spørgsmål. Susanne har været utrolig behjælpelig og givet meget af hendes viden/erfaring videre til rigtig mange, der har det ligesom mig. Jeg har takket hende for hendes super gode indllæg, som rigtig har fået mig i tænkeboksen. Med lang smøre mener jeg ikke noget negativt, tværtimod er det super, at der sidder en erfaren kvinde derude, som giver sig tid til dette. Du må forstå, at jeg med denne tråd søgte flere informationger fra netop en som Susanne, som ved hvad hun snakker om. På den anden side, må du også forstå, at det er meget tids- og ressourcekrævende for en nystartet, at skulle sætte sig ind i et helt regnskabsprogram, før virksomheden sådan rigtig er kommet op at køre. Det er et spørgsmål om prioritering, og i det længere løb, er jeg ikke i tvivl om at en god regnskabpolitik allerede fra starten kan spare os og bogholder for mange timers arbejde. Men som sagt skal jeg lige have vendt tingene med min bogholder og finde ud af hvad vi gør.
vh. Allan