Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturaprogram

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

undskyld, jeg "tabte" tråden bogstaveligt talt. Havde skrevet et indläg, men det var kun de sidste ord der dukkede op. En ommer.

Susanne, jeg forstår din frustration, men det er et af de bedste indläg jeg har set her på Amino. Allan ber om råd og lytter ikke. Det er vist konklusionen for såvidt.

Allan, du har ikke begreb om regnskab/bogföring, som du giver udtryk for, men du er garanteret dygtig til 1000 andre ting, ikke sandt? Så beder du om gode råd og får det, til mindste detalje.

Du skal ikke begynde ved Adam & Eva, genopfinde ting.

Du skriver at om Susannes indläg at det var en "ordentlig smöre". Jeg kan garantere dig for at det er vand i forhold til den "smöre" du kommer til at läse, såfremt du fölger dine egne ideer i denne forbindelse.

Hvis du har en revisor der vil have alt på papir ( han förer måske stadig hovedbog på pult, som dengang min mor var bankelev) så er du bedst tjent med at skifte ham ud. (jeg skriver HAM, for jeg har ikke mödt en eneste kvinde der er så konservativ....) og finde en der lever i det 21. århundrede.

Susanne, det er som sagt et super indläg, og du bränder for at få Allan ud af sin vildfarelse, måske lykkes det - måske ikke, men jeg kan se at små 400 har set tråden, så mon ikke en eller anden har lyttet. Dit indläg gör Amino til den videnbank som Amino bör väre.

mvh sören

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 12:27

Søren, det ærgrer mig utrolig meget, at du er så "kort for hoved", og ikke har læst hele tråden. Jeg oprettede denne tråd, fordi jeg ikke fandt andre tråde, der dækkede mit spørgsmål. Susanne har været utrolig behjælpelig og givet meget af hendes viden/erfaring videre til rigtig mange, der har det ligesom mig. Jeg har takket hende for hendes super gode indllæg, som rigtig har fået mig i tænkeboksen. Med lang smøre mener jeg ikke noget negativt, tværtimod er det super, at der sidder en erfaren kvinde derude, som giver sig tid til dette. Du må forstå, at jeg med denne tråd søgte flere informationger fra netop en som Susanne, som ved hvad hun snakker om. På den anden side, må du også forstå, at det er meget tids- og ressourcekrævende for en nystartet, at skulle sætte sig ind i et helt regnskabsprogram, før virksomheden sådan rigtig er kommet op at køre. Det er et spørgsmål om prioritering, og i det længere løb, er jeg ikke i tvivl om at en god regnskabpolitik allerede fra starten kan spare os og bogholder for mange timers arbejde. Men som sagt skal jeg lige have vendt tingene med min bogholder og finde ud af hvad vi gør.

vh. Allan

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:46

Jeg læser også kun Allans kommentar til Susanne som positiv. Når det så er sagt så sad jeg faktisk også med samme fornemmelse som Søren, da jeg læste Allans beskrivelse af deres bogholder, omend det ikke er noget vi kan vurdere her med så få oplysninger: Måske du var bedre tjent med en bogholder af Susanne´s kaliber o.l. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 13:17

hej igen.

Allan jeg beklager. Jeg har overhovedet ikke tænkt mig at være kort for hovedet eller dømme dig eller andre, og jeg har læst hele tråden. Du har ret - livet er for kort til at uddanne sig til noget man ikke har lyst eller tid til. Derfor - lyt til Susannes råd of spar dig selv for det du ikke bryder dig om. For mit eget vedkommende, jeg kan skrive fakture på det jeg har solgt eller udført, men resten af programmet aner jeg ikke en dyt om.

Håber du forstår at mit indlæg ikke var et angreb, men skrevet i bedste mening i en god debat.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 14:05

Allan - jeg har et forslag Idea

Du skal slet ikke lave fakturaer ! Big Smile

Det går i al sin enkelthed ud på, at du laver et tilbud til kunden (du nævnte tilbud i dine krav). Hvis du ikke laver et tilbud, laver du en ordrebekræftelse, som du sender til kunden OG din bogholder. Din bogholder laver så selv fakturaen i bogføringsprogrammet på baggrund af tilbud/ordrebekræftelse. Herved får du fordelen ved, at fakturaen laves direkte i bogføringen, du får fordelen ved, at du ikke skal tænke i regnskab/konti, og du får fordelen af, at det ikke koster en krone i nyt programmel.

Den tid det vil tage din bogholder at lave fakturaen, tror jeg ikke vil være ret meget mere, end bogholderen ville skulle bruge på at taste manuelle fakturaer ind, med deraf affødte mertimer til moms, udestående debitorer, listeangivelser m.m.

Dette kræver naturligvis, at din bogholder bogfører i et bogføringsprogram, der understøtter fakturaer.  Gør han ikke det - har jeg kun 1 forslag tilbage:

Skift bogføringssystem, og det kan kun gå for langsomt - hellere først som sidst !

Og et lille regnestykke, som de fleste handelsfolk forstår, da vi taler i kr. og øre:

1 bogholdertime er i størrelsesorden kr. 2-400,- pr. time. Dvs 2 bogføringstimer (i manuelt arbejde) pr. måned, = gnm.snit kr. 600,00 ex. moms pr. måned.

E-conomic (som jeg anbefaler, da både du og bogholder kan logge på) koster kr. 149,- ex. moms pr. måned op til 600-700 bilag.

Besparelse kr. 451,- ex. moms pr. måned ved at benytte samme system som bogholderen. Og her er der stadig penge i overskud til at kunne betale den dyre pakke på 298,- pr. måned (stadig under 1 bogholdertime), når I ekspanderer.

Og ja, må indrømme, at det billede jeg får på nethinden, når du omtaler din bogholder, er gamle onkel Jørgen på 68, der "altid selv har lavet sit regnskab manuelt, og det fungerer upåklageligt - du skal ikke bruge penge på det pjat, når jeg kan gøre det for dig gratis, jeg har alligevel ikke noget at lave". Sorry - det er sikkert ikke sådan det hænger sammen, men det billede jeg får Embarrassed

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

Det vil altid være en lettelse at fakturere via et interegreret bogføringsprogram.......om det så skal være

Economic eller et andet program, skal her være usagt.

Susanne....din offerberegning kan jeg ikke helt følge, men må da indrømme at jeg ikke har læst hele tråden.

Den er vel baseret på en subjektiv vurdering eller?

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:16

Tror bare ikke Susanne kan få hul igennem Idea

Det hjælper åbenbart ikke med dygtig rådgivning.

Sådan er det nogen gange.

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:53

Jeg tror nu nok at Susanne har fået hul igennem...

Jeg tror bare desværre også at Allan mener der kan spares mere på de ting han efterspørger.

Jeg håber at Allan får succes med sin virksomhed, uanset hvilken metode han vælger at benytte. Jeg håber selvsagt også at han træffer den rigtige beslutning nu. Så er han nemlig fri for at gå og sparke sig selv i fremtiden.

Klaus

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 20:16

Peter - Revisor:

Susanne....din offerberegning kan jeg ikke helt følge, men må da indrømme at jeg ikke har læst hele tråden.

Den er vel baseret på en subjektiv vurdering eller?

Offerberegning ? Hvad mener du Peter ? :) Er det mit lille regnestykke ? For ja, så er det tal grebet ud af luften - en mellemting mellem de priser på bogholdere der er set herinde fra kr. 200-400 pr. time sådan ca, og så et gennemsnit heraf er kr. 300,- pr. time. 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:22

Op med prisen Susanne Wink

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)